شش نکته در مورد لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ XL که باید بدانید

شش نکته در مورد گوشی لومیا 640 و لومیا 640 XL که باید بدانید

درست ۲ ماه قبل مایکروسافت در کنگره جهانی از جدیدترین گوشی های خودش لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ XL رونمایی کرد که جانشینان دو گوشی محبوب دیگر مایکروسافت یعنی لومیا ۱۳۲۰ و لومیا ۶۳۵ هستند.

گوشی های جدید مایکروسافت با قیمت خوب و مناسب و همچنین دارای مشخصات سخت افزاری خوب و معقول نسبت به دیگر گوشی ویندوزفونی که قیمت های دو چندانی نسبت به لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰XL دارند این دو گوشی همان تجربه استفاده از ویندوزفون را مانند آنها برای شما فراهم خواهد آورد.

ما در اینچا شش دلیل برای خرید و استفاده از این دو گوشی نو رسیده برای شما معرفی می کنیم با ویندوز آرنا همراه باشید.

لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰XL دارای حافظه رم ۱ گیگابایت

شاید این دلیل مهمی نباشد چون ویندوزفون به راحتی در رم های ۵۱۲MB هم به خوبی اجرا می شوداما باز هم اپلیکیشین های در استور وجود دارد که از رم های ۵۱۲MB پشتیبانی نمیکنند. هر دو گوشی جدید لومیا ۶۴۰ دارای ۱ گیگابایت رم هستند که شما را از بابت این مشکل هر چند کوچک راحت می کند. شاید یکی از محدودیت های لومیا ۶۳۵ تا همین اواخر رم آن بوده است . اما به نظر می رسد مایکروسافت رم های ۵۱۲MB را از سری جدید گوشی های خودش حدف کرده است که این خبر خوبی به حساب می آید.

به همراه بودن با آپدیت دوم ویندوزفون ۸٫۱

اپدیت دوم ویندوز فون 8.1 برای برخی گوشی ها تایید شد

قبلا در مطلبی خبر از ارائه آپدیت دوم برای ویندوزفون ۸٫۱  که قرار است برای بعضی از گوشی های لومیا عرضه شود را گفتیم. اگر شما میخواهید از اپدیت دوم ویندوز فون ۸٫۱ (GDR2) لذت ببرید فقط میتوانید با لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ XL این تجربه را بدست بیاورید که بصورت پیش فرض از همان زمان انتشار از کارخانه این اپدیت بر روی این گوشی ها نصب هست. قرار است آپدیت دوم ویژگی های جدیدی همچون منوی جدید تنظیمات ، توانایی به پین کردن تنظیمات خاص به صفحه شروع ، برخی از ترفند های بصری و شاید هیجان انگیز ترین از همه، پشتیبانی از صفحه کلید بلوتوث دار است.

پشتیبانی از LTE و دوسیم کارت بودن

لومیا ۶۳۰ و لومیا ۶۳۵ و LTE که نام های مختلفی با خود به همراه داشته اند که این باعث سردرگمی برای بسیاری از کاربران شده بود مایکروسافت با استفاده از همین تجربه دو گوشی با یک نام برای لومیا ۶۴۰ اما هردو دارای LTE و یک گزینه پس ازآن دو سیم کارت بودن که LTE هم نیز وجود دارد که مدل LTE آن کمی گران تر است.

باتری قابل جابه جایی

شش نکته در مورد گوشی لومیا 640 و لومیا 640 XL که باید بدانید

ظرفیت باتری در لومیا ۶۴۰ مناسب و خوب است لومیا ۶۴۰ دارای یک باتری ۲۵۰۰mAh و لومیا ۶۴۰XL به یک باتری ۳۰۰۰mAh همراه است شما به ندرت در یک روز آن هم استفاده بیش از حد با همچنین ظرفیت گوشی آن هم با سیستم عامل ویندوزفون که به نحوه بهینه از منابع استفاده میکند به شارژ مجدد احتیاج خواهید داشت چه برسد به باتری جایگزین ! اما مایکروسافت این قابلیت را نیز به دو گوشی نو رسیده خودش نیز اضافه کرده است تا خیال کاربران را از نظر باتری نیز راحت کند.

 لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ XL میکروسیم کارت میخورند

برخی اوقات مهم است که بدانید گوشی که میخواهید بخرید چه نوع سیم کارتی میخورد؟ لومیا ۶۴۰ و برادرش XL از میکرو سیم کارت پشتیبانی میکنند. بنابراین اگر نانوسیم کارت دارید باید از یک اداپتور استفاده کنید و یا اینکه سیم کارتتان را عوض کنید. اگر هم میخواهید یک سیم کارت جدید بخرید اشتباه نخرید. یا میکرو سیم کارت بخرید و یا سیم کارتتان را به نوع میکرو سیم کارت تعویض کنید.

پشتیبانی از قابلیت گلنس Glance Screen

شش نکته در مورد گوشی لومیا 640 و لومیا 640 XL که باید بدانید

گلنس یکی از ویژگی های جالبی است که شما وقتی گوشی خود را نگاه میکنید بدون باز کردن صفحه قفل و حتی وارد صفحه قفل شدن میتوانید برخی اطلاعات را نگاه کنید. برخی گوشی های لومیا این قابلیت را ندارند ولی خوشبختانه لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ XL از این قابلیت پشتیبانی میکنند.

حب نظرتان در مورد این ویژگی ها چیست؟ ایا دانستن ان برایتان جالب و البته مهم نبود؟

2 نظرات
  1. علی کاربر می گوید

    دم شما گرم من دیگه باید این گوشی رو بخرم

  2. S.E.N کاربر می گوید

    سلام و خسته نباشید خدمت شما
    میخاستم بدونم آیا از otg پشتیبانی میکند؟

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept