مایکروسافت برنامه نویسان iOS و اندروید را به ویندوز ۱۰ فرا میخواند

مایکروسافت برنامه نویسان iOS و اندروید را به ویندوز 10 فرا میخواند

همیشه شایعاتی در مورد مایکروسافت بود که پشتیبانی از نرم افزار های اندروید را به ویندوز فون اضافه خواهد کرد و اکنون در کنفرانس Build 2015 میبینیم که اخباری بسیار بهتر از ان چیزی که شایعات میگفتند در راه داریم.

بخاطر اینکه این روش دیگر فقط برای برنامه نویسان اندرویدی نیست. مایکروسافت برنامه نویسان iOS را نیز به سمت خود خواهد کشاند و در حقیقت کشانده است. ویندوز ۱۰ تنها سیستم عاملی نیست که بدنبال اوردن برنامه های دیگر پلتفرم ها باشد ولی در حال حاضر با کمی تغییرات کوچک این مسئله را میخواهد.

سیستم عامل بلک بری ۱۰ یکی از امن ترین پلتفرم ها بود که مشکل نرم افزاری داشت. این سیستم عامل برای اینکه مشکل کمبود خود را برطرف کند کاری کرد که نرم افزار های اندرویدی بر روی این سیستم عامل نصب شوند بدون اینکه هیچ تغییری ایجاد شود و شما دقیقا فایل apk را روی گوشی بلک بری نصب میکردید و حتی تا جایی پیش رفت که استور Amazon را نیز مورد هدف قرار داد و انها را نیز میخواست رسما پشتیبانی کند.

مایکروسافت برنامه نویسان iOS و اندروید را به ویندوز 10 فرا میخواند

این خبر فوق العاده بود ولی فقط برای مدت خیلی کوتاه، به محض اینکه این اتفاق افتاد کاربران میتوانستند برنامه هایی که هیچوقت انها را نداشتند را بر روی بلک بری خود نصب کنند و این عالی بود. ولی بعد از مدتی ورق برگشت، چون با این حرکت دیگر برنامه نویسان هیچ نیازی نیمدیدند که برای بلک بری برنامه ای بنویسند چون اندروید انها بر روی بلک بری هم نصب میشد و این باعث عدم رشد استور بلک بری شد و پیشرفت بلک بری هر روز و هر روز کمتر میشود.

برنامه های اندروید بر روی ویندوز ۱۰ چنین راهی را انجام نمیدهند. بلکه مایکروسافت راهی را قرار داده تا برنامه نویسان اندروید برنامه Java و C++ خودشان را کمی تغییر کد نویسی دهند و انها را با ویندوز هماهنگ کنند. چیزی که در نتیجه داریم یک برنامه ویندوزی متفاوت است برنامه ای که مخصوص ویندوز است و از قابلیت های ویندوزی برخوردار است.

در مورد iOS نیز همچنین، انها میتوانند برنامه شان را با تغییراتی که هم اکنون راحتتر انجام میشود براحتی به نسخه ویندوز تبدیل کنند و به سرعت یک نرم افزار ویندوز و حتی Universal بسازند. امتحانی که بصورت مخفیانه در مورد بازی Candy Crush انجام شد و نتیجه هم داد.

 

این راهی است که مایکروسافت پیش گرفته است. قرار دادن راهی که برای برنامه نویسان راحت باشد تا برنامه هایشان را به ویندوز منتقل کنند و نسخه ویندوزی برنامه خود را نیز بسازند. راهی که هر دو گروه برنامه نویسان اندروید و ای او اس را وسوسه میکند تا برنامه خود را برای ویندوز عرضه کنند. راهی که برای ای او اس و اندروید با هم نبود ولی اکنون هر دو میتوانند برنامه شان را راحتتر برای ویندوز بدهند تا برای همدیگر؛ و این راهی است که مایکروسافت را در سرازیری پیشرفت قرار میدهد.

1 نظر
  1. […] البته برای ویندوز ۱۰ موبایل است و باز البته که برای برنامه های آی او اس نیز پروژه مخصوص خودش هست که در سایت خبر آن گفته شده بود. حال مایکروسافت در […]

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept