انتقال حجم دیتا نقشه افلاین بر روی کارت حافظه خارجی SD Card ویندوزفون

انتقال حجم دیتا نقشه افلاین را بر روی کارت حافظه خارجی SD Card ویندوزفون

نقشه افلاین یکی از ویژگی های عالی ویندوزفون است که شما در ان میتونید نقشه محل مورد نظرتون را دانلود کنید و هر وقت خواستید از اون نقشه استفاده کنید بدون اینکه هیچ حجمی از اینترنت شما کم شود. دیتا نقشه افلاین بصورت پیشفرض بر روی حافظه داخلی گوشی شما ذخیره میشود. شاید شما بخواهید دیتا نقشه افلاین بر روی کارت حافظه خارجی SD Card انتقال دهید.

در اموزش های قبلی نحوه اینکه بتوانید برنامه یا بازی و یا موسیقی، فیلم و عکس های خود را بر روی کارت حافظه SD منتقل کنید را برای شما توضیح دادیم و میتوانید ان را در لینک زیر مشاهده کنید.

حجم نقشه دانلود شده شما بر اساس مناطق مختلف فرق میکند. بعنوان مثال حجم نقشه ایران حدود ۱۲۰ مگابایت است و شاید شما نخواهید ان را بر روی کارت حافظه SD منتقل کنید. اما مناطقی همچون کالیفورنیا حجمی برابر ۳۴۲ مگابایت دارند که شاید نظر شما را در اینباره عوض کنند و اگر کارت حافظه خارجی دارید تمایل به انتقال حجم نقشه بر روی ان داشته باشید.

شما میتوانید حجم اشغال شده را در قسمت Storage sense مشاهده کنید. قسمتی کاربردی که میتواند کمک زیادی به کاربران ویندوزفون بکند که از میزان اشغال شدن فضای حافظه خود با خبر بشوند.

انتقال حجم دیتا نقشه افلاین را بر روی کارت حافظه خارجی SD Card

قدم اول؟ تمام حجم افلاین نقشه ای که بر روی حافظه گوشیتان است را پاک کنید. متاسفانه نمیتوان حجم افلاین نقشه را از حافظه تلفن بر روی کارت حافظه فقط منتقل کنید. پس باید قبل از اینکه حجم دیتا افلاین نقشه بر روی کارت حافظه ذخیره شود، ابتدا حجم ذخیره شده بر روی حافظه داخلی را پا کنیم. اگر اینکار را انجام ندهید دو حجم دیتا یکسان بر روی حافظه داخلی و کارت حافظه خارجی SD خواهید داشت. اما به ادامه اموزش میپردازیم.

انتقال حجم دیتا نقشه افلاین را بر روی کارت حافظه خارجی SD Card ویندوزفون

برای پاک کردن به مسیر زیر بروید:

  • تنظیمات > صفحه را به سمت راست بکشید > نقشه ها > دانلود نقشه ها
  • settings -> swipe over to applications -> maps -> download maps

به قسمتی که در بالا اشاره شد بروید و هر نقشه ای را که دانلود کرده اید را انتخاب کنید و ان را پاک کنید. اینکار را انجام دهید تا به سراغ قرار دادن حجم دیتا بر روی کارت حافظه خارجی SD برویم.

  • ابتدا برنامه Lumia storage check beta را از لینک مقابل دانلود و نصب کنید : لینک دانلود
  • Lumia storage check را اجرا کنید.
  • صفحه را بکشید و به قسمت جزئیات Details بروید و بر روی گزینه Change در قسمت نقشه ها Maps ضربه بزنید.
  • گزینه SD card را انتخاب کنید تا دیتا بر روی ان ذخیره شوند.
  • نقشه ها را دوباره دانلود کنید.

انتقال حجم دیتا نقشه افلاین را بر روی کارت حافظه خارجی SD Card ویندوزفون

تمام کارهای بالا را انجام دهید و سپس مشاهده خواهید کرد دیتا بر روی کارت حافظه خارجی است. فعالیت ساده ای که باعث میشود تا بفهمیم چگونه حجم دیتا نقشه افلاین را بر روی کارت حافظه خارجی SD Card انتقال دهیم.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept