لیست کامل تغییرات پیش نمایش ویندوز ۱۰ برای گوشی نسخه ۱۰۰۵۱

لیست کامل تغییرات پیش نمایش ویندوز 10 برای گوشی نسخه 10051

مایکروسافت در صفحه رسمی ویندوزش لیست کامل تغییرات پیش نمایش ویندوز ۱۰ برای گوشی نسخه ۱۰۰۵۱ را منتشر کرد.

این اپدیت ارتقا بزرگی نسبت به نسخه پیش نمایش اول بود و تغییرات و پیشرفت های بزرگی نیز داشت و تغییرات اصلی ان را در زیر می اوریم:

  • مرورگر اسپارتان Project Spartan : مرورگر جدید مایکروسافت که قرار است جایگزین اینترنت اکسپلورر شود و از موتور جدیدی نیز بهره میبرد و در نسخه های بعدی کاملا جایگزین اینترنت اکسپلورر خواهد شد. در حال حاضر این مرورگر بهمراه اینترنت اکسپلورر در کنار هم هر دو در این نسخه پیش نمایش قرار دارند.
  • برنامه جدید ایمیل و تقویم : Outlook Mail و Outlook Calendar دو برنامه جدید ایمیل و تقویم هستند که بصورت universal  بر روی تمام دستگاه های ویندوز ۱۰ خواهند بود.
  • برنامه جدید شماره گیر یا و پیامرسانی : شماره گیر و قسمت پیامرسانی ظاهر بسیار زیباتر و حرفه ای تری بخود گرفته اند. در قسمت پیامرسانی نیز شما بسرعت میتوانید بین گفتگو ها پیام صوتی نیز بفرستید.
  • برنامه مخاطبین People جدید : برنامه People یا همان دفترچه تلفن که با ظاهری جدید زیبا شده است و همچنین تمام مخاطبین Outlook و  Gmail را براحتی در کنار هم قرار میدهد و به شما اجازه میدهد خیلی سریع با انها ارتباط برقرار کنید.
  • برنامه نقشه Maps جدید : اولین نسخه پیش نمایش برنامه universal نقشه بر روی تلفن در روی این نسخه قابل دسترس است. این برنامه تمام امکانات و ویژگی های را که برای کار با نقشه و مسیریابی احتیاج دارید در اختیار شما قرار میدهد.
  • اپدیت App Switcher : زمانیکه دکمه ویندوز گوشیخود را نگه میدارید چه اتفاقی می افتد؟ برنامه های در حال اجرا را به شما نشان میدهد. در ویندوز ۱۰ ظاهر و عملکرد این قضیه جالبتر شده و میتوان چهار پنجره و برنامه را در یک صفحه گوشی دید. در این نسخه جدید حتی از حالت افقی گوشی نیز پشتیبانی میکند.

برخی مشکلات که برطرف شده اند:

  • بر اساس نظرات کاربران برخی دکمه ها که در کیبرد گوشی جابه جا شده بودند، بجای مناسب بازگشتند و اکنون دسترسی سریع و راحتتری به انها دارید، دکمه هایی همچون شکلک ها و اعداد که پرکاربرد هستند اکنون بر روی کیبرد هستند.
  • مشکل ایکن کورتانا حل شد و اکنون در مورد اندازه کاشی ان مشکلی نیست.
  • زمانی که عکسی را در ایمیل یا… ضمیمه attachment میکردید باز کردن گالری با مشکل روبه رو میشد که این مشکل برطرف شد.
  • همگام نشدن Microsoft Band با ویندوز ۱۰ برای گوشی درست شد.
  • کاشی زنده عکس ها نیز درست شد و مجموعه عکس هایتان را نمایش میدهد.

اسکرین شات هایی از ویندوز ۱۰ و همچنین لیستی از مشکلاتی که مایکروسافت اعلام کرده این نسخه دارد و اخبار دیگر در اینباره در سایت قرار گرفتند و در مطالب اینده نیز اخبار جدید و بروز حتما قرار خواهند گرفت.

1 نظر
  1. محسن کاربر می گوید

    من لومیا ۷۲۰ رو اپدیت کردم نسخه ش اینه ۱۰٫۰٫۱۲۵۳۴٫۵۶ الانم مشکلی که داره میخوام تماس بگیرم کلا گوشی میریزه بهم کسی میتونه کمک کنه ؟ چک اپدیت رو هم زدم نوشت اخرین نسخه هستش 🙁

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept