نوکیا به دنیای تلفن های هوشمند باز نخواهد گشت

نوکیا به دنیای تلفن های هوشمند باز نخواهد گشت

همینکه مایکروسافت نام خود را بر روی محصولات نوکیا قرار داد و تا ۲۰۱۵ این تغییر نام را کامل خواهد کرد، یک شایعه هنوز وجود دارد که نمرده است: نوکیا میخواهد دوباره تلفن های هوشمند بسازد.

بطور خاصی پشت نام نوکیا یک حس خاطره انگیز وجود دارد که رئیس جدید نوکیا Rajeev Suri این قضیه را میداند. اگر چه این روز ها فقط یک نگرانی در اکانت نوکیا فیسبوک و توییتر وجود دارد که نوکیا میخواهد دوباره تلفن تولید کند. خوشبختانه Suri امروز این قضیه را روشن کرد که نوکیا هیچ نقشه و تصمیمی برای بازگشت به دنیای تلفن همراه و تلفن های هوشمند ندارد.

در طول قرار دادی که بین مایکروسافت و نوکیا بسته شد و مایکروسافت شرکت نوکیا را خرید، این قضیه در قرار داد بود که تا ربع چهارم سال ۲۰۱۶ نوکیا به دنیای گوشی همراه برنگردد. بعد از دادن تمام حق پتنت ها به گوشی های هوشمند و به خدمت در امدن تمام کارکنان برای مایکروسافت، نوکیا تمام منابع گوشی های خود را به مایکروسافت داده است. همه اینها به این معناست که نوکیا خود را فروخته است.

مشکل اینجاست که اکثر مردم این فکر را میکنند که سال ۲۰۱۶ و این دوسال نقطه پرشی برای نوکیاست. چگونه نوکیا باز خواهد گشت بعد از اینکه خودش را نابود کرده است؟ اگر مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ تمام نوکیا را کامل خریده است، چه شانسی وجود دارد که نوکیا بدون هیچ سیستم عامل و بدون هیچ تیمی دوباره شروع کند؟

نوکیا به دنیای تلفن های هوشمند باز نخواهد گشت

امروز صبح انالیزور های لندن با رئیس جدید نوکیا Rajeev Suri ملاقات کردند و درباره نقشه های اینده او پرسیدند. اکنون نوکیا شامل HERE Maps, Networks, و Technologies divisions میشود که این قسمت ها در قرار داد با مایکروسافت نبودند.

HERE Maps و Networks قسمت هایی از نوکیا هستند که همیشه فعال بودند و دستاوردهای خوبی داشتند و هنوز هم فعال هستند و کاربردهای عالی برای جامعه داشته اند و هنوز هم دارند و جزو بروزترین ها هستند.

اما Technologies divisions قسمتی است که مردم امید دارند تا نوکیا در این قسمت بازگردد. رئیسنوکیا گفت ممکن است در اینده دوباره محصولی با نام نوکیا عرضه شود ولی این قضیه مستقیما به تلفن ها باز نمیگردد. این شخص دقیقا این جمله را گفت:

“We are not looking to a direct consumer return to handsets per se,” he said, but added that the Nokia “brand will return to the consumer world” through licensing deals in the longer term.”

پس با این اوصاف ممکن است نام نوکیا دوباره بازگردد، شاید بر روی دوربین ها – جعبه های دیجیتال و حتی شاید تلفن های هوشمند اما هیچگاه کارخانه تولید نوکیا نخواهیم داشت و فقط نام نوکیا خواهد بود.

منبع: نوکیا

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept