لومیا ۵۴۰ یا لومیا ۵۳۵ یا لومیا ۵۳۲ ؟ کدام بهتر است ؟

گوشی جدید مایکروسافت یعنی مایکروسافت لومیا ۵۴۰ دومین گوشی مجموعه X40 است که عرضه شد و جدیدترین گوشی نیز هست. از دید دیگر میتوان گفت جمع دیگری از خانواده مجموعه ۵XX است که انتخاب را برای ما باز هم سخت تر میکند. کدام گوشی را انتخاب کنیم؟ از سیستم مقایسه مایکروسافت استفاده میکنیم تا ببینیم چه نتیجه ای حاصل میشود.

مایکروسافت لومیا 540 دو سیم کارت معرفی شد + ویدیو معرفی

چرا لومیا ۵۳۰ در این مقایسه نیست؟

خب لومیا ۵۳۰ را نمیتوان گوشی خوبی برای مقایسه با این سری دانست چون این گوشی کمی پایین رده تر و محدود تر است. از بدترین ویژگی ان میتوان به رم ۵۱۲ مگابایتی ان اشاره کرد که دیگر در محصولات مایکروسافت تعطیل شده است. درست است که در مقایسه با لومیا ۵۲۰ گوشی خوبی است اما در برابر لومیا ۵۴۰ اصلا قابل مقایسه نیست و مشخصا گوشی ضعیف تری است. بیایید نگاهی به مشخصات لومیا ۵۴۰مشخصات لومیا ۵۳۵ و مشخصات لومیا ۵۳۲ بیاندازیم.

لومیا 540 یا لومیا 535 یا لومیا 532 ؟ کدام بهتر است ؟

بین مایکروسافت لومیا ۵۴۰ و لومیا ۵۳۵ و لومیا ۵۳۲ کدام بهتر است؟

خب اگر بدنبال یک گوشی کوچک میگردید و استفاده ان برای شما بعنوان گوشی دوم است لومیا ۵۳۲ انتخاب خوبی است اما اگر میخواهید یک گوشی داشته باشید و هم چنین گوشی تان بتواند با شما همراه باشد لومیا ۵۳۲ را انتخاب نکنید و به سراغ دو گوشی دیگر بروید.

انتخاب بین لومیا ۵۳۵ و لومیا ۵۴۰ کمی سخت است. صفحه نمایش لومیا ۵۴۰ با توجه به مشخصات منتشر شده ۷۲۰p IPS LCD است که میتوان گفت بهتر از صفحه باگ دار لومیا ۵۳۵ است. پردازنده در هر دو گوشی یکسان است و تفاوتی ندارد.

اما در مورد عکاسی، هر دو گوشی در مورد دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی هستند و یکسان ولی در دوربین عقب داستان متفاوتی داریم، دوربین عقب لومیا ۵۳۵ پنج مگاپیکسل است در حالیکه در لومیا ۵۴۰ دوربین ۸ مگاپیکسلی با نقطه کانونی f-2.2 داریم، میتوان گفت چیزی شبیه لومیا ۶۴۰ که این قضیه لومیا ۵۴۰ را در نوبه خود در عکاسی خیلی عالی میسازد.

اگر مشکل صفحه نمایش لومیا ۵۳۵ نبود انتخاب کمی سخت بود، هر چند این مشکل برای برخی کاربران است ولی کسی هم دوست ندارد وقتی مبلغی پرداخت میکند ریسک کند، با توجه به این قضیه و مشخصاتی همچون دوربین عالی و البته باتری قویتر لومیا ۵۴۰ میتوان گفت به جرات میتوان گفت لومیا ۵۴۰ انتخاب بهتری است.

مایکروسافت پا در عرصه گوشی های ارزان قیمت و پایین رده گذاشته است و تنوعی که در این قسمت ساخته را شاید کمتر شرکتی داشته باشد، شاید استراتژیک خاصی مد نظر مایکروسافت است و برای شروع کاربران که تازه به ویندوز فون امده اند میخواهد این گوشی های ارزان قیمت را جلو انها قرار دهد که راحتتر به این سمت بیایند.

شما در مورد لومیا ۵۴۰ این گوشی جدید مایکروسافت چه فکری میکنید؟ شما باشید ان را میخرید؟

4 نظرات
  1. reza16 کاربر می گوید

    کی وارد ایران میشه این گوشی؟!

  2. فهیم کاربر می گوید

    من باشم بدون هیچ سوالی میگیرمش

  3. پویا کاربر می گوید

    من لومیا ۵۳۵ مشکی دارم .مشکل تاچ داشت .اپدیت اخری که حجم بیشتری داشت رو دانلود کردم و الان ۹۰ درصدش برطرف شده.گاهی وقتا گیج میزنه .اما من در کل راضیم ازش .خروجی صدای موزیکش عالیه.باطریش و صد البته الان دقیقا ۱۳۲ برنامه روش دارم که واقعا بدون هنگ داره کار میکنه .دوربین جلوش خوبه ولی دوربین پشتش کمی باید در نور ملاحظه داشته باشید.
    من باشم قطعا لومیا ۵۴۰ رو انتخاب میکنم ورژن اپدیت شده ی ۵۳۵ هستش .بهتره

  4. احمد کاربر می گوید

    مطمئنا یک گوشی بی نظیر در میان هم قیمت های خود هست. از هر نظر یک سر و گردن بالاتر از دیگر رقبا هست. مطمئنا ۵۴۰ یک انتخاب حتمی برای من هست که بزودی خریداری میکنم، تا اولین تجربه ویندوز فونی را داشته باشم. اگر استراتژی ای که در مورد مایکروسافت گفته اید، واقعی باشد باید قبول کنیم که واقعا کارساز هست، من این گوشی رو به عنوان گوشی دوم میخورم و با شناختی که از ویندوز ۱۰ و مایکروسافت دارم، مطمئنم در آینده نزدیک وین فون تبدیل به گوشی اصلی من بشه…

    به هر حال بابت سایت پر محتواتون به نوبه خودم متشکرم، امیدوارم رکودی که در ارائه مطالبتون گاها مشاهده میشه رو برطرف کنین 🙂

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept