نکات اصلی برای پاکسازی و بهینه سازی ویندوز فون

لومیا 640 XL فبلت 5.7 اینچی جدید ویندوز فون توسط مایکروسافت معرفی شد (3)

خب مسئله ای که مسلم است اینست که ما یک گوشی لومیا و یا یک گوشی ویندوز فونی داریم و مدت هاست از زمانی که ان را خریده ایم دیگر نگاهی به ان نیانداختیم و همینطور فایل ها در گوشه و کنار قرار گرفته اند و در گوشی لومیا خود هرج و مرجی به راه انداخته ایم که گوشی گیج کننده شده است. حال اگر میخواهید گوشی خود را از لحاظ سیستمی نو کنید بیایید با هم به نکات اصلی برای پاکسازی و بهینه سازی ویندوز فون بپردازیم.

لومیا خود را اپدیت کنید

شاید این قضیه برای خیلی از ما ساده باشد، ولی باور کنید یا نکنید هنوز هم کسانی هستند که در ویندوز فون ۸ به سر میبرند و بهیچوجه از زمان خرید گوشی خود را اپدیت نکرده اند. اولین قدم برای نوسازی گوشی بروز کردن گوشی است.

برای اپدیت ویندوز فون هیچ کار صختی لازم نیست انجام دهید. با رفتن به قسمت تنظیمات Settings و سپس گزینه بروزرسانی تلفن Phone update و با فشار دادن گزینه بررسی وجود اپدیت، خود گوشی در صورت وجود اپدیت به شما پیغام میدهد که اپدیتی موجود است میخواهید دانلود کنید؟ و شما ان را تایید کنید.

اپدیت که تمام شد باز همین مرحله را انجام دهید تا جایی که گوشی شما از لحاظ نرم افزاری کاملا بروز شود با پیغام گوشی شما بروز است مواجه شوید. همچنین نرم افزار های گوشیتان را نیز با اخرین نسخه بروز کنید تا جدیدترین ویژگی های نرم افزار ها را بر روی گوشیتان داشته باشید.

گوشی خود را  پاکسازی کنید تا فضای خالی بیشتری داشته باشید

نکات اصلی برای پاکسازی و بهینه سازی لومیا

ویدیویی از هشتادسال پیش بر روی گوشی لومیا شما وجود دارد که نه بدردتان میخورد و نه نگاهش میکنید. به ویدیو ها و عکس ها و اهنگ های خود سری بزنید و فایل های اضافی و بیخود را پاک کنید، گاهی برخی ویدیو ها مفید هستند اما در گوشی به انها نگاهی نمیکنیم، همه انها را در کامپیوتر خود بریزید و به این نحو فضای خیلی زیادی از گوشی لومیا خود را خالی کنید. بوسیله فایل منیجر هم فایل های خود را مرتب کنید و هر چیز را براحتی در جای خود قرار دهید تا دسترسی تان به ان راحتتر گردد.

صفحه شروع Start screen خود را کاربردی و زیبا کنید

در ویندوز فون ۸٫۱ میتوانید سه ستون کاشی متوسط و شش ستون کاشی کوچک داشته باشید، اگر ندارید از قسمت تنظیمات ان را درست کنید. با این همه کاشی میتوان کارهای خوبی کرد.

در ابتدا هر برنامه ای که در چند هفته از ان استفاده ای نداشتید را از روی صفحه اصلی پاک کنید. حال برنامه هایی که از انها استفاده دارید را بر روی صفحه قرار دهید و اگر نرم افزارهایتان زیاد است اولویت را با انهایی قرار دهید که بیشترین استفاده را دارند.

همچنین در ویندوز فون ۸٫۱ قابلیت پوشه بندی کاشی ها نیز اضافه شده که براحتی میتوانید تعداد بسیار زیادی از کاشی ها را در صفحه اصلی قرار دهید. اینکار را اگر بهینه انجام دهید سرعت استفاده تان از گوشی خیلی بیشتر خواهد شد و دسترسی بسیار راحتتر و کوتاه تری به قسمت مورد نظر خود دارید.

نرم افزار های اضافی را پاک کنید

سری هم به لیست برنامه هایتان زده اید؟ لیست بسیار بلند بالایی از هزاران برنامه بی استفاده دارید؟لازم نیست اگر از قابلیتی استفاده میکنید هزار برنامه در ان زمینه را در گوشیتان داشته باشید. همه را پاک کنید و در عوض بهترین برنامه در ان زمینه را بر روی گوشی نگه دارید.

مخصوصا اگر فضا کم دارید، بازی های اضافی را هم پاک کنید. بازی ها را ساده نگیرید، یک بازی متوسط گاهی نیم تا ۱ گیگابایت از فضای گوشی شما را پر میکند. پس به ذخیره هوشمند بروید و ببینید از نرم افزار چه فضایی اشغال کرده و اگر فضا کم دارید برخی را حذف کنید.

اگر هم کمبود نرم افزار دارید میتوانید از بلوک نرم افزار های کاربردی ویندوز فون در سمت راست سایت تمام نرم افزار های معرفی شده را نصب کنید چون سعی شده بهترین و کاربردی ترین نرم افزار ها در ان قسمت قرار بگیرند.

تنظیمات گوشی ویندوز فون تان را درست کنید

تنظیمات ویندوز فون در ویندوز 10 گوشی ها ساده و زیباست

گاهی به تنظیمات میرویم و گیج میشویم و از انجا بیرون می اییم. باید بدانید برخی تنظیمات خیلی مهم هستند، برخی مصرف اینترنت شما را زیاد میکنند و برخی هم مصرف شارژ را بالا میبرند. اگر با تنظیمات اشنا نیستید نگران نباشید. به قسمت مخصوص اموزش کامل تنظیمات ویندوز فون سایت ویندوز آرنا بروید و در انجا با خواندن مطالب تنظیمات را هم شخصی سازی و هم بهینه سازی کنید تا کارکرد بهتری از گوشیتان داشته باشید.

با انجام این کار ها کمی گوشی تان را متحول میکنید و با دادن فضای خالی بیشتر باعث سرعت بیشتر به ان نیز میشوید. اگر گوشی جدیدی خریده اید یا از زمان خرید گوشی به ان توجهی نکرده اید اکنون وقت ان است که با توجه به این مطلب همه چیز را رو به راه کنید. پس دست بکار شوید…

6 نظرات
  1. محمدامین کاربر می گوید

    سلام
    آقا چطوری برخی از نرم افزارهای پیش فرض رو میشه حذف کرد؟ بعضی از اونها واقعا بی استفاده هستن.

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      برخی رو اصلا نمیشه

  2. aa کاربر می گوید

    سلام ممنون
    مطلبتون خیلی کاربردی بود
    یه سوال داشتم:زمانی که وی پی ان روشنه چرا نمیتونم وارد توییتر بشم؟
    باید فیلت ر شکن نصب کنم؟توی استور هستش یا نه؟
    با تشکر.

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      سوالتون تو قسمتی که پرسیدین جواب داده شده

  3. mohsen کاربر می گوید

    س.خسته نباشید.گزینهcustomمربوط به عوض کردنringtoneبرای گوشی من نمیاد.گوشیم لومیا۱۳۲۰است.اخرین اپدیت رو هم گرفته.مرسی

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      چنین گزینه ای نداریم!
      شمااهنگ رو بریزید قسمت مورد نظر و اسم اهنگ رو توی اهنگ های زنگ انتخاب کنید

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept