لمس Touch برای ویندوز فون – پر مصرف کننده ترین شارژ باتری گوشی (ماتو)

لمس Touch برای ویندوز فون - پر مصرف ترین شارژ باتری گوشی

خب در سری مجموعه های اموزش تنظیمات ویندوز فون امروز قصد معرفی قسمت دیگری را داریم. همانطور که میدانید به ترتیب این قسمت ها را نمیرویم و با توجه به اولویت انها را انتخاب میکنیم. در ابتدا اموزش اپدیت گوشی های ویندوز فون را قرار دادیم و اکنون به سراغ گزینه ای به نام لمس میرویم. چرا این قسمت؟ چون گزینه ایست که میتواند شارژ گوشی شما را راحت بخورد پرمصرف ترین قسمتی که شارژ گوشی را مصرف میکند در این قسمت است. پس همراه ما باشید…

برای رفتن به این قسمت به سادگی به مسیر زیر بروید:

  • تنظیمات > لمس
  • setting > touch

 خب بیایید نگاهی کلی به این قسمت بیاندازیم:

لمس Touch برای ویندوز فون - پر مصرف ترین شارژ باتری گوشی

در بالا سه گزینه میبینیم که کامل انها را توضیح خواهم داد:

  • حساسیت لمس touch sensitivity
  • بیدار باش double tap to wake up phone
  • نوار پیمایش windows phone keys vibrate

حساسیت لمس touch sensitivity

این گزینه زیاد مهم نیست و حساسیت صفحه نمایش را به لمس انگشت شما نشان میدهد. گزینه زیاد و عادی را داراست. گزینه زیاد یا همان high باعث میشود حساسیت صفحه به انگشتان شما خیلی زیاد شود و حتی با دستکش هم میتوانید با گوشی کار کنید. اما گزینه عادی نیز فرقی با این گزینه ندارد و شاید بتوان فرق این دو گزینه را مصرف باتری بیشتر دانست، چون خیلی کم پیش می اید که در زمستان سرد با کلی بفر بخواهیم با گوشی ویندوز فونی خود کار کنیم. پس با گذاشتن این گزینه روی عادی مصرف شارژ گوشی تان را کمتر کنید و از ان لذت ببرید و مطمئن باشید حساسیت گوشیتان درحالت عادی هیچ فرقی نخواهد کرد.

بیدار باش double tap to wake up phone

این گزینه مهم ترین گزینه است. من به جرات میتوانم بگم اینجا قسمتی است که شارژ گوشی شما را به معنی کلمه میخورد و قورت میدهد! این ویژگی چیست؟ اگر این گزینه فعال باشد، وقتی گوشی شما قفل است و صفحه ان خاموش است، با ضربه زدن دوبار پشت سر هم بر روی صفحه گوشی، قفل گوشی شما باز میشود. خب لازمه اینکار چیست؟ اینست که یک سنسور در گوشی شما هنگامی که صفحه قفل خاموش است همیشه فعال باشد و فعال بودن ان مسلما مساوی است با مصرف باتری، مدت قفل بودن گوشی هم که اصولا کم نیست.

با خاموش کردن این گزینه و باز کردن گوشی خود توسط دکمه قفل میتوانید مصرف شارژ گوشی خود را به شدت کمتر کنید. توصیه میکنم اگر شارژ گوشی برایتان مهم است این گزینه را حتما خاموش کنید. خیلی از ما این ویژگی را اصلا نمیشناسیم و در پس زمینه اجرا میشود و شارژمان فقط هدر میرود.

نوار پیمایش windows phone keys vibrate

توضیح این گزینه خیلی ساده است. سه دکمه معروف ویندوز فون که در پایین صفحه نمایش شما هستند را نوار پیمایش یا windows phone keys میگویند. از انها استفاده میکنیم همیشه، حال اگر میخواهید زمانیکه انها را فشار میدهیم بلرزند این گزینه را فعال کنید. ولی اگر مصرف شارژ کم گوشی برایتان مهم است این گزینه را خاموش کنید.

خب این اموزش تمام شد و تمام سوالات خودتان را میتوانید در نظرات بپرسید.

این اموزش قسمتی از سری اموزش هاس تنظیمات ویندوز فون بصورت کامل و گام به گام است که با رفتن به قسمت مخصوص همین قسمت، تمام اموزش ها را بصورت یکجا مشاهده کنید. میتوانید این قسمت را از نوار بالایی سایت و از گزینه ” اموزش > تنظیمات ویندوز فون ” انتخاب کنید و یا اینکه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

توجه: ازین پس این بخش را مختصرا ماتو میخوانیم:) مجموعه اموزش تنظیمات ویندوز فون – اینجوری در عنوان مطالب میتوانید براحتی به اینکه مطلب برای این سری است پی ببرید.

مطالب بخش اموزش تنظیمات:

11 نظرات
  1. محمد کاربر می گوید

    سلام و خسته نباشید
    آیا این تنظیمات مربوط به ویندوز فون ۸٫۱ میباشد و دوم اینکه گوشی من لومیا ۶۳۰ هست و این تنظیمات را ندارد و فقط نوار پیمایش را می توان روشن یا خاموش کرد .

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      بله مربوط به ویندوز فون ۸٫۱ هستش
      اگر گوشیتون اپدیته, احتمال قوی گوشی شما از این ویژگی پشتیبانی نمیکنه

  2. وجیهه صفر کاربر می گوید

    با سلام لومیا ۸۲۰ دارم که ویندوز۸٫۱ داره الان وارد تنظیمات تاچ نمیشه چرا؟

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      سلام
      یعنی چی نمیشه؟ یعنی وقتی میزنید باز نمیشه؟ گوشیتونو خاموش و روشن کنید دوباره امتحان کنید

  3. وجیهه صفر کاربر می گوید

    بله باز نمیشه . خاموش روشن کردم وچند بار امتحان کردم نشد.

      1. وجیهه صفر کاربر می گوید

        lumia820
        اپدیت وین ۸٫۱

        1. علی اکبری کاربر می گوید

          برید قسمت فروشگاه, بررسی اپدیت برنامه ها رو بزنید ببینید, اگه اپدیت براش اومده اپدیت کنید

  4. وجیهه صفر کاربر می گوید

    lumia820
    اپدیت وین ۸٫۱

  5. علی کاربر می گوید

    گوشی من ۵۲۰ هستش و آبدیت ۸٫۱ هستش ولی اون گزینه غیر فعال کردن لرزش نوار پیمایش رو نداره . البته ناگفته نمونه من قبل از اینکه اونو به تنظیمات کارخانه برگردونم داشت این گزینه رو . ولی با اینکه الان ۸٫۱ هم ابدیت کردم ولی نشد

  6. علی کاربر می گوید

    سلام من هم روی لومیا ۶۴۰xl توی ستینگ گزینه ی تاچ رو دارم اما وقتی میزنم هیچی باز نمیشه و هیچی نمیاد
    اشکال از کجاست؟
    لطفا یکی جواب بده

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept