بررسی تخصصی نوکیا لومیا ۵۳۰ Nokia Lumia

بررسی تخصصی نوکیا لومیا 530

ایا لومیا ۵۳۰ بهترین گوشی ویندوز فون با ارزانترین قیمت است؟ بیایید این قضیه رو بررسی کنیم.

لومیا ۵۲۰ بهترین گوشی ویندوز فون بوده که فروش رفته است. بر اساس کنفرانس نوکیا در سال ۲۰۱۳ این گوشی ۱۲ میلیون فعالسازی داشته است. در زمان خودش بسیار محبوب بود و اکنون نیز از محبوبیت خوبی برخوردار است. این دلایلی است که نشان میدهد چرا جانشین این گوشی، لومیا ۵۳۰، بهترین موقعیت را برای کسب محبوبترین دارد. این گوشی در ایالات متحده با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار عرضه شد و میتوان گفت ارزانترین گوشی با بیشترین امکانات است و میتوان ان را به صرفه ترین گوشی دانست.

نقاط قوت گوشی لومیا ۵۳۰

قیمت ارزان بهمراه سخت افزار با کیفیت نوکیا. پشتیبانی از طرف مایکروسافت. نرم افزارهای خاص لومیا

نقاط ضعف گوشی لومیا ۵۳۰

اگرچه ارزان ترین گوشی است اما کیفیت زیاد جالبی ندارد. صفحه نمایش ضعیف، حافظه داخلی کم و بدون دوربین جلو

در دست گرفتن گوشی لومیا ۵۳۰

اگر شما لومیا ۵۳۰ را در دست خودتان بگیرید بیشتر شما را یاد لومیا ۶۲۰ می اندازد تا لومیا ۵۲۰٫ کناره های این گوشی برخلاف ۵۲۰ منحنی است. قاب بندی گوشی نیز در رنگ های سبز، سفید، سیاه و نارنجی روشن وجود دارد اگر چه شما میتوانید کاورهای رنگارنگ و زیبایی برای ان انتخاب کنید. گوشی که در عکس ها میبینید تحت اپراتور Cricket است که رنگ ابی دارد.

بررسی تخصصی نوکیا لومیا 530 (5)

قاب پشتی گوشی قابل جابه جایی و جداشدن است. مایکروسافت نیز قاب خاص و تاشو برای این گوشی ساخته که میتوانید ان را مستقیما از سایت مایکروسافت با قیمت ۱۵ دلار تهیه کنید. این قاب باعث میشود که نه تنها قاب گوشی شما عوض شود بلکه یک محافظ نیز به صفحه نمایش شما اضافه میکند بدون اینکه کاوری بر روی گوشی سوار کنید. در واقع کاور صفحه نمایش به این قاب پشتی خاص که از مایکروسافت تهیه میکنید چسبیده است.

وقتی لومیا ۵۳۰ را در دست میگیرید این گوشی کوچک و خوب بنظر میرسد. مخصوصا زمانیکه شما گوشی هایی همچون لومیا ۱۵۲۰ و لومیا ۹۳۰ که هر کدام به ترتیب ۶ و ۵ اینچ هستند را در دست گرفته باشید. ابعاد لومیا ۵۳۰ عبارتند از ۴٫۷ اینچ ارتفاع، ۲٫۴۵ اینچ عرض و ۰٫۴۶ اینچ لاغری که به عبارت دیگر و بر حسب میلیمتر عبارتند از: ۶۲٫۳ میلیمتر در ۱۱۹٫۷ میلیمتر در ۱۱٫۷ میلیمتر. این ابعاد برای در دست گرفتن کاملا اندازه هستند. وزن لومیا ۵۳۰ نیز ۱۲۹ گرم است که خیلی سبک محسوب میشود.

سخت افزار نوکیا لوکیا ۵۳۰

مشخصات لومیا ۵۳۰

  • ویندوزفون ۸٫۱ با اپدیت لومیا cyan و قابل ارتقا
  • پردازنده اسنپ دراگون ۲۰۰ با قدرت ۱٫۲GHz چهارهسته ای
  • در دو مدل تک و دوسیم کارته
  • رم ۵۱۲ مگابایت
  • ۴ گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه خارجی
  • ۴ اینچ صفحه نمایش LCD FWVGA
  • دوربین ۵ مگاپیکسل
  • ظرفیت باتری ۱۴۳۰ میلی امپر
  • ساعت مکالمه ۱۰ ساعت
  • بلوتوث نسخه ۴٫۰
  • قابلیت وای فای WLAN IEEE 802.11 b/g/n 
  • ۶۲٫۳ میلیمتر در ۱۱۹٫۷ میلیمتر در ۱۱٫۷ میلیمتر
  • ۱۲۹ گرم وزن

بررسی تخصصی نوکیا لومیا 530

در جلوی لومیا ۵۳۰ شما صفحه نمایش ۴ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۵۴ را میبینید که چگالی رنگ ۲۴۵ PPI را داراست. در این گوشی شما ۵۴ پیکسل رزولوشن اضافی را مشاهده میکنید که بواسطه دکمه های ویندوز فون هستند که بر روی صفحه قرار دارند و این بواسط ویندوز فون ۸٫۱ است. در این گوشی خبری از تکنولوژی ClearBlack که در اغلب گوشی های لومیاست نیست و چون این گوشی ارزان قیمت ترین قرار است باشد، این مسئله طبیعی است.

این گوشی همانطور که ذکر شد دارای پردازنده ۱٫۲ گیگاهرتزی چهارهسته ایست که در کنار ان رم ۵۱۲ مگابایتی قرار دارد. این سخت افزار عالی بنظر نمیرسد ولی خیلی خوب و راحت میتواند سیستم عامل ویندوز فون را اجرا کند و برخی بازی ها را نیز روان انجام دهد. بارگذاری و باز شدن بازی ها در این سخت افزار ممکن است نسبت به گوشی های گرانتر لومیا کمی بیشتر طول بکشد ولی حداقل میتوانید برخی بازی ها همچون subway surfer را بدون هیچ مشکلی بازی کنید. با رم ۵۱۲ مگابایت شما مشکلی با بازی ها خواهید داشت و تعداد زیادی از بازی های جدید و گرافیکی را از دست میدهید و بخش بازی گوشی شما ممکن است کمی بیش از حد محدود شود، پس این یکی از نکات مهم هنگام خرید این گوشی است که باید حتما به ان توجه کنید.

حافظه گوشی در نگاه اول شاید کم باشد اما نگران نباشید چون میتوانید از sd card تا حافظه ۱۲۸ گیگابایتی استفاده کنید. 

لومیا ۵۳۰ برخی ویژگی های دیگر گوشی های ویندوز فونی را دارا نیست که از ان جمله میتوان به: NFC – شارژر وایرلس – دوربین جلو – و محدود شدن فقط به ۳G. هر چند این گوشی با مدل دو سیم کارته نیز عرضه میشود که میتواند برای خیلی ها کاربردی باشد.

دوربین گوشی نوکیا لومیا ۵۳۰

بررسی تخصصی نوکیا لومیا 530

دوربین لومیا ۵۳۰ کیفیت خاص و فوق العاده ای ندارد اگر چه با توجه به قیمت ان طبیعی است و با قیمتش هماهنگ شده است. دوربین این گوشی ۵ مگاپیکسل است که برخی تکنولوژی ها را از دست داده مثل: فوکوس خودکار – دکمه دوربین – فلش.

در زیر عکس هایی که توسط دوربین این گوشی گرفته شده اند قرار گرفته شده است:

https://rpcpwg-sn3301.files.1drv.com/y2pZ9kWovqeyoi2zO59JDD2iXkfambQShs-V3MOIznhGMW8M_cr4PKe1xGqo-cf8WM2hL-qDU69s_VjLq_UblQmg3UzDu78q3ZZACLQPmHQV8U/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C%20%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C%20%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86%20%D9%86%D9%88%DA%A9%DB%8C%D8%A7%20%D9%84%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%A7%20530%20(3).jpg?psid=1https://rpcpwg-sn3301.files.1drv.com/y2pZp_0wD50dc5jJZoQmuUduRzkmwmhgKCRIlWmK5AOfGwwSG4aez_u0RPHRA3zc5LA2RAYHrpVna8PKum8qgBHWuIrjVPpzS8b0zIYyJZL29s/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C%20%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C%20%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86%20%D9%86%D9%88%DA%A9%DB%8C%D8%A7%20%D9%84%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%A7%20530%20(1).jpg?psid=1https://rpcpwg-sn3301.files.1drv.com/y2pG74CimEo4AeD-1Zj0tNcJIp5V65u0QgtptLtw9zeG5-pcbrnnfuLuGUoruvT14bym_owGNNLO16ritcMwKX9EKxjwEcnWXkZOY8e7XY1J0Q/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C%20%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C%20%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86%20%D9%86%D9%88%DA%A9%DB%8C%D8%A7%20%D9%84%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%A7%20530%20(2).jpg?psid=1

 

باتری نوکیا لومیا ۵۳۰

عمر باتری لومیا ۵۳۰ متوسط است. باتری ۱۴۳۰ میلی امپری این گوشی میتواند کار شما را راه بیاندازد اما اگر یخواهید از ان سخت کار بکشید سعی کنید خانه باشید تا ان را به شارژ بزنید. در صورتی که در مصرف عادی و معمولی این گوشی بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت میتواند شارژ نگه دارد.

جمع بندی نهایی

بررسی تخصصی نوکیا لومیا 530

وقتی گوشی نوکیا لومیا ۵۳۰ معرفی شد، در نوبه خود شاید بتوان گفت تک بود. گوشی که با کمترین قابلیت ها و سخت افزار معرفی شده بودن اینکه کوچکترین مشکلی در اجرای سیستم عامل خودش داشته باشد. شاید بتوان گفت این گوشی در مورد قیمت و کارایی اش منحصر بفرد است.

با این حال اگر شما پول بیشتری دارید میتوانید براحتی به لومیا ۶۳۵ فکر کنید. گوشی که دقیقا با همین مشخصات است اما برخی برتری های ان نسبت به ۵۳۰ ان را شایسته خانواده ۶xx میکند و ان را کاملا برتر میسازد.

خب مسلما اگر شما بدنبال گوشی خوبی هستید باید پول بیشتری نیز پرداخت کنید و از ارزانترین گوشی لومیا ویندوز فون توقعی نباید داشته باشید. لومیا ۵۳۰ در همه موارد نیز بدترین ویندوز فون نیست، اگر شما یک کاربر معمولی باشید و نخواهید با گوشی خود بازی های خاص و عالی اجرا کنید و یا اینکه با دوربین گوشی خود عکس های با کیفیت بالا بگیرید، و بخواهید کمترین پول ممکن را نیز بدهید، لومیا ۵۳۰ به روانترین شکل ممکن سیستم عامل ویندوز فون را برای شما اجرا میکند.

اگر بدنبال ارزان قیمت ترین گوشی هستید که بدون شک لومیا ۵۳۰ را انتخاب کنید و ان را با هیچ گوشی دیگری مقایسه نکنید چون گوشی دیگری قابل مقایسه نیست. ولی اگر شما دنبال گوشی ارزان قیمت هستید که تنها گوشی شما باشد و البته لومیا باشد و کمی هم کیفیت برایتان مهم است ما به شما لومیا ۶۳۵ را پیشنهاد میکنیم.

4 نظرات
  1. […] همین اواخر بود که بررسی تخصصی لومیا ۵۳۰ را در سایت قرار دادیم. شاید در مقایسه ۵۳۰ ارزان تر باشد […]

  2. […] همین اواخر بود که بررسی تخصصی لومیا ۵۳۰ را در سایت قرار دادیم. شاید در مقایسه ۵۳۰ ارزان تر باشد […]

  3. […] همین اواخر بود که بررسی تخصصی لومیا ۵۳۰ را در سایت قرار دادیم. شاید در مقایسه ۵۳۰ ارزان تر باشد […]

  4. […] همین اواخر بود که بررسی تخصصی لومیا ۵۳۰ را در سایت قرار دادیم. شاید در مقایسه ۵۳۰ ارزان تر باشد […]

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept