فناوری لمس سه بعدی Flyout Tile ویندوز فون در مدارکی جدید لو رفت

فناوری لمس سه بعدی Flyout Tile ویندوز فون در مدارکی جدید لو رفت

از سال پیش مایکروسافت شروع کرد تا بر روی پروژه لمس سه بعدی برای کنترل سیستم عامل اش کار کند و قرار بود این قضیه بر روی گوشی های پرچمدار این شرکت پیاده شود. طبق شایعات قرار بود این قابلیت بر روی گوشی هایی با نام رمز Goldfinger و McLaren باشد که ساخت و عرضه McLaren متوقف شد.

ما قبلا نیز در مورد این فناوری لمس سه بعدی Flyout Tile ویندوز فون در سایت صحبت کرده بودیم و ان را توضیح داده بودیم که باعث میشود شما دیدی مخلوطی از کاشی ها را داشته باشید. این سیستم خیلی جالب کار میکند. کافیست انگشت خود را بر روی کاشی مورد نظر نگه دارید و چون سه بعدی است لازم نیست بر روی صفحه فشار دهید و بالای صفحه و بر روی کاشی مورد نظر، سپس کاشی منفجر میشود و به کاشی های کوچکتری تبدیل میشود. این قابلیت را میتوان گفت بنحوی نیز قبلا در Zune استفاده شده بود.

ویندوز 10 برای گوشی Mixview Tiles یا Flyout tiles خواهد داشت

در واقع API های لمس سه بعدی در SDK ویندوز فون ۸٫۱ قرار دارند و مخفی هستند و فقط برخی برنامه نویسان خاص و محدود به ان دسترسی دارند. این قابلیت به برنامه نویسان اجازه میدهد تا بر روی کاشی های حاصل از به اصطلاح انفجار عکس یا نوشته قرار دهند.

مثلا در مورد فیسبوک شما وقتی انگشتتان را بر روی کاشی ان نگه میدارید به حدود هشت کاشی تبدیل میشود که بنحوی به بالا می ایند و جلو چشمان شما به حالت انفجار باز میشوند و در هر کدام میتوان اطلاعاتی را دید. مثلا در یک کاشی اخرین عکس های بخش تایم لاین، در یک قسمت نوتیفیکیشن ها و در کاشی دیگر پیام ها و… یعنی در یک افکت زیبا میتوانید یک نگاه کلی به برنامه مورد نظر خود بیاندازید و این فقط نمونه ای از کاربرد این قابلیت است و میتوان استفاده های خیلی خوبی از ان کرد.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept