هر آنچه باید در مورد آخرین به روز رسانی ویندوز ۱۱ (۲۲H2) بدانید!

داخل این پست ویژگی های جدیدترین آپدیت ویندوز 11 رو به شما معرفی میکنیم.

بروزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ اکنون در دسترس است. 

هر چیزی که باید در موردش بدانیم را همین جا بخوانید.

ویندوز ۱۱ نسخه ۲۲H2 اولین به روز رسانی بزرگ برای آخرین سیستم عامل مایکروسافت است که اکنون در دسترس است. تمرکز آن بر جلای مداوم، بهبود بهره وری سیستم عامل و بهبود برای کاربران تبلت است. نسخه ۲۲H2 اکنون به عنوان یک به روز رسانی رایگان برای همه کاربران ویندوز ۱۱ در دسترس است.

مایکروسافت اکنون اولین به‌روزرسانی بزرگ خود را برای ویندوز ۱۱ ارسال می‌کند که با نام به‌روزرسانی ۲۰۲۲ و نسخه ۲۲H2 شناخته می‌شود، این نسخه جدید همچنان چشم‌اندازی را که سال گذشته با ویندوز ۱۱ معرفی شد، با ویژگی‌های جدید، بهبودهای رابط کاربری و موارد دیگر ادامه می‌دهد.

این شرکت می‌گوید قصد دارد «نوآوری مستمر» را با ویندوز ۱۱ نسخه ۲۲H2 با عرضه بیشتر ویژگی‌های جدید، خارج از به‌روزرسانی سالانه پاییز، ارائه دهد. با فاش شدن ویژگی های جدید، به به روزرسانی این پست ادامه خواهیم داد. 

 

اولین ویژگی ویندوز ۱۱ ۲۲H2 در حال حاضر شروع به کار کرده است و شامل تب هایی در File Explorer، یک ویژگی جدید Suggested Actions و موارد دیگر می شود.

توسعه نسخه ۲۲H2 اندکی قبل از نهایی شدن ویندوز ۱۱ آغاز شد و اکنون به عنوان یک ارتقاء رایگان برای همه کاربران ویندوز ۱۱ در دسترس است، با این فرض که از ویندوز ۱۱ در رایانه شخصی استفاده می کنید که از آن پشتیبانی می کند.

 

TL:DR ها را با هم ببینیم:

  • پوشه های برنامه در منوی استارت
  • منطقه پین ​​شده قابل تغییر اندازه در منوی استارت
  • ادغام Focus Assist با Notification Center
  • ویژگی جدید والپیپر “spotlight”.
  • قابلیت دسترسی صوتی جدید
  • قابلیت دسترسی به کپشن زنده جدید
  • حرکات و انیمیشن های جدید برای کاربران لمسی
  • بار طرح‌بندی شده ی جدید هنگام جابجایی پنجره‌های برنامه
  • برنامه جدید Task Manager
  • ویژگی جدید «اقدامات پیشنهادی» هنگام کپی کردن تاریخ، اعداد و تب ها در فایل اکسپلورر
  • ادغام بهتر OneDrive با File Explorer
  • بهبودهای UI متعدد و به روز رسانی سازگاری

 

این یک لیست جامع نیست، بلکه خلاصه ای سریع از قابل توجه ترین تغییرات و بهبودهایی است که به عنوان بخشی از نسخه ۲۲H2 ارائه می شود. 

 

برای تفکیک عمیق‌تر ویژگی‌های جدید با ادامه پست همراه باشید.

 البته صدها، اگر نگوییم هزاران اصلاح و بهبودهایی وجود دارد که مایکروسافت در نسخه بعدی آماده می کند که ما جزئیات آن را توضیح نداده ایم. مایکروسافت در تاریخ ۲۰ سپتامبر رسماً در دسترس بودن ویندوز ۱۱ نسخه ۲۲H2 را اعلام کرد. این به روز رسانی به صورت دانلود رایگان برای کاربران فعلی ویندوز ۱۱ و رایانه های شخصی ویندوز ۱۰ واجد شرایط در دسترس است.

به روز رسانی به مرور زمان منتشر می شود، بنابراین ممکن است فوراً در Windows Update در دسترس شما قرار نگیرد. باید در روزها و هفته های آینده در دسترس همه رایانه های شخصی واجد شرایط قرار گیرد.

 

 

در اینجا نگاهی عمیق تر به برخی از ویژگی های جدید ارائه شده با نسخه ۲۲H2 داریم. به خاطر داشته باشید که برخی از ویژگی هایی که در اینجا ذکر شده اند مدت کوتاهی پس از عرضه نسخه ۲۲H2 به عنوان بخشی از اولین ویژگی های آن در ماه اکتبر برای کاربران منتشر میشوند.

 

Windows Shell در نسخه ۲۲H2 بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مایکروسافت با به‌روزرسانی رابط‌های قدیمی با طراحی‌های مدرن‌تر و سازگارتر ویندوز ۱۱ به پاکسازی UI ادامه می‌دهد. برای مثال، نسخه ۲۲H2 طرح‌های مدرنی را برای مواردی مانند رابط‌های صدا و روشنایی که تنظیم آن کنترل‌ها از طریق دکمه‌های سخت‌افزار فیزیکی ممکن میشود را معرفی می‌کند. Focus Assist (که اکنون مزاحم نشوید نامیده می شود) برای دسترسی آسان به این ویژگی با notification center ادغام شده است. 

 

در منوی استارت، مایکروسافت چندین ویژگی را که در منوی استارت ویندوز ۱۰ وجود داشت، اضافه کرده است، از جمله توانایی ایجاد پوشه های برنامه و تنظیم اندازه ناحیه برنامه های پین شده. اکنون، کاربران می توانند انتخاب کنند که یک ردیف برنامه پین ​​شده اضافی داشته باشند، یا منطقه برنامه های پین شده را به دو ردیف منطقه “recommended” بزرگتر کاهش دهند.

 

نوار وظیفه (task bar) نیز با بازگشت قابلیت کشیدن و رها کردن به‌روزرسانی شده است، به این معنی که می‌توانید فایل‌ها را به آیکون‌های برنامه در نوار وظیفه خود بکشید تا آن فایل را در آن جای‌گذاری کنید. این یکی از قابلیت‌های Taskbar در گذشته نیز بوده است، اما در اولین نسخه ویندوز ۱۱ وجود نداشت. خوشحال می‌شویم که بالاخره با نسخه ۲۲H2 بازگشته است.

 

همچنین یک ویژگی جدید به نام “اقدامات پیشنهادی” وجود دارد که هر زمان که تاریخ یا شماره تلفن را کپی می کنید، منوی کوچکی از گزینه ها را ارائه می دهد. این گزینه‌ها راه‌های سریعی برای ایجاد یک رویداد تقویم یا اضافه کردن شماره تلفن به فهرست مخاطبین شما ارائه می‌دهند.

 

کاربران متوجه یک منوی طرح‌بندی جدید می‌شوند که هر زمان که در پنجره برنامه حرکت می‌کنند، از بالای صفحه پایین می‌آید. علاوه بر منوی کشویی که هنگام نگه داشتن ماوس روی دکمه حداکثر کردن پنجره برنامه ظاهر می شود، راه آسان تری برای بستن یک پنجره فراهم می کند.

 

برای کسانی که از تبلت استفاده می‌کنند، مایکروسافت چندین تغییر مهم جدید را ارائه می‌کند که برای بهبود تجربه کاربری با اولین لمس در ویندوز ۱۱ طراحی شده‌اند. ویژگی های حرکتی جدیدی برای کاربران لمسی وجود دارد که دسترسی آسان به قسمت‌های مشترک Windows Shell را امکان‌پذیر می‌سازد. اکنون کاربران می توانند برای دسترسی به منوی استارت، انگشت خود را از پایین نمایشگر به بالا بکشند و برای دسترسی به تنظیمات سریع، از گوشه سمت راست انگشت خود را بکشند.

 

کشیدن با سه انگشت به پایین وسط صفحه، برنامه‌های شما را به حداقل می‌رساند و با کشیدن سه انگشت به چپ یا راست، بین برنامه‌های در حال اجرا جابجا می‌شود. همه این انیمیشن‌ها نیز روان هستند، به این معنی که هنگام اجرا به انگشت شما می‌چسبند و در نتیجه احساس پاسخ‌گویی بسیار بیشتری می‌کنند.

 

 

تنظیمات 

مانند هر نسخه جدید ویندوز، مایکروسافت چندین صفحه تنظیمات جدید را با ۲۲H2 به برنامه تنظیمات اضافه کرده است. یک صفحه جدید حساب مایکروسافت در قسمت حساب ها وجود دارد که نمای کلی اشتراک Microsoft 365 شما را با دسترسی سریع به سایر تنظیمات و خدمات آنلاین ارائه می دهد. همچنین یک صفحه جدید Family Safety در همان منطقه وجود دارد که برای دسترسی سریع به همه گزینه‌های Family Safety در صورت استفاده از آن سرویس طراحی شده است. 

 

Windows Update اکنون می‌تواند با شبکه برق محلی شما سینک شود تا به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند. به‌جای نصب به‌روزرسانی‌ها در صورت وجود، Windows Update سعی می‌کند بارگیری‌ها و نصب‌ها را با شبکه برق شما زمان بندی کند تا در حد امکان از انرژی تجدیدپذیر استفاده کند.

 

سایر تنظیمات جدید این امکان را به شما میدهد تا توانایی تنظیم تعداد ردیف پین شده یا توصیه شده در Start، امکان تنظیم تصویر روزانه Bing به عنوان تصویر زمینه دسکتاپ و موارد دیگر را داشته باشید.

 

برنامه ها

مایکروسافت تعدادی از برنامه ها و تجربیات درون برنامه را با نسخه ۲۲H2 به روز کرده است. این بروزرسانی با File Explorer شروع می شود، که اکنون دارای یک رابط تب دار جدید است که در بالای برنامه اجرا می شود. درست مانند یک مرورگر وب، اکنون می‌توانید چندین فهرست فایل اکسپلورر را در زیر یک پنجره باز کنید، که به مرتب نگه داشتن دسکتاپ شما کمک می‌کند.

 

همچنین رابط کاربری نوار کناری به‌روزرسانی شده که میانبرهای مختلف را برای قسمت‌های مشترک سیستم فایل، مانند پوشه‌های کاربر یا OneDrive، بهتر گروه‌بندی می‌کند. مایکروسافت همچنین ویژگی اشتراک‌گذاری نزدیک را به‌روزرسانی کرده است، که اکنون دستگاه‌های دیگر را علاوه بر دستگاه‌های در محدوده بلوتوث، در یک شبکه خصوصی نشان می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید فایل‌های محلی را مستقیماً با استفاده از رابط کاربری اشتراک‌گذاری فایل در OneDrive به اشتراک بگذارید.

 

هنگامی که فایل اکسپلورر را باز می کنید، یک بخش جدید “فایل های پین شده” در منطقه دسترسی سریع وجود دارد. کاربران می توانند هر فایلی را به این قسمت پین کنند و آنها را برای دسترسی سریع در آینده به طور دائم ذخیره کنند. اکنون File Explorer دارای ادغام OneDrive بیشتری نیز است، با یک منوی کشویی جدید که مستقیماً در داخل OneDrive ظاهر می شود که به شما نشان می دهد چقدر از فضای ذخیره سازی ابری شما استفاده می شود.

 

 

Task Manager با یک رابط کاربری جدید به روز شده است که آن را با بقیه ویندوز ۱۱ مطابقت می دهد. دارای یک رابط کاربری نوار کناری جدید است که وقتی اندازه پنجره را کوچک می کنید به طور خودکار جمع می شود. همچنین یک برنامه ضبط صدا جدید در راه است که دارای گزینه های خروجی جدید، تصویرساز صوتی و رابط کاربری بسیار بهتر است.

 

دو برنامه جدید به نام های Clipchamp و Family Safety با نسخه ۲۲H2 از پیش بارگذاری شده اند. Family Safety یک برنامه وب است که به شما امکان دسترسی سریع به نمای کلی خانواده، از جمله مکان فرزندانتان، فعالیت‌های آتی در تقویم خانوادگی مشترک و سایر ابزارها برای مدیریت خانواده‌تان را می‌دهد. این سرویس برای خانواده‌هایی که از رایانه‌های شخصی Windows و Xbox یا دستگاه‌های Android با برنامه Microsoft Launcher و Family Safety نصب شده استفاده می‌کنند، عالی است.

 

Clipchamp یک ویرایشگر ویدیوی جدید مبتنی بر وب است که با پیشرفت ویندوز ۱۱ نیز عرضه می شود. استفاده از این برنامه رایگان است، اگرچه سطوح ماهیانه پولی وجود دارد که اگر می‌خواهید به افکت‌ها و گزینه‌های رندر بیشتری دسترسی داشته باشید، می‌توانید در آن‌ها مشترک شوید.

 

و در آخر…

این بود از جدیدترین ویژگی های آپدیتت اخیر ویندوز ۱۱٫ خوشحال میشیم نظرات، پیشنهادات و انتقادات خودتون رو با ما درمیون بگذارید.

 

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept