مرورگر Edge مایکروسافت از Silverlight پشتیبانی نخواهد کرد

Microsoft Edge نام رسمی مرورگر اسپارتان Spartan ویندوز 10

مایکروسافت در خبری گفت که مرورگر جدیدش به نام Microsoft Edge که در ویندوز ۱۰ موبایل آمده است از خیلی قابلیت هایی که در مرورگر اینترنت اکسپلورر بودند پشتیبانی نمیکند. امروز مایکروسافت این خبر را داد که مرورگر Edge همچنین از پلاگین خودش به نام Silverlight که مدیاپلیر و همان پخش کننده ویدیو و… در وب بود، پشتیبانی نمیکند.

در واقع مایکروسافت این مطلب را گفت: “که پشتیبانی از ActiveX دیگر در مرورگر Edge ادامه نخواهد داشت و این بدین معناست که Silverlight نیز پشتیبانی نخواهد شد. این هم بخاطر مسائل امنیتی و قابلیت هایی است که در HTML5 ظهور پیدا کرده است و درباره آنها صحبت شده است. پشتیبانی از کل محتوای Silverlight همچنان ادامه خواهد داشت و بیرون از وب میتوان از آن استفاده کرد. همچنین در مرورگر های اینترنت اکسپلورر از آنها پشتیبانی خواهد شد. یعنی همچنان سایت ها میتوانند از Silverlight استفاده کنند.

Silverlightدر سال ۲۰۰۷ معرفی شد و در واقع جایگزینی برای Adobe’s Flash player در دنیای وب بود. شهرت و اوج این تکنولوژی نیز در Netflix بود که از آن در نسخه دسکتاپ خود استفاده کرد. اما امروزه دیگر HTML5 آمده و قابلیت های فراوانی دارد و همه رفته رفته به سمت آن رفته اند و مایکروسافت نیز بدلایل امنیتی و کاربردی به سمت این تکنولوژی سوق پیدا کرده است.

منبع: مایکروسافت

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept