نوکیا در حال ساخت نمایشگر انعطاف پذیر OLED است

صفحه نمایش قابل انعطاف نوکیا و مایکروسافت که به سه بخش خم شده است

در پست اخیر خبری با موضوع اینکه مایکروسافت در حال توسعه صفحه نمایش سه بعدی است را برای شما قرار دادیم و در این پست خبر فوق العاده دیگری است. نوکیا بهمراه شرکت دیگری در حال ساخت صفحه های نمایش OLED قابل انعطاف است که در تئوری قابل استفاده در گوشی های هوشمند (اسمارتفون ها) آینده است. دو مدل نمونه از این صفحه نمایش چندروز پیش در کنفرانس آکادمیک SID 2014 در سن دیگو نمایش داده شد.

 

این تکنولوژی صفحه نمایش که با همکاری شرکت Semiconductor Energy Laboratory تولید میشود، ساخته شده از فیلتر های رنگی، TFT و OLED که بین دو لایه آب بندی شده و قابل انعطاف است. صفحه فلت نشان داده شده با اندازه ۵٫۹ اینچ و رزولوشن ۱۲۸۰×۷۲۰ است.

صفحه نمایش 5.9 اینچی قابل انعطاف

یکی از نمایشگر هایی که در طول کنفرانس نمایش داده شدند قابلیت انعطاف پذیری تا نصف را دارا بود، همچون یک کتاب، با شعاع انحنای فقط ۲ میلیمتری.  دیگری قابلیت خم شدن به سه قسمت را داشت(تصویر اول)، با شعاع ۴ میلیمتری. هر دو نمایشگر میتوانستند تا ۱۰۰,۰۰۰ بار خم شوند.

صفحه نمایشگر انعطاف پذیر نوکیا همچون کتاب خم میشود

البته این نسخه ها نمونه هستند و تا نزدیک به نسخه تجاری هستند، بهرحال این نشان میدهد که تکنولوژی صفحه های انعطاف پذیر در حال توسعه و پیشرفت است و در آینده بر روی اسمارتفون ها و تبلت ها قرار خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept