عکس های زنده Living Images با دوربین لومیا PureView Lumia ویندوزفون

Living_images_lede عکس های زنده ویندوزفون

یکی از ویژگی هایی که به ویندوزفون هشت و یک و لومیا سیان آمده است قابلیت عکس برداری زنده یا Living Images است که برای دوربین هایی با کیفیت بالای PureView است، گوشی های از جمله لومیا ۱۰۲۰، لومیا۱۵۲۰  و لومیا۹۳۰ و گوشی های جدیدتر. عکس های زنده Living Images قابلیتی است که هنگام عکس برداری شما، چندثانیه قبل از آنکه شما شاتر دوربین را فشار دهید را نیز ضبط میکند و با فشار دادن شاتر با یک عکس خاتمه می یابد، بنابراین شما وقتی دارید عکس های خودتان را در قسمت البوم ها یا در جاهای دیگر که قرار دادین مشاهده میکنید عکس های شما به صورت اتوماتیک زنده میشوند، بدون آنکه عملی را انجام دهید.

برنامه عکاسی نوکیا Nokia Camera Beta این ویژگی را چندهفته قبل معرفی کرد و با آپدیت خود این ویژگی را اضافه کرد ولی شما با گوشی هایی بدون فریمور لومیا فیروزه ای Lumia Cyan نمیتوانید چنین عکس هایی را تهیه کنید، فقط گوشی لومیا ۶۳۰ این قابلیت را خواهد داشت که این گوشی نیز حاوی دوربین PureView نیست. پس باید بدنبال راه هایی باشیم که بتوان این مشکل را دور زد و راه حل را یافت. یکی از راه حل هایی که برای این مشکل هست از طریق یکی از کاربران اعلام شده، که راه آن بسیار ساده است و البته باید دقت داشته باشید که “اغلب موارد” این روش پاسخگو بوده است، نه همه موارد.

روش فعال کردن عکس های زنده Living Images:
دقت کنید، چون هنوز روشی نیست که این حالت را بعد از فعال کردن بتوانید غیرفعال کنید. بهرحال بنظر نمیرسد که این کار جنبه منفی داشته باشد. گام های زیر را دنبال کنید:
– برنامه Nokia Camera Beta را باز کنید و یا آن را از استور ویندوزفون با کلیک کردن در اینجا دانلود کنید.
– فهرست را باز کنید، بر روی گزینه سه نقطه “…” ضربه بزنید.
– گزینه تنظیمات Setting را انتخاب کنید.
– گزینه Use default settings را از داخل تنظیمات انتخاب کنید.
– از برنامه خارج شوید و دوباره وارد شوید(گاهی به این کار نیازی نیست)

دفعه بعد که شما عکسی را بگیرید “Saving Living Image” را در بالا و سمت چپ صفحه گوشی خود مشاهده میکند. و اگر شما برای دیدن عکس های خود به آلبوم دوربین Camera Roll بروید هنگام مشاهده عکستان، آن را میبینید و چند لحظه ویدیویی را که قبل از آن پخش میشود.

Living_images_trick

البته قابلیت Living Image فقط همین نیست و قابلیت های بسیار زیادتر دیگری همچون ویرایش و… را نیز داراست که باید منتظر Lumia Cyan firmware بمانیم تا این ویژگی را آزاد کند و بتوان از آن استفاده کرد و تمام قابلیت های آن را دید.
در پایان قابلیت Living Image یک قابلیت فوق العاده است که به شما این امکان را میدهد تا بدون هیچ حرکت اضافی و یا تنظیم خاصی یک عکس زیبا را تهیه کنید و بصورت خودکار و اتوماتیک هنگام مشاده آن، عکس برای شما زنده میشود و دیگر نگران خراب شدن عکس هایتان یا از دست دادن لحظه های خاص آن نباشید.

برای دانلود برنامه نوکیا کمرا بتا Nokia Camera Beta میتوانید بر روی عکس زیر کلیک کنید یا از کد QR آن استفاده کنید.

QR: Nokia Camera Beta

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept