بازی ماینکرافت، عجیب ولی جذاب

داخل این پست میخواهیم یک نگاه اجمالی به این بازی پرطرفدار بندازیم

بازی ماینکرافت (Minecraft) توسط مارکوس پرسون (Markus Persson) مقلب به “ناچ” (Notch) در عرض ۶ روز ساخته شد!

 

تاریخچه بازی

بازی ماینکرافت، یک بازی جهان باز (Open World) است. یعنی دنیای تقریبا نامحدودی دارد. نسخه آلفا این بازی برای PC در ۱۷ می ۲۰۰۹ منتشر شد. و نسخه نهایی این بازی پرطرفدار در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۱ عرضه شد. و همچنین نسخه اندرویدی این بازی ۱ ماه قبل یعنی در ۷ اکتبر منتشر شد. نسخه آی او اس این بازی هم در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۱ دردسترس قرار گرفت.

 

جذابیت ماینکرفت دقیقا کجاشه؟

بازی ماینکرفت، یک بازی سبک بقا هستش که شما داخل اون باید زنده بمونید و زندگی کنید. بازی اِلِمان های منحصر به فردی داره که همین باعث میشه بازی خاص و جذاب بشه. این بازی در ظاهر بسیار سادست، گرافیک خاصی نداره، اصلا پیکسلیه ولی اگر بازی رو یاد بگیرید و الگوریتم هاشو بشناسید، بازی براتون ۱۰۰ برابر جذاب تر میشه و شما رو ساعت ها به خودش مشغول میکنه.

ماینکرفت رو هم میتونید به صورت آفلاین و هم با دوستاتون تجربه اش کنید. این بازی ۳ مود (Mode) برای بازی کردن داره که در پست بعد به این مود ها میپردازیم.

 

نسخه های مختلف بازی

ماینکرفت ۳ تا نسخه داره. نسخه جاوا ادیشن (Java Edition) که فقط مختص ویندوز، مک و لینوکس هستش. نسخه بدراک ادیشن (Bedrock Edition) که هم برای ویندوز و هم برای کنسول هستش. و در آخر نسخه پاکِت ادیشن (Pocket Edition) که برای اندروید و آی او اس هستش. البته ماینکرفت نسخه دیگه ای به نام اِجوکیشن ادیشن (Education Edition) هم داره که برای آموزش در مدارس برخی کشور ها مانند نروژ بکار گرفته میشه.

شما میتونید نسخه اورجینال برای ویندوز ۱۰ رو از سایت یا اپلیکشن مایکروسافت استور به قیمت ۲۶٫۹۹ $ و نسخه بدراک ادیشن رو به قیمت ۱۹٫۹۹ $ خریداری کنید.

البته چون از داخل ایران تهیه این بازی کمی مشکل و پرهزینست، نسخه رایگان و کرک شده این بازی با قابلیت آنلاین بازی کردن هم هست که آموزش نصب اون رو در پست های بعدی قرار خواهیم داد.

 

و در آخر…

خلاصه که این بازی ارزش یک بار امتحان کردن رو داره. حتما حتما این پست رو با دوستانتون به اشتراک بگذارید و منتظر پارت های بعدی باشید.

 

 

اگر هرگونه سوال، پیشنهاد، انتقاد داشتید در قسمت کامنت ها و پرسش و پاسخ با ما در ارتباط باشید. حتما دراسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود.
با سپاس. تیم ویندومگ.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept