بررسی مقایسه لومیا ۵۳۰ در برابر لومیا ۵۲۰ بهترین گوشی ارزان ویندوزفون کدام است

بررسی لومیا 520 در برابر لومیا 530، بهترین گوشی ارزان ویندوزفون کدام است

لومیا ۵۳۰ گوشی جدید ویندوزفونی است که در سال ۲۰۱۴ وارد بازار جهانی شد. گوشی ای که از وقتی عرضه شد نگاه عمیقتری به ان کردیم و ویژگی های ان را بیان کردیم. در نگاه تکنیکی این گوشی دنبال کننده گوشی لومیا ۵۲۰ است. در برخی موراد این گوشی حتی مشخصات ضعیف تری را داراست تا قیمتش پایین تر نسخه قبلی نیز باشد، این تفاوت باعث میشود که بسیاری از کاربران لومیا ۶۳۰ را جایگزین بهتری برای لومیا ۵۲۰ خودشان بدانند.

در این مطلب قصد بررسی لومیا ۵۳۰ در برابر لومیا ۵۲۰ را داریم. پردازشگر ۱٫۲GHz اسنپدراگون چهارهسته ای ۲۰۰ لومیا ۵۳۰ در مقایسه با پردازنده دو هسته ای ۱٫۰ اسنپ دراگون S4 لومیا ۵۲۰ چگونه است؟ بیایید اینو بفهمیم.

مقایسه لومیا ۵۳۰ در برابر لومیا ۵۲۰

در این بررسی ما از برنامه رایگان Basemark II OS استفاده میکنیم که جهت بررسی عملکرد گوشی است و برای هر سه سیستم عامل اندروید و ای او اس و ویندوزفون نیز منتشر شده است. هر دو گوشی مقایسه شده از اخرین نسخه ویندوزفون ۸٫۱ (build 12400  Lumia 530; build 12393  Lumia 520) بهره میبرند و اپدیت لومیا ساین Cyan را هم دارا هستند. هر دو گوشی سافت ریست Soft-reset شده اند و مورد ازمایش قرار گرفته اند.

نتایج برنامه Basemark II OS را در هر دو گوشی میتوانید مشاهده کنید:

بررسی لومیا 520 در برابر لومیا 530، بهترین گوشی ارزان ویندوزفون کدام استنتیجه

نتیجه کلی در این برنامه نشان میدهد که فاصله لومیا ۵۳۰ با لومیا ۵۲۰ بسیار زیاد است و به جرات میتوان گفت از لحاظ عملکردی لومیا ۵۳۰ با امتیاز ۳۶۶، لومیا ۵۲۰ با امتیاز ۲۷۳ را براحتی شکست میدهد. بیشترین تفاوت در قسمت سیستمی دیده میشود که میتوان علت ان را در پردازشگر ۴ هسته ای لومیا ۵۳۰ دانست.

مقایسه لومیا ۵۲۰ و لومیا ۵۳۰ در واقعیت و عملی

در بالا مشاهده کردیم که لومیا ۵۳۰ در تئوری لومیا ۵۲۰ را براحتی شکست داد. اما میخواهیم بدانیم که در واقعیت چگونه است؟ روزانه که ما از گوشی لومیا ۵۳۰ خود استفاده میکنیم چه تفاوتی وجود دارد. در عمل لومیا ۵۳۰ سریعتر عمل میکند. برنامه ها را بهتر و سریعتر باز میکند، گرافیک ها را بهتر لود میکند و در حین اسکرول روانتر کار میکند که میتوان این را مدیون چیپست جدید ان دانست.

در مورد لود کردن بازی هم میتوان گفت که بازی معروف Subway Surfer که همین اواخر از رم های ۵۱۲ مگابایت پشتیبانی کرد برای لود شدن ۲۰ تا ۳۰ ثانیه بیشتر بر روی لومیا ۵۲۰ طول کشید تا باز شود نسبت به لومیا ۵۳۰٫ و این نشان میدهد که چیپست ۲۰۰ فعالیت زیادی را بر روی گوشی لومیا ۵۳۰ انجام میدهد که اینهمه بهتر شدن فعالیت ها را داریم.

بررسی لومیا 520 در برابر لومیا 530، بهترین گوشی ارزان ویندوزفون کدام استدر مقایسه صفحه نمایش لومیا ۵۲۰ در کنتراست بسیار بهتر از لومیا ۵۳۰ است اگر چه لومیا ۵۳۰ رنگ سفید را طبیعی تر نشان میدهد. همچنین لومیا ۵۲۰ دارای قابلیت های automatic brightness adjustment و sunlight readability mod است که لومیا ۵۳۰ از هر دو انها محروم است. لومیا ۵۳۰ دوسیم کارته است که در بین گوشی های ارزان قیمت بازار اهمیت زیادی دارد.

متاسفانه برنامه Basemark II OS مقایسه ای بین دوربین ها انجام نمیدهد تا تفاوت ها مشخص شود. بزرگترین تفاوت در لومیا ۵۳۰ نبود دکمه فیزیکی دوربین است که باعث ارزانتر شدن ان میشود. از لحاظ عکاسی تفاوت بزرگی در کیفیت عکس این دو گوشی مشاهده نمیشود.

جمع بندی

بررسی گوشی ارزان قیمت نوکیا لومیا 530 دو سیم کارته

اسنپ دراگون جدیدتر ۲۰۰ با چهارهسته ۱٫۲GHz انتخاب بهتری برای ویندوزفون است. باعث میشود بازی ها روانتر اجرا شوند و همچنین برنامه ها سریعتر کار کنند و در کل سیستم و کارهای سیستمی سریعتر انجام شوند. لومیا ۵۳۰ بخاطر ارزانتر شدن قیمت برخی ویژگی های همچون: سنسور روشنایی – دکمه فیزیکی دوربین – قابلیت اتوفوکوس دوربین  – را از دست داده است اما قابلیت دوسیم کارته بودن که ویژگی بزرگی است را دارد و البته دکمه های پیمایشی ویندوزفون ان بصورت مجازی و بر روی صفحه نمایش است.

پس اگر به لومیا ۵۳۰ خود نگاهی بیاندازید میبینید که گوشی عالی ای برای قیمت های پایین است و با توجه به پردازنده و داشتن اخرین نسخه ویندوزفون ۸٫۱ عملکرد خوبی را با توجه به قیمتش از خود نشان میدهد.

البته که گوشی لومیا ۵۳۰ بهترین گوشی ارزان قیمت است اما برای کسانی که لومیا ۵۲۰ دارند، برای عوض کردن گوشی بهترین گزینه انتخاب لومیا ۶۳۰ است چرا که دارای صفحه نمایش بزرگتری (۴٫۵ اینچ در برابر ۴ اینچ ) است که قابلیت ClearBlack را نیز داراست. همچنین پیشرفت gpu را با Adreno 305 GPU در مقابل Adreno 203 که در لومیا ۵۳۰ است مشاهده میکنیم. از مهمترین پیشرفت ها رم ۱GB در لومیا ۶۳۰ است که دسترسی شما را به بسیاری از بازی ها ازاد میکند.

دفعه بعد مقایسه بین لومیا ۵۳۰ و لومیا ۶۳۰ را برای شما قرار خواهیم داد.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept