لومیا ساین Lumia Cyan و ویژگی هایی که به ویندوزفون ۸٫۱ اضافه خواهد کرد.

لومیا ساین Lumia Cyan و ویژگی هایی که به ویندوزفون 8.1 اضافه خواهد کرد.

لومیا ساین Lumia Cyan فریموری است که نصف ویندوزفون ۸٫۱ برای گوشی های نوکیا لومیا است. اگر چه اغلب شما و ما از نسخه پیش نمایش سیستم عامل ویندوزفون مایکروسافت استفاده میکنیم و البته هنوز آپدیت لومیا ساین Cyan رو دریافت نکرده ایم. در نتیجه برخی ویژگی ها برای شما قابل استفاده نیست و یا قابل مشاهده نمیباشد. ما قبلا نیز در این مورد مقاله ای منتشر کردیم که در آن ویندوزفون ۸٫۱ و Lumia Cyan را به طور کامل توضیح دادیم.

اکنون که لومیا ۹۳۰ منتشر شده و کاربرانی که آن را خریداری کرده اند تجربه کار با لومیا ساین Lumia Cyan را داشته اند، پس میتوانیم نگاهی به این قضیه بیاندازیم که لومیا ساین چه چیزی را اضافه میکند؟ خب با مقایسه پرچمدار جدید نوکیا یعنی لومیا ۹۳۰ که هم لومیا Cyan و هم ویندوزفون ۸٫۱ را داراست و با گوشی هایی که چنین آپدیت هایی را ندارند میتوان تفاوت هایی را مشاهده کرد. در این مطلب ویژگی هایی که لومیا ساین Lumia Cyan اضافه میکند را میخوانیم.

در لومیا ۹۳۰ منتشر شده نسخه ای از ویندوزفون ۸٫۱ نصب شده بود که هم اکنون کاربران نسخه پیش نمایش آن را دارا هستند، که این بدان معناست که این نسخه ای که ما داریم نسخه آزمایشی نیست. تنها تفاوت در وجود آپدیت لومیا Cyan است که برای هر گوشی لومیا بطور خاص ساخته شده است. فریمور بسیار مهم است و اگر افرادی که در این زمینه تخصص داشته باشند میدانند که فریمور اجازه میدهد که برخی درایور ها کار کنند، برخی ویژگی های خاص فعال شوند و عملکرد گوشی بهینه سازی شود.

در این مطلب برخی ویژگی های خاصی که لومیا Cyan میتواند فعال کند را بیان میکنیم. البته این ویژگی ها برای تمام گوشی های لومیا نیست و بر اساس مدل گوشی ویژگی هایی که اضافه میشوند متفاوت هستند و بستگی به سخت افزار گوشی دارند. برخی ویژگی ها شناخته  شده هستند و البته برخی نیز جدید هستند.

ویژگی های اپدیت لومیا cyan

ویژگی دوبار ضربه زدن برای روشن شدن گوشی Double tap to wake :

بسیاری از لومیاها اکنون این ویژگی را دارا هستند اما لومیا ۹۳۰ این ویژگی را نداشت. این نشان میدهد که نوکیا این ویژگی را در با آپدیت لومیا ساین در لومیا ۹۳۰ فعال میکند. البته هنوز ویژگی Glance در این گوشی وجود ندارد.

لومیا ساین Lumia Cyan و ویژگی هایی که به ویندوزفون 8.1 اضافه خواهد کرد.

فعالیت اکولایزر بر روی اسپیکر ها Equalizer now works through the speaker:

تنظمیات اکولایزر در قسمت : تنظیمات>صوتی یا Settings > Audio مشاهده میشود ولی این ویژگی فقط محدود به استفاده از هدفون بود و برای آن تنظیم میشد. نوکیا بالاخره این ویژگی را برای اسپیکر های گوشی ها نیز قرار داد و به کاربران اجازه میدهد تا کنترل موزیک را داشته باشند.

صدای دالبی هدفون اکنون به صدای مجازی دالبی و فراگیر تبدیل شده است Dolby Headphone is now Dolby Virtual Surround

خباین دو شاید مشابه باشند ولی برخی ویژگی ها به نسخه جدید اضافه شده است.

Dolby dialog enhancer:

پیشرفت دیالوگ در فیلم ها را بصورت واضحی بهتر کرده است.

ضبط صوتی با تکنولوژی جدید Dolby's 5.1 را برای ضبط فیلم

Record audio for videos in Dolby Digital Plus 5.1

در لومیا ۹۳۰ (و البته ممکنه در لومیا ۱۵۲۰ و آیکن Icon) کاربران میتوانند ضبط صوتی با تکنولوژی جدید Dolby’s 5.1 را برای ضبط فیلم انتخاب کنند.

تنظیمات روشنایی Brightness Profile

کاربران میتوانند روشنایی متوسطی را برای گوشی خود قرار دهند. متاسفانه لومیا ۶۳۰ فقط سه تنظیم (کم و متوسط و زیاد) را داراست و لومیا ۹۳۰ فقط یک اسلایدر داراست.

تنظیمات رنگ Color Profile:

بوسیله لومیا ساین Lumia Cyan حالا سه ویژگی وجود دارد (Standard, Vivid and Cool) بعلاوه Advanced که به شما اجازه میدهد تا خودتان تنیمات را انجام دهید که تنظیمات شامل : color temperature, tint و color saturation میشود.

Motion data

این قسمت به کاربران اجازه میدهد تا مجموعه ای از ویژگی های حرکتی مثلا برای برنامه های قدم شمار و… را فعال یا غیر فعال کنند. این ویژگی فقط برای گوشی های Lumia 630, Lumia 635, Lumia 930, Lumia Icon, Lumia 1520 و دستگاه هایی است که اسنپ دراگون چیپست ها جدید را دارا هستند.

بلوتوث کم مصرف نسخه ۴٫۰ Bluetooth 4.0 LE:

برخی کاربران ویندوزفون Bluetooth 4.0 LE را که در آپدیت ویندوزفون ۸ نسخه آپدیت شد دریافت کردند. اما نسخه پیشنمایشویندوزفون مایکروسافت این ویژگی را قطع کرده بود. لومیا ساین Lumia Cyan این ویژگی را دوباره برای ویندوزفون فعال میکند که برای دستگاه های خارجی که بوسیله بلوتوث به گوشی لومیا متصل خواهند شد کاربردی است.

عکس های زنده Living Images:

همانگونه که قبلا هم توضیحات کاملی در اینباره دادیم عکس های زنده Living Images ویژگی است که یک یا دوثانیه قبل از عکس گرفتن را نیز ثبت میکند. و وقتی که شما عکس خود را مشاهده میکنید میتوانید یک عکس متحرک و جذاب و جالب را ببینید.

تنظمیات یو اس بی USB Settings:

این ویژگی دو قابلیت را برای کاربران اضافه میکند. یکی “Ask me before using USB data connection” و “Notify me when I connect to a slower charger.”. بدان معناست که قبل از استفاده از ارتباط داده ای USB از شما اجازه گرفته شود و وقتی که شارژر ضعیفتری به گوشی متصل کردید به شما هشدار داده شود.

Miracast support

برای این ویژگی به قسمت Settings > Project my screen بروید. که به برخی لومیا ها اجازه میدهد تا بصورت وایرلس به دستگاه های بزگتری همچون کامپیوتر یا تلویزیو متصل شوند و صفحه گوشی خود را کامل مشاهده کنند.

الگوریتم های جدید دوربین:

برای گوشی هایی همچون لومیا ۱۵۲۰ و لومیا ۹۳۰ و لومیا Icon. تغییراتی همچون: عملکرد بهتر در نور کم – رنگبندی بهتر – فوکوس خودکار و مستمر – کیفیت ویدیو بهتر اضافه خواهند شد.

windowsphonepro.ir/tag/ویندوزفون-8-1

 عدم پشتیبانی از خواندن USB در ویندوزفون No USB OTG support

در اینجا متوجه شدیم که اخبار شامل USB On-The-Go (OTG) برای ویندوزفون ۸٫۱ دروغ بوده اند، که به سیستم عامل اجازه میداد تا USB ها را بخواند.

علاوه بر تنظیماتی که در بالا بیان شدند ویژگی های ریز و البته کاربردی دیگر و البته پیشرفت های سخت افزاری بسیاری وجود دارند که شاید برای همه ما قابل مشادهد نباشند و بر روی برخی از لومیا ها فعال شوند والبته برخی تغییرات به علت فریموری بودن قابل مشاهده نخواهند بود و البته که باعث پیشرفت عملکرد گوشی شما خواهند شد.

7 نظرات
  1. محسن کاربر می گوید

    سلام. میشه در مورد لومیا ۶۳۰ توضیحاتی بدین.
    صفحه نمایش با کیفیت برام خیلی مهمه میخوام در موردش توضیح بدین.
    ی مورد دیگه هم در مورد رم ۵۱۲ هست که کمی منو مردد کرده واسه خریدش.
    معلوم هست دقیقا کی به بازار ایران میاد و حد و حدود قینتش چنده؟ خیلی خیلی ممنون واسه توضیحاتتون.

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      سلام
      محسن جان اگر به قسمت “گوشی های ویندوزفون” در نوار بالای سایت مراجعه کنید توضیحات مختصری در مورد این گوشی دادیم. گوشی هنوز نیومده و زمان دقیق اومدنش هم معلوم نیست. ولی به محض عرضه شدن گوشی حتما یک بررسی کامل از اون رو توی سایت قرار میدیم. در مورد رم هم اگر بازی برای شما مهمه, توصیه میکنم رم ۵۱۲ نخرید چون بعدا پشیمون خواهید شد.

      1. محسن کاربر می گوید

        سلام علی جان. ممنون از راهنمائیت

  2. حمیدرضا کاربر می گوید

    سلام من لومیا ۱۰۲۰ رام ایتالیا دارم به black اپدیت شده ولی به ساین اپ نمیشه همش میگه گوشیه شما اپدیت هست!میشه راهنمایی کنین مشکل چیه؟

  3. نیما کاربر می گوید

    سلام من بین گلکسی اس۵ و لومیا ۹۳۰ گیر افتادم
    میخواستم بدونم Glance با آپدیت برای ۹۳۰ میاد یا نه؟
    توی این قیمت لومیای دیگه هست که رقیب ۹۳۰ باشه؟

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      بسته به اینکه کدوم سیستم عامل رو ترجیح بدین میتونید انتخاب کنید
      لومیا ۹۳۰ بهتره, ولی بنظر من اولویت سیستم عامل بین این دو گوشی مهمتره تا بهتر بودن گوشی
      اینکه بیاد یا نه معلوم نیست
      گوشی های پرچمدار همه رقیب هستند, درسته شاید به پای این گوشی نرسند یا برسند ولی تو انتخاب بین گوشی های پرچمدار بیشتر علاقه به سیستم عامل مهمتره تا اینکه برتری رو ببینیم, چون تو جایگاه خودشون گوشی های پرچمدار کم نمیارن ولی اینکه ما با کدوم سیستم عامل راحتتر باشیم و رضایت قلبی داشته باشیم خیلی مهمتره

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept