همه چیز در مورد پرچمداران لومیا ویندوز ۱۰ موبایل که لازم است بدانید

همه چیز در مورد پرچمداران لومیا ویندوز 10 موبایل که لازم است بدانید

در هفته های گذشته اخبار مختلفی از گوشی های پرچمدار ویندوز فون که قرار است با ویندوز ۱۰ موبایل روانه بازار شوند در اینترنت پخش شده است. اخباری که گاهی حتی ۵۰ درصد هم درست نبوده و فقط شایعه ای دروغین بوده اند و گاهی نیز ۵۰ درصد درست بوده اند و در حد شایعه بوده اند. تنهای چیزی که با منبع از این گوشی ها منتشر شده است نام آنهاست که با نام های داخلی Cityman و Talkman هستند و مشخصات آنها که در سایت نیز قرار گرفته است.

اولین گزارش برمیگردد به زمانی که یک خبر دقیق در مورد دو دستگاه رسید و مشخصات این دو گوشی لو رفت.

از آن موقع به بعد همیشه اخبار و شایعات مختلفی در مورد این گوشی ها در اینترنت منتشر شد. در این مقاله من اخبار و عکس هایی که از چند منبع مختلف تایید شده اند و بیشتر معتبر هستند را برای شما قرار میدهم. هر چند همچون همه مسائلی که لو میروند ممکن است برخی از آنها در آینده تغییر کنند و درست نباشند.

مشخصات

در زیر مشخصات این دو گوشی را می آوریم که دقیق در مورد سخت افزار آنها اطلاعات داده شده است:

مشخصات سخت افزاری گوشی لومیا ۹۵۰ یا Talkman 

  • بدنه پلی کربناتی سفید مات یا سیاه
  • صفحه نمایش OLED 5.2 اینچی WQHD با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰
  • پردازنده کوالکوم Snapdragon 808 شش هسته ای ۶۴-bit
  • حافظه رم ۳ گیگابایتی
  • ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی + پشتیبانی از حافظه خارجی
  • ۲۰ مگاپیکسل دوربین پشتی PureView 
  • ۵مگاپیکسل دوربین جلویی Wide-angle
  • ۳۰۰۰ میلی امپر ظرفیت باتری
  • اسکنر سبکیهچشم برای قابلیت Windows Hello
  • شارژر وایرلس با قاب کتابی
  • USB نوع C

مشخصات سخت افزاری گوشی لومیا ۹۵۰ XL یا Cityman

  • بدنه پلی کربناتی سفید مات یا سیاه
  • صفحه نمایش OLED 5.2 اینچی WQHD با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰
  • پردازنده کوالکوم Snapdragon 810 هشت هسته ای ۶۴-bit
  • حافظه رم ۳ گیابایت
  • ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی + پشتیبانی از کارت حافظه خارجی
  • ۲۰ مگاپیکسل دوربین پشتی PureView با سه فلش LED 
  • ۵ مگاپیکسل دوربین جلو Wide-angle
  • ۳۳۰۰ میلی امپر ظرفیت باتری
  • شارژر وایرلس
  • USB نوع C

نامگذاری – لومیا ۹۴۰ یا لومیا ۹۵۰ ؟

نام داخلی یا شرکتی این گوشی ها مسلما و بدون شک Cityman و Talkman است اما اینکه نام بازار و بین المللی آنها چه خواهد بود در آن شک است. برخی مردم میگویند این گوشی ها با نام لومیا ۹۴۰ و لومیا ۹۴۰ XL وارد بازار میشود و برخی شایعات نیز حاکی از پرش مایکروسافت و انتخاب لومیا ۹۵۰ را دارند.

این پرش دور از ذهن نیز نیست همچون انتخاب نام ویندوز که از عدد ویندوز ۹ پرش کرده و ناگهان ویندوز ۱۰ را انتخاب کردند پس احتمال پرش از ۹۴۰ نیز هست. همچنین میتوان این فرضیه را نیز در نظر گرفت که خط تولید با عدد x40 برای سال گذشته بوده است اینبار مایکروسافت با عدد ۵۰ خواهد آمد ولی تا تایید نهایی نمیتوان رسما در مورد نام این گوشی ها نظری داد.

لوازم جانبی – قلم و کاور هوشمند

همه چیز در مورد پرچمداران لومیا ویندوز 10 موبایل که لازم است بدانید

گوشی Cityman که با نام لومیا ۹۴۰/۹۵۰ XL خواهد بود با دو لوازم جانبی قلم و کاور هوشمندبه بازار خواهد آمد. اینها بر روی گوشی نخواهند بود ولی خارج از آن در بازار فروخته خواهد شد. قلم این گوشی دقیقا مشابه قلمی خواهد بود که بهمراه تبلت Surface Pro 3 است.

کاور هوشمند این گوشی خیلی مشابه کاوری است که با گوشی ASUS ZenFone 2 بود. یک دایره بزرگ در وسط آناست که میتوان تماس ها یا نوتیفیکیشن ها را در میان آن دید و همچنین با قلم نیز در این محدوده میتوان کار کرد. این قاب در رنگ مشکی – نقره ای و سفید خواهد آمد. عکس بالا ساخته شده طرحی مشابه چیزی است که خواهیم داشت.

اسکنر شبکیه چشم برای قابلیت Windows Hello

همه چیز در مورد پرچمداران لومیا ویندوز 10 موبایل که لازم است بدانید

هر دو گوشی با اسکنر شبکیه چشم خواهند بود که برای باز کردن گوشی است. این سخت افزار بخشی از گوشی ها برای قابلیت Windows Hello در ویندوز ۱۰ است و در کمتر از ۱ ثانیه قفل دستگاه را باز خواهد کرد.

اگر چه این قابلیت هنوز خیلی کامل نشده است و با اینکه سخت افزار آن وجود دارد ممکن است تا یک الی دو ماه نتوان استفاده کرد تا مایکروسافت آپدیت نرم افزاری آن را نیز منتشر کند و این قابلیت قابل استفاده شود.

قابلیت Continuum و لوازم جانبی به نام Munchkin

همه چیز در مورد پرچمداران لومیا ویندوز 10 موبایل که لازم است بدانید

یکی دیگر از لوازم جانبی که برای این دستگاه ها عرضه خواهد شد نام Munchkin دارد. این دستگاه یک پورت usb و یک پورت برای اتصال به نمایشگر دارد. این دستگاه اجازه میدهد که تلفن به آن وصل شود و قابلیت جالب Continuum پیاده شود که در آن میتوان تلفن را به یک نمایشگر بزرگ متصل کرد و از گوشی بر روی یک نمایشگر بزرگ همچون کامپیوتر استفاده کرد.

یک توضیح اضافی اینکه Continuum با نام داخلی Wizard-tinman ست و Munchkin به Wizard of Oz گفته میشود و احتمالا با قیمت ۹۹ دلار خواهد بود.

تجربه کاری

مشخصات بیشتری از پرچمداران مایکروسافت لومیا 950 و950xl فاش شد

عکس ساخته شده بالا توسط یکی از افرادی ساخته شده است که متن ها و سند های مربوط به این گوشی و مشخصاتش را دیده است و البته گزارش هایی در مورد ظاهر این گوشی ها و همچنین نقاشی های آن را مشاهده کرده است.

این عکس از گوشی لومیا ۹۴۰/۹۵۰ XL یا همان Cityman خودمان است.

  • خیلی لاغر (حدود ۷ یا ۸ میلیمتر) و سبک
  • باتری لاغر و قابل جابه جایی که لاغری آن تا کنون دیده نشده است.
  • ظاهری جذاب
  • ظاهر آن ترکیبی است از لومیا ۹۲۸ و لومیا ۸۳۰
  • دستگاهی کاملا مربعی
  • شیشه جلویی تمام جلو را میپوشاند و صفحه نمایش گرد نیست
  • دکمه های کم و زیاد گوشی بوسیله دکمه قفل جدا شده اند.
  • دکمه فیزیکی دوربین

تاریخ عرضه گوشی پرچمداران لومیا ویندوز ۱۰ موبایل

ما اعتقاد داریم که هر دو گوشی در کنفرانس IFA معرفی خواهند شد که در برلین و در تاریخ اواسط شهریور است و تاریخ عرضه به بازار آنها چیزی در ماه های مهر و آبان خواهد بود. اگرچه که Talkman که نسخه بدون XL است زودتر و نسخه XL دار چند هفته بعد وارد بازار خواهد شد.

تولید گوشی های Guilin – Honjo و Saana متوقف شد

در خبری از شایعات Evleaks در سایت گفتیم که گوشی های لومیا مختلفی در حال کار توسط مایکروسافت هستند که با نام های داخلی Guilin – Honjo – Saana و Saimaa خواهند بود.

سه گوشی از این گوشی ها کنسل شدند و کار بر روی آنها تعطیل شد و بنظر اینکار در ادامه تصمیم ساتیا نادلا برای تمرکز بیشتر بر روی سخت افزار گوشی هایش است. ظاهرا این گوشی ها قرار بود با نام های لومیا ۸۵۰ – لومیا ۷۵۰ و لومیا ۵۵۰ وارد بازار شوند ولی خب اینها را میتوان همان سه گوشی Honjo, Saana, و Guilin دانست و اکنون دیگر این گوشی ها در کار نخواهند بود.

البته این گوشی با نام Saimaa هنوز در نقشه تولید است و احتمالا در دسته گوشی های ۶xx خواهد بود و یک گوشی ارزان قیمت خواهد بود. البته همه اینها جز شایعات چیزی نیست و تا قطعی شدن آنها نمیتوان نظر نهایی را داد.

نتیجه گیری

در کل برای کاربرانی که به دنبال پرچمداران لومیا هستند. مایکروسافت اخبار خیلی واضح و روشنی راداده است که میتوان کاملا مطمئن بر آنها تاکید کرد.

اینکه مایکروسافت حتما پرچمدارن بعدی را با ویندوز ۱۰ موبایل خواهد داد چون در کنفرانس گفت تا ویندوز ۱۰ را ندهیم گوشی جدیدی منتشر نخواهیم کرد. و البته اینبار بر روی این پرچمدار میتوان نام Microsoft را دید و در عمل هم دیگر با نوکیا خداحافظی کرد.

در مورد سخت افزار همانطور که بالا گفته شد انها شایعات هستند و در واقع برخی کاملا واضح از مایکروسافت انتظار میرود تا حداقل از آنها استفاده کند.

در کل مایکروسافت باید در این گوشی ها گل بکارد چون میتوان گفت اولین پرچمداران مایکروسافت هستند و زیر نظر تمام سایت ها و منتقدان و البته مهمتر از همه طرفداران قرار دارند و همه چشم ها بر روی آن است تا مایکروسافت چه گوشی های برتری خواهد داد.

3 نظرات
  1. […] همی چند روز پیش بود که مایکروسافت مشخصات پرچمداران خود یعنی لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰xl در اینترنت منتشر کرد و اما […]

  2. جواد ولیدآبادی کاربر می گوید

    سلام سایت خوبی راه اندازی کردین ممنونم

  3. پیمان کاربر می گوید

    سلام.این سخت افزار خوبه اگه حقیقت داشته باشه ولی مطما باشید که همیشه رقبای اندروییدی سر تر از ماکروسافت خواهند بود .حالا بهونه ویندوزیها اینه که سیستم عامل ما بهینه تره .ولی این موضوع اینقدری که روش مانور میدن حقیقت نداره اگه اینجوری بود این حال و روزه ویندوزفون نبود و همه شرکتها برای هزینه کمتر تو قیمت تمام شده میرفتن سراغ ویندوز و اینجوری برنامه هاش هم به خودی خود زیاد میشد

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept