مقایسه فیلمبرداری لومیا ۹۳۰ با ایفون ۶ پلاس

مقایسه فیلمبرداری لومیا 930 با ایفون 6 پلاس

اگر شما از افرادی که اهل ایفون هستند بپرسید که تفاوت گوشی های ایفون ۶ و ایفون ۶ پلاس چیست؟ انها چیزی فراتر از اندازه ای بزرگتر و صفحه نمایش بزرگتر را بیان میکنند. اینکه گوشی ایفون ۶ پلاس بواسطه قابلیت Optical Image Stabilization که بالاخره ایفون به گوشی های خود اضافه کرده است کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری بهتری را داراست. ویژگی که در دوربین های گوشی های لومیا وجود داشت و دارد.

در این مطلب مقایسه فیلمبرداری لومیا ۹۳۰ با ایفون ۶ پلاس را قرار میدهیم. مقایسه ای که بین ویدیو این دو گوشی صورت میگیرد و در ویدیو زیر میتوانید ان را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو

در این تست گوشی Lumia Icon و ایفون ۶ پلاس در یک دست قرار گرفته شده اند و همزمان فیلمبرداری میکنند. کیفیت فیلمبرداری Lumia Icon کاملا مشابه فیلمبردای لومیا ۹۳۰ و لومیا ۱۵۲۰ است، هم از لحاظ تئوری و هم از لحاظ عملکرد.

ویژگی جدیدی که به گوشی های ایفون ۶ اضافه شده و هر دو نوع ایفون ۶ و ایفون ۶ پلاس این قابلیت را دارا هستند قابلیت فوکوس خودکار است که قول عملکرد سریع فوکوس را داده اند.

ویدیو ها هر دو با کیفیت ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه گرفته شده اند و در کنار همدیگر قرار داده شده اند و میتوان تفاوت های زیر را در دو فیلمبرداری مشاهده کرد:

تفاوت فیلمبرداری لومیا ۹۳۰ با ایفون ۶ پلاس

  • ایفون ۶ پلاس فوکوس سریعتری نسبت به لومیا icon بر روی اشیا دارد.
  • وقتی فوکوس در لومیا Icon تغییر میکند حالتی همچون زوم بیشتر و کمتر رخ میدهد که چنین چیزی در ایفون ۶ پلاس مشاهده نمیشود.
  • لومیا Icon لنز های پهنتر و بزرگتری دارد. اشیا در ایفون ۶ پلاس نزدیکتر به نظر میرسند
  • ایفون ۶ پلاس ویدیو روشنی دارد. در حالیکه لومیا فیلمبرداری نسبت به ایفون تاریکتر و البته با کنتراست بیشتری را داراست.
  • در زمینه تثبیت سازی تصاویر هر دو عالی کار میکنند و تفاوتی دیده نمیشود.

این تست میتوانست بوسیله ابزارهای حرفه ای تر تهیه شود. ولی این ازمایش باعث میشود که شما بتوانید بهتر تصمیم بگیرید چون عملکرد دوربین ها را در دنیای واقعی نشان میدهد.

2 نظرات
  1. مهدی کاربر می گوید

    این گزینه رو اشتباه نوشتین

    “لومیا Icon لنز های پهنتر و بزرگتری دارد. اشایه نزدیکتر به نظر میرسند نسبت به ایفون ۶ پلاس”

    در واقع تو آیفون ۶ اشیا نزدیکتر به نظر میرسن!

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      ممنون
      ویرایش شد

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept