چگونه با ویندوز فون کد QR را اسکن کنیم ؟

چگونه با ویندوز فون کد QR را اسکن کنیم ؟

کد های QR این روز ها خیلی جاها هستند مخصوصا در سایت هایی که مربوط به دانلود هستند و لینک ها را بصورت کد QR در می اورند تا کاربران براحتی انها را توسط گوشی اسکن کنند و لینک را در گوشی باز کنند.

QR در واقع نوشته را به عکس تبدیل میکند، گوشی شما بوسیله لنز دوربینش عکس را میشناسد و ان را تحلیل میکند و نوشته داخل ان کد QR را معنی میکند و تشخصی میدهد. حال به این وسیله میتوان لینکی را به QR تبدیل کرد و در گوشی ان لینک را باز کرد. اما چطور؟

چگونه با ویندوز فون کد QR را اسکن کنیم ؟

یک راه کلی برای این قضیه وجود دارد که در زیر ان را میبینیم:

  • دوربین گوشی را اجرا کنید.
  • گزینه تنظیمات Setting را انتخاب کنید.
  • گزینه انتخابگر لنز ها Lenses tile را انتخاب کنید.(با علامت یک دایره مشخص شده است)
چگونه با ویندوز فون کد QR را اسکن کنیم ؟
در گوشی شما ممکن است این مدلی نباشد

 

  • لنز جستجوگر تصویر Bing Vision را انتخاب کنید.
چگونه با ویندوز فون کد QR را اسکن کنیم ؟
در گوشی شما ممکن است این مدلی نباشد

 

  • سپس با گرفتن گوشی خود در مقابل کد QR براحتی ان را اسکن کنید.

چگونه با ویندوز فون کد QR را اسکن کنیم ؟

  • بر روی نتیجه نمایش داده شده ضربه بزنید.
  • تمام شد.

برای اینکه یک متن را اسکن کنید و ان را جستجو کنید و یا اینکه ان را ترجمه کنید. تا مرحله ۴ را انجام دهید و سپس گزینه “اسکن متن scan text” را بزنید.

اگر شما کورتانا را فعال نکرده باشید راه خیلی ساده دیگری نیز وجود دارد. گزینه جستجو Search که با علامت ذره بین در نوار پیمایشی است را بزنید و سپس همان گزینه “جستجوگر تصویر Bing Vision” که با علامت چشم در پایین صفحه است بزنید.

این قابلیت بصورت پیش فرض بر روی ویندوز فون قرار دارد و براحتی نیز قابل استفاده است ولی برنامه های مختلف نیز در استور ویندوز فون قرار دارند که این کار را انجام میدهند و میتوانید از انها نیز استفاده کنید ولی کاملا بی استفاده هستند وقتی در روی ویندوز فون چنین قابلیتی بصورت پیش فرض هست و از دو راه نیز قابل دسترسی است.

میتوانید اموزش بالا را روی کد QR زیر پیاده کنید. شما نیز کد های سایت ویندوز ارنا رو اسکن میکنید تا راحتتر نرم افزار خود را دانلود کنید؟

1 نظر
  1. […] این افزونه کد QR هر نرم افزار را در استور و در زیر آیکن اصلی برنامه قرار میدهد تا براحتی بتوانید از آن استفاده کنید. گاهی به برنامه ای در استور میروید و نمیتوانید آن را در گوشی باز کنید و با QR براحتی و با سرعت بالا میتوانید ان را در گوشی خود باز کنید. فقط برای اینکار کافیست دکمه جستجو و سپس اسکنر QR را بزنید و لینک را بخوانید و آن را باز کنید که آموزش خواندن QR در گوشی ویندوز فون در سایت قرار داده شده … […]

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept