تاریخچه ویندوزفون ، داستان شروع ویندوزموبایل تا ویندوزفون و نوکیا و…

تاریخچه ویندوزفون
Vserv.mobi
یک شرکت جهانی تبلیغات موبایل هست که اخیرا یک اینفوگرافیک بسیار جالب و زیبا برای سیستم عامل ویندوزفون از ابتدای بوجود آمدن آن تا کنون، منتشر کرده است.

 

تاریخچه ویندوزفون

مایکروسافت ویندوزفون ۷ را در اواخر سال ۲۰۱۰ معرفی کرد، در واقع بعد از سیستم عامل ویندوز موبایل ۶٫۵ که آخرین نسخه سیستم عامل ویندوزموبایل بود، سیستم عامل ویندوزموبایلی که در برابر گوشی های انقلابی آیفون و گوشی های نوظهور اندروید موفق ظاهر نشد.
بعد از این جنگ سخت با رقبا، برای راضی کردن مشتریان، بیشتر از همکاران شرکتی، ویندوزفون یک انگیزه بسیار بزرگ پیدا کرد، دقیقا زمانی که در سال ۲۰۱۱ با شرکت نوکیا قرارداد همکاری بست. در همین سال نیز گوشی های سری لومیا نوکیا ظاهر شدند و سیستم عامل ویندوزفون به نسخه ۷٫۵ ارتقا پیدا کرد و نظرات مثبتی را به سمت خود جلب کرد.

 

۲۰۱۳ یک سال بسیار خوب برای ویندوزفون بود زیرا با کنار زدن اکوسیستم بلک بری جزو سومین سیستم عامل جهان قرار گرفت. آنالیزور ها و کارشناسان انتظار دارند که این اکوسیستم فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه را نیز رد کند همچون فروش آیفون در بازارهایی همچون هند و… و انتظار میرود این سیستم عامل رشد سرسام آوری را تا %۲۹٫۵ از سهم تمام سیستم عامل ها در جهان از اکنون تا سال ۲۰۱۸ داشته باشد.

یکی از عوامل کلیدی موفقیت ویندوزفون عملکرد دولوپر یا توسعه دهندگان بر روی استور ویندوزفون است. ویندوزفون یک پیشرفت نرم افزاری به شدت افزایشی را در بین پلتفرم ها داشته است که بوسیله برنامه نویسان، استودیو های بزرگ برنامه نویسی و سرویس های دیگر همچون ویندوزفون اپ در ابتدای کار، بوده است.

 

استور ویندوزفون آمار بیش از ۴٫۱ بیلیون دانلود را داشته که یک دهم برنامه های این فروشگاه نیز پولی هستند. با بیش از ۲۵۰,۰۰۰ برنامه در استور که موضوع “سرگرمی” ۱۷% برنامه ها را تشکیل میدهد و موضوعات “ابزار های سیستمی” و “بازی ها” سهم ۱۴% را دارا هستند.

 

این پلتفرم قدرت عظیم خود را با تعداد دانلودهایش نشان داده و برنامه نویسان در راستای انتخاب این سیستم عامل به عنوان یکی از استراتژیک های خود هستند. و همچنین شرکت هایی که به دور از شرکت های جهانی هستند بدنبال انتخاب این سیستم عامل بعنوان یک فرصت می باشند.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept