استفاده از لنز های خارجی بر روی دوربین لومیا

استفاده از لنز های خارجی بر روی دوربین لومیا

علاقه ای به گرفتن عکس های ماکرو دارید؟ عکس هایی که خیلی نزدیک از اشیا و… گرفته میشوند. بطور مثال یک عکس خیلی نزدیک از یک حشره بگیرید. خب میتوانید لنز های خارجی عکاسی را بر روی لومیا خود قرار دهید و آنوقت عکاسی را تجربه کنید.

یک دانش آموز هندی بعد از اینکه گوشی لومیا ۶۲۰ را در سال ۲۰۱۳ خرید به عکاسی علاقه مند شد. او سپس گوشی خود را به لومیا ۱۰۲۰ و لومیا ۵۳۵ ارتقا داد.

جوان ۲۱ ساله اینگونه میگوید: من یکی از طرفداران لومیا و دوربین این گوشی شده ام. اکنون با یک گوشی لومیا ۵۳۵ و لومیا ۱۰۲۰ که دارم هر روز عکاسی میکنم و عاشق عکس گرفتن هستم.

استفاده از لنز های خارجی بر روی دوربین لومیا

او دوست دارد عکس های خود را بدون هیچ لنز خارجی تهیه کند اما زمانی که میخواهد close-up و… بگیرد او به لنز های ماکرو و تله تکیه میکند.

“اینکه لنز های لومیا بهترین لنز های اپتیک هستند شکی در آنها نیست ولی عکس های خاص در عکاسی همیشه نیازمند لنز های خاص خودشان نیز هستند. شما به لنز های macro, wide angle, و fish-eye احتیاج دارید تا فوکوس خاص خودتان را پیاده کنید و یک نتیجه عالی داشته باشید.

به تناسب هر عکسی که میخواهید و هر نتیجه ای که میخواهید بگیرید میتوانید لنز متناسب با همان را انتخاب کنید. برای شروع میتوانید از لنز های ۳-in-1 که سه لنز در یک بسته را دارند استفاده کنید.

اینکه چگونه لنز ها را به دوربین متصل کنیم ساده است. همیشه لنز ها با لوازم اتصال خود هستند. آهن ربا – پین یا کش های مخصوص خود که میتوانید از همان باند یا هر کش یا رشته کشی استفاده کند تا لنز ها را محکم بر روی گوشی خود نگه دارید و اصلا نگران تکان خوردن یا افتادن آنها نباشید.

استفاده از لنز های خارجی بر روی دوربین لومیا

در پایان نیز سوالی از این شخص شد تا بگوید که چگونه عکس بگیریم و چه نکاتی را رعایت کنیم و چه قدم هایی را برویم و او اینگونه پاسخ داد:

“همیشه از دوربین عکاسی لومیا برای عکس های خود استفاده کنید و عکاسی کنید. دوربین های عکاسی لومیا بسیار عالی هستند تا عکاسی را با آنها یاد بگیرید. تنها زمانی که میخواهید عکس خاصی تهیه کنید و دوربین پیشفرض لومیا شما را همراهی نمیکند میتوانید از لنز های خارجی استفاده کنید.”

ابتدا لنز مورد نظرتان را با توجه به چیزی که میخواهید انتخاب و به گوشی وصل کنید. سپس برنامه عکاسی Lumia camera را انتخاب کنید و focus را بر اساس عکسی که میخواهید بگرید تنظیم کنید. تنظیمات از جمله ISO  یا shutter speed و… را که میخواهید تنظیم کنید.

سپس از پایه عکاسی استفاده کنید تا کمترین لرزش را داشته باشید. در نهایت نیز از خلاقیت خود استفاده کنید.

استفاده از لنز های خارجی بر روی دوربین لومیا
عکس برای قرار گیری در سایت کوچکتر شده برای مشاهده عکس در اندازه اصلی بر روی آن کلیک کنید

این دانش آموز خلاقیت خوبی بخرج داده و بوسیله لنز ها عکس های جالبی تهیه کرده است. بدون لنز ها نیز میتوان عکس های عالی گرفت همانطور که میلیون ها کاربر لومیا در سرتاسر جهان عکس های فوق العاده تهیه میکنند ولی اگر عکس خاصی مد نظرتان هست که لنز خاص خودش را میخواهد، خودتان را محدود نکنید با لنز خارجی بر روی لومیا خود عکاسی کنید.

2 نظرات
  1. boofekoor کاربر می گوید

    شپاس از سایت مشتی تون!

  2. دانلود آهنگ جدید کاربر می گوید

    من لومیا ۱۰۲۰ دارم که عکاسیش عالیه دیگه نیاز به لنز خارجی نداره

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept