علامت ها و آیکن های ویندوزفون به چه معناست؟

شاید برای شما هم پیش آمده که آیکن یا علامتی را در بالای صفجه گوشی خود ملاحظه کرده اید و معنی آن را نفهمیده اید و از خودتان پرسیدید که این شکلک یا آیکن چه معنی میدهد یا این Icon در بالای صفحه ویندوزفون چه مفهومی دارد؟

علامت جی پی اس ویندوزفون-آیکن مکان یاب ویندوزفون- Location Windowsphone

بطور مثال یکی از آیکن هایی که مشاهده میشود علامت یک نقطه در داخل یک دایره است که ممکن است گاهی شما در هنگام کار با گوشی ویندوزفون خودتان با آن مواجه شده باشید و نگران شوید یا اینکه سوال برایتان پیش بیاید که این یعنی چی؟داره چه اتفاقی تو گوشیم میوفته؟

جواب در این باره ساده است: این علامت GPS در گوشی شماست و این بدین معناست که گوشی ویندوزفون شما در حال استفاده از GPS است. برنامه هایی که در ویندوزفون از این قابلیت برای بهبود خود استفاده میکنند من جمله Nokia Drive و یا برنامه های هواشناسی و… این گزینه را فعال میسازند که اطلاعات جغرافیای شما را بصورت رایگان بدست می اورد و در اختیار برنامه قرار میدهد تا برنامه عملکرد مناسب با منطقه شما را ارائه دهد، هر وقت این اتفاق بیوفتد شما آیکن یک دایره با یک نقطه در داخل آنرا مشاهده خواهید کرد و این بدان معناست که برنامه ای در پس زمینه یا در حال اجرا در حال استفاده از مکان شما در آن زمان است. شما براحتی میتوانید این فعالیت جی پی اس را با رفتن به قسمت تنظیمات —> مکان یا Setting —> Location غیرفعال کنید و البته در هنگام نصب به شما یک هشدار در مورد آنکه این برنامه از جی پی اس GPS استفاده خواهد کرد به شما میدهد که انتخاب با شماست که برنامه را نصب کنید یا خیر؟

اما فقط این آیکن نیست، بلکه ما آیکن های زیادی را مشاهده کرده ایم که معنی بعضی را نمیدانیم و معنی بعضی را هم طی مدت ها متوجه میشویم ولی این مشکل برای مبتدی ها و کسانی که تازه گوشی ویندوزفون خریده اند پررنگ تر وگیج کننده تر است و بسیاری از آیکن های ویندوزفون در نگاه کسی که تازه گوشی ویندوزفون خریده است ناآشناست. بهمین خاطر دو راهنما ازطرف مایکروسافت و نوکیا برای آشنایی با این علامت ها داده شده که در این قسمت آورده شده اند:

icons علامت های بالای صفحه ویندوزفونآیکن های ویندوزفون

البته باید توجه داشت که این آییکن ها یا علامت ها بر اساس منطقه فرق میکنند و ممکن است در مکانی وجود نداشته باشند و منطقه شما براساس سیم کارتتان معین میشود.
توضیحاتی که در عکس های بالا داده شده کامل هستند و زیاد نیاز به توضیح فارسی دیده نمیشود ولی اگر سوالی بود حتما در قسمت نظرات بیان کنید.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept