چگونه با کورتانا Cortana زنگ هشدار Alarm یا یادآوری را تنظیم کنیم؟

چگونه با کورتانا Cortana زنگ هشدار Alarm یا یادآوری را تنظیم کنیم؟

کورتانا Cortana میداند چگونه خوانندگی کند. او همچنین میتواند برای شما لطیفه بگوید. کورتانا کارهای بسیار زیادی انجام میدهد اما یکی از کارهای بسیار کاربردی که البته ما خیلی از آن استفاده میکنیم تنظیم زنگ هشدار Alarm است.

برای شروع ابتدا کورتانا را اجرا کنید. برای این کار دکمه “جستجو” با علامت “ذره بین” را در ویندوزفون ۸٫۱ خود چندثانیه نگه دارید و یا اینکه از کاشی Tile آن که بر روی صفحه اصلی پین کرده اید استفاده کنید.(البته اگر کورتانا را فعال کرده اید و اگر فعال نکرده اید به این مطلب مراجعه کنید: فعال کردن کورتانا). وقتی کورتانا اجرا شد میتوانید جملات زیر را به او بگویید:

   Wake me up in 15 minutes
Set an alarm for 5:30 A.M
Wake me up at 8 A.M

cortana_alarm

اگر زنگ های زیادی قرار داده اید که میخواهید آنها را خاموش کنید کافیست بگویید: “Turn off my alarm”. کورتانا از شما میپرسد که: which alarm to turn off این بدین معناست که شما کدام یک از آلارم ها را میخواهید خاموش کنید؟ هر کدام از آلارم ها که میخواهد را به او بگویید. ولی ترجیح بر این است که به او بگویید: “Go to my alarms.” سپس به فهرست تمام زنگها یا آلارم ها میروید و میتوانید هر کدام را که خواستید غیرفعال یا خاموش کنید.

ما سعی داریم که بتوانیم زنگ یا آلارمی را بر اساس روز خاص تعیین کنیم. اما این ویژگی برای کورتانا کار نمیکند. بطور مثال اگر شما به کورتانا بگویید : “Set an alarm for July 10th at 5 A.M.” یا مثلا “Set an alarm at 6 A.M. every Thursday.” کورتانا متوجه نمیشود و دستور را اجرا نمیکند.

کورتانا یکی از ویژگی های اصلی ویندوزفون ۸٫۱ است که شما با ارتقا ویندوزفون خود به نسخه ۸٫۱ میتوانید آن را داشته باشید و البته کورتانا هنوز برای تمام کشورهای جهان فعال نیست و برای فعال کردن آن در گوشی خود به این مطلب مراجعه کنید:

خب بنظر شما این زنگ هشدار گذاشتن با کورتانا امری کاربردی است؟ شما اینکاررا انجام میدهید؟

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept