خبر: اصلاحیه ها و اشکالات ویندوز ۱۰ کامپیوتر، نسخه پیش نمایش ۱۰۵۴۷

windows-10-pc-preview-build-10547

کاربران ویندوز اینسایدرز در حلقه‌ی سریع میتوانند پیش‌نمایش نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰ را با نسخه‌ی شماره‌ی ۱۰۵۴۷ دانلود کنند. مایکروسافت در این نسخه‌ی جدید، در مقایسه با نسخه‌ی قدیمی‌تر (۱۰۵۳۲)، چند مشکل را رفع کرده است، اما هنوزم چند اشکال به جای خود باقی مانده است.

رئیس ویندوز اینسایدرز، گیبیل آل، جزئیات اصلاحات نسخه‌ی ۱۰۵۴۷ را اینگونه بیان میکند:

  • ما علت‌های بنیادین زیادی که باعث تجربه‌ی پنجره‌ی خطای مهم به هنگام کار با منوی استارت توسط کاربران اینسایدرز میشد را اصلاح کردیم. اکنون به هنگام کار با منوی استارت، جست‌وجو باید با ثبات بیشتری کار کند.
  • آیکون اطلاعیه برای Action Center دیگر نباید به هنگام عدم وجود اطلاعیه‌های جدید روشن شود.
  • ما مشکل ناقص بودن متن در برخی از زبان‌ها در پنجره‌ی شناور باتری را اصلاح کردیم.
  • به هنگام انتخاب تصاویر تصادفی برای پشت زمینه، این امکان رو فعال‌سازی کردیم که انتخاب تصاویر بصورت تصادفی انجام شود، نه ترتیبی که در پوشه قرار میگیرد.
  • هم‌اکنون میتوانید از Cortana، علاوه بر حساب کاربری مایکروسافت، در حساب‌های کاربری محلی نیز استفاده کنید.
  • چند ایراد در مورد صوت هم اصلاح شد، از جمله چند اشکال خاصی که در برخی از دستگاه‌های صوتیِ Realtek مشاهده میشد.

او همچنین اشکالات شناسایی شده در نسخه‌ی ۱۰۵۴۷ را نیز مطرح میکند:

  • بسته‌های زبانی در حال انتشار هستند، اما در طول روز در سرورهای بروزرسانی قرار خواهند گرفت.
  • برنامه‌های Windows Store ممکن است به صورت خودکار بروزرسانی نشوند. برای دریافت بروزرسانی‌های برنامه، Store را باز کنید، روی تصویر پروفایل خود در گوشه‌ی سمت راست کلیک کنید، Download and Updates رو بزنید و بصورت دستی بروزرسانی‌ها را بررسی کنید.
  • استفاده از Notepad.exe از خط فرمان برای باز کردن فایل‌ها با استفاده از نام فایل، مانند File.txt، با یک خطای دسترسی شکست خواهد خورد. در نسخه‌ی آینده این اصلاح خواهد شد، اما میتوان با استفاده از مسیر کامل و یا نا تمام، مانند .file.txt یا استفاده از گزینه‌های File->Open در رابط کاربری این ایراد را جبران کرد. ممکن است کلیک روی آیکون‌های سیستمی در قسمت اطلاعیه‌ها با مسدود سازیِ Windows Shell مواجه شود و پنجره‌های شناور مانند صدا، شبکه اجرا نشوند. این مشکل را میتوانید با ریبوت کردن ویندوز حل کنید.
  • در مسیر Setting>update & Security> Windows Update، در مورد نسخه‌ی پیش‌نمایش پیغام هشداری خواهید دید. در این مورد نگران نباشید، فعلا میتوانید این پیغام را نادیده بگیرید. ما در حال اضافه کردن عملگرهایی هستیم که در صورت عدم دسترسی به نسخه‌ی جدید، بتوانید علت آن را شناسایی کنید، اما این عملگر هنوز بطور کامل آماده و پیاده‌سازی نشده است.
ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept