تکنولوژی TTY/TDD در گوشی برای افراد ناشنوا که اکنون کاربرد بسیار کمی دارد

تکنولوژی TTYTDD در گوشی برای افراد ناشنوا که اکنون کاربرد بسیار کمی دارد (2)

اگر شما هم به قسمت تنظیمات گوشی ویندوز فون خود رفته باشید و قسمتی به نام Ease of Acces یا به فارسی “دسترسی اسان” را نگاهی انداخته باشید، اخرین گزینه این قسمت به نام TTY/TDD حتما نظر شما را جلب میکند و سوال برایتان پیش می اید که TTY/TDD چیست ؟

تکنولوژی TTY/TDD در گوشی برای افراد ناشنوا است افرادی که مشکلات شنوایی دارند و اغلب نمیتوانند مثل مردم عادی تلفن را در گوش خود گذاشته و صدای طرف مقابل را بشنوند. TTY مخفف teletypewriter است این عبارت همچنین بعنوان TDD telecommunication device for the deaf  یا text telephone نیز شناخته میشود و دستگاه مخصوص و جداگانه است که به گوشی متصل میشود.

این دستگاه در واقع برای تلفن های قدیمی بود که فقط برای تبادل صدا بودند، افراد ناشنوا با اتصال این دستگاه به گوشی خود میتوانستند چت کنند و گفتگوی نوشتاری انجام دهند، البته دستگاه طرف مقابل نیز باید چنین قابلیتی را می داشت.

تکنولوژی TTYTDD در گوشی برای افراد ناشنوا که اکنون کاربرد بسیار کمی دارد (2)

در بالا عکس چنین دستگاهی را مشاهده میکنید که البته قدیمی است و با تلفن های عادی قابلیت چت کردن را با دیگران برقرار میکرد. اکنون با برنامه های چت مختلف دیگر این قابلیت زیاد کاربردی ندارد و بدون اینکه از وسیله ای جداگانه بر روی گوشی خود استفاده کنید میتوانید هر برنامه چتی خواستید نصب کنید و از ان لذت ببرید. البته قابل ذکر است که سرعت TTY/TDD بیشتر از چت های کنونی است.

خب این مقاله شاید در عمل کاربردی نباشد اما اکنون میدانیم این اصطلاح در گوشی لومیا و یا هر گوشی دیگری چه معنی میدهد و البته که اگرکسی خواست از ان استفاده کند فقط کافیست دستگاه TTY/TDD را به گوشی خود وصل کند و سپس این گزینه را در تنظیمات روشن کند و براحتی میتوانید با گوشی فرد مقابل خود که او نیز از این قابلیت پشتیبانی میکند و البته فعال است چت کند.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept