غلظت پیکسلی Pixel density یا ppi در صفحه نمایش

مایکروسافت اپدیتی برای مشکل حساسیت لمس لومیا 535 منتشر خواهد کرد

باز به سراغ بخش اصطلاحات لومیا امدیم و در این قسمت میخواهیم اصطلاح دیگری را توضیح دهیم. هنگامی که داریم به مشخصات گوشی ها و البته گوشی های لومیا نگاه میکنیم چشممان به گزینه ای در قسمت مشخصات صفحه نمایش گوشی میخورد که با عبارت غلظت پیکسلی Pixel density مشخص شده و یک عدد را با پسوند ppi را در جلو ان میبینیم.

غلظت پیکسلی Pixel density به تمرکز پیکسل ها بر روی صفحه نمایش اشاره دارد و واحد ان با ppi یا پیکسل بر هر اینچ pixels per inch اندازه گیری میشود. Pixel density یک شاخص خوب است برای اینکه وضوح صفحه نمایش گوشی های هوشمند را مشخص کنیم.

برای محاسبه غلظت پیکسلی یک گوشی، گوشی خودتان را بعنوان یک شبکه در نظر بگیرید که در ان پیکسل ها در ردیف ها و ستون ها در کنار هم قرار گرفته اند و غلظت پیکسل ها به اندازه صفحه نمایش گوشی نیز بستگی دارد.

بطور مثال گوشی لومیا ۶۴۰ که صفحه نمایشی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ و اندازه ۵٫۷ اینچ است تراکم پیکسلی ۲۵۹ ppi است. برای محاسبه تراکم پیکسلی میتوانید از این ابزار استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept