خبر: مرورگر Edge در نسخه‌ی ۱۰۵۴۷ پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ برای کامپیوتر با ویژگی‌های جدید بروز شد.

اگر نسخه‌ی شماره‌ی ۱۰۵۴۷ پیش‌نمایش جدید ویندوز ۱۰ برای کامپیوتر رو دانلود میکنید، همچنین نسخه‌ی جدید مرورگر Microsoft Edge را هم دریافت خواهید کرد. در این انتشار، چند ویژگی جدید معرفی شده است، از جمله اضافه شدن پشتیبانی از API ارتباط زنده(ORTC) و دانلود صفت روی لینک‌ها.

Microsoft Edge

ORTC API توسط مایکروسافت، گوگل و دیگر شرکت‌ها ایجاد شده که مرورگرهای وب بتوانند بدون استفاده از پلاگین‌ها، از برقراری ارتباط زنده پشتیبانی کنند. در یک پست وبلاگ تقریبا فنی، شرکت در مورد این ویژگیِ جدید Microsoft Edge اینچنین میگوید:
“پشتیبانی ORTC در Microsoft Edge نتیجه‌ی همکاری نزدیکی بین گروه سیستم عامل مایکروسافت ویندوز و تیم‌های اسکایپ است. ما تجربه‌ی ۲۰ساله‌ی پلتفرم‌های اینترنتی و تجربه‌ی ۱۲ ساله‌ی ساخت یکی از بزرگترین و مطمئن‌ترین سرویس‌های برقراری ارتباط زنده برای مصرف‌کنندگان و کاربران تجاری را کنار هم آوردیم. هدف ما این هست که کاری کنیم توسعه‌دهندگانی از سراسر دنیا تجربیاتی به دست آورند که شامل قدرت برقراری ارتباط با کاربران اسکایپ و دیگر سرویس‌های برقراری ارتباط سازگار با WebRTC باشد.”

Microsoft Edge

شما میتوانید پیش‌نمایش این ویژگی را در صفحه‌ی وب Microsoft و Twilio ببینید. توجه کنید که در این پیش‌نمایش، فقط میتوانید با شماره‌های داخل ایالات متحده تماس بگیرید و محدودیت هر تماس ۵ دقیقه میباشد.
دیوید والش، توسعه‌دهنده‌ی مرورگر وب میگویید، ویژگیِ جدید دانلود صفت روی لینک، ممکن است برای ایجادکنندگان وبسایت‌ها بسیار جالب باشد:
دانلود صفت به شما اجازه میدهد که نام فایل دانلود شده، از لینک نهایی جدا باشد. وقتی کاربر روی لینک کلیک میکند، در پنجره‌ی دانلود، به جای نام‌های آشفته‌ی قدیمی، صفت دانلود را خواهد دید.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept