نگاهی کوتاه به مایکروسافت لومیا ۶۴۰

نگاهی کوتاه به مایکروسافت لومیا 640

همانطور که میدانید مایکروسافت لومیا ۶۴۰ را در کنفرانس MWC معرفی کرد و اکنون در بازار های جهانی در حال عرضه است، اخبار گوناگونی از ان نیز بر روی سایت قرار گرفت. اکنون بیایید نگاهی کوتاه به این لومیا بیاندازیم و ببینیم چگونه گوشی است؟

مشخصات سخت افزاری لومیا ۶۴۰

  • ویندوز فون ۸٫۱ با اپدیت لومیا Denim
  • کوالکوم اسنپ دراگون ۴۰۰ با قدرت ۱٫۲GHz
  • صفحه نمایش ۵ اینچ ۱۲۸۰×۷۲۰ IPS LCD display, 294 PPI
  • ۱ گیگابایت رم RAM
  • ۸ گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه خارجی
  • ۸ مگاپیکسل دوربین عقبی
  • ۱ مگاپیکسل دوربین جلو
  • باتری قابل جابه جایی با ظرفیت ۲۵۰۰ میلی امپر
  • وزن: ۱۴۵ گرم
  • اندازه: ۱۴۱٫۳x 72.2 x 8.85 میلیمتر

خب در ابتدا باید بدانید که این گوشی جایگزین لومیا ۶۳۵ و لومیا ۶۳۰ است و ظاهر ان نیز کمی شبیه همان هاست ولی صفحه نمایش بزرگتری دارد و البته ظاهر ان زیباتر است.

لومیا 640 XL فبلت 5.7 اینچی جدید ویندوز فون توسط مایکروسافت معرفی شد (3)

برای یک گوشی میان رده میتوان گفت لومیا ۶۴۰ خیلی قابل قبول است. یک گوشی ۵ اینچی با ۷۲۰p و دوربینی که عکس های خیلی خوبی را تهیه میکند.رزولوشن این گوشی از لومیا ۶۳۵ بیشتر است والبته فلش LED در این مدل وجود دارد که در مدل ۶۳۵ و… نبود.

یک مسئله مهم در این گوشی که میتوان به ان اشاره کرد رم ۱ گیگابایتی این گوشی است که ان را با دیگر گوشی های سری ۶xx متمایز میکند، میزان RAM ای که جدیدا استاندارد مایکروسافت شده است. اضافه شدن دوربین جلو نیز امتیاز خوبی است و همچنین باتری قوی، برای یک گوشی با صفحه نمایش ۵ اینچی بدون اینکه Full HD باشد، یک باتری ۲۵۰۰ میلی امپری خیلی خوب و زیاد است. این مقدار حدود ۳۰۰ میلی امپر از لومیا ۸۳۰ که همچنین صفحه نمایشی دارد نیز بیشتر است، با این گوشی هیچوقت نگران شارژ گوشی خود نباشید.

 

آیا لومیا 640 انتخاب خوبی برای خرید گوشی جدید است ؟

اگر شما یکی از گوشی های لومیا سری ۶xx را داشته اید، لومیا ۶۴۰ جایگزین بسیار خوبی است و سریعا شما را راضی میکند. علاوه بر پیشرفت هایی که نسبت به نسخه های قبلی داشته و همچنین رفع محدودیت هایی همچون رم ۵۱۲ مگابایتی که در لومیا ۶۳۵ است میتوانید برنامه Lumia Camera 5 را نیز بر روی این گوشی ببینید که به شما اجازه میدهد از قابلیت های عالی عکاسی لومیا استفاده کنید بدون اینکه یک گوشی pureview داشته باشید.

اگر بدنبال خرید یک گوشی جدید لومیا ویندوز فون هستید و البته که میخواهید میان رده نیز باشد به شما توصیه میکنم حتما کمی صبر کنید تا لومیا ۶۴۰ وارد بازار ایران شود و حتما ان را نیز امتحان کنید. با توجه به مشخصات و توضیحات این گوشی ایا برای شما مناسب و است و جزو خرید خود قرار میدهید؟

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept