مایکروسافت در صدد است تا با فهمیدن کارهای روزمره شما عمر باتری لپ تاپ تان را افزایش دهد.

افزایش عمر باتری در ویندوز

یک تیم تحقیقاتی در مایکروسافت ایده‌ای را مطرح کرده‌اند که تا حد زیادی به افزایش عمر باتری لپتاپ‌ها و تبلت‌های ویندوزی شما کمک می‌کند که امیدواریم در آینده این پروژه در دست مشتریان قرار بگیرد. در حال حاضر، باتری‌های داخل نوت‌بوک‌ها ویژگی سخت‌افزاری خاصی برای نگه‌داری شارژشان به همراه دارند. پروژه‌ی تحقیقاتی جدید مایکروسافت به نام باتری‌های مبتنی بر نرم‌افزار، روش خاصی را دنبال می‌کند:
“این باتری، مدل‌های متفاوتی از باتری‌ها را درخود ادغام کرده‌است، که هرکدام وظیفه‌ی خاصی را بر عهده دارند و مشخصا در کنار سیستم‌عامل کار می‌کند تا متوجه بشود که کاربر در حال انجام چه کاری است، چه می‌گوید، ورد داکیومنت باز کرده یا در حال ویرایش یک ویدئو است و در آخر مناسب‌ترین باتری برای آن کار را، وارد مدار مصرف انرژی بکند.”

“این سیستم همچنین از روشی به نام یادگیری ماشین (machine learning) استفاده می‌کند تا از کارهای روزمره‌ی کاربر با کامپیوتر سردربیاورد، تا بر اساس آنچه کاربر انجام می‌دهد، بتواند عمر باتری را افزایش دهد.”

این تیم تحقیقاتی، نسخه‌های اولیه‌ای از این باتری را ساخته و آن را مورد آزمایش قرار داده‌اند و در نظر دارند تا به طور رسمی ایده‌ی خودشان را در همایش هفته‌ی آینده‌ی ACM در حوزه‌ی اصول سیستم‌عامل‌ها مطرح کنند.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept