معرفی مایکروسافت لومیا ۹۵۰XL – جدیدترین گوشی پرچم دار مایکروسافت

اگر انتظار داشتید که پرچم دار بعدی ویندوز، طرح مدل قبلی را عوض کرده باشد و با شمایل جدیدی وارد بازار شده باشد، باید شما را ناامید کنیم. هیچگونه فلز یا شیشه‌ای برروی گوشی لومیا ۹۵۰XL وجود ندارد، بلکه فقط همان فلز پلی کربنات سابق هست. مطمئنا بخاطر لومیا بودن آن، دارای شمایل خوبی است و براحتی قابل شناسایی است.

بهرحال، گوشی لومیا ۹۵۰XL ، دقیقا شبیه گوشی لومیا ۶۴۰XL است، فقط قدرت بیشتری دارد و دارای صفحه نمایش و دوربین بهتری است. اندازه گوشی تقریبا بزرگ است، اما نه به‌اندازه لومیا ۱۵۲۰، و با تجلیل از فلز پلی کربنات، باید گفت که دست گرفتن آن حس خوبی می‌دهد.

مشخصات گوشی 950XL

صفحه نمایش ۵.۷ اینچی Quad HD AMOLED آن بسیارعالی است و فناوری ClearBlack آن باعث می‌شود که رنگ سیاه آن بسیار عمیقتر دیده شود. ما همیشه از سیستم Glance Screen این گوشی لذت برده‌ایم و خوشحالیم که مایکروسافت، همچنان به استفاده از این سیستم در ویندوز ۱۰ جدیدش اصرار دارد.

گوشی لومیا ۹۵۰XL دارای قدرت بسیاربالایی است که آنرا باید ممنون آخرین نسل چیپ Snapdragon 810 که با ۳گیگابایت رم همراه است، باشیم. نسل جدید این سیستم روی چیپ (SoC) دارای مدیریت گرمای بهتری است، که باید آنرا مدیون سیستم جدید خنک کننده مایع تعبیه شده روی گوشی باشیم، سیستمی که روی Surface Pro3 هم وجود دارد. مایکروسافت قول داده که هیچ مشکل گرمایی و داغ شدگی ناشی از فعالیت زیاد بوجود نیاید.

مشکل گرم شدن در لومیا 950XL وجود ندارد

پیشرفت بزرگ دیگر این گوشی، دوربین ۲۰مگاپیکسلی تمام نمای آن است. علاوه‌بر حسگر بزرگتر، مجهز به لنز ZEISS ، سیستم ثبات لنز و فلش سه‌تایی LED RGB نیز شده است (دیگر چشم قرمز درکار نیست). این سیستم در یک تکه شیشه سیاه گِرد قرار گرفته است که باعث وجود یک خمیدگی در پشت آن می‌شود.

دوربین جلوی آن، دارای کیفیت ۵مگاپیکسل و تمام زاویه است که مختص عاشقان سلفی است. همچنین دارای سیستم ضدلرزش است، که بعنوان جبرانی برای نداشتن سیستم اثرانگشت یا سایر سیستم‌های امنیتی این‌چنینی تعبیه شده است.

دوربین گوشی لومیا 950XL 20مگاپیکسل است

قسمت جلوی گوشی لومیا ۹۵۰XL تقریبا با صفحه‌نمایش پوشانده شده است، گوشی‌ها و دوربین جلو، دربالا قرار دارند. تمام کلیدهای سخت‌افزاری در سمت راست این گوشی هوشمند واقع شده‌اند، درحالی‌که درگاه USB مدل C جدید این گوشی، درپایین آن واقع شده است.

پرچم دار جدید مایکروسافت، لومیا 950XL

گوشی لومیا ۹۵۰XL درزمان حمل، حالت محکم و غیرلغزنده‌ای دارد که آنرا نیز باید مدیون جنس محافظ پلی‌کربنات آن باشیم. بااینحال، این گوشی هوشمند، ازلحاظ قدرت لمس نمی‌تواند به‌پای گوشی‌های هوشمند آندرویدی قوی، یا مثلا Apple iPhone برسد. دراین نمونه، متاسفانه این گوشی جدید، مانند سایر گوشی‌های Microsoft Lumia است.

گوشی لومیا 950 XL

گوشی لومیا ۹۵۰XL از گزینه‌های ارتباطی قوی، مانند LTE Cat6 پشتیبانی می‌کند، توانایی استفاده از دوسیمکارت را دارد، علاوه‌براین، توانایی شارژ بی‌سیم، زمانی که باتری از بسته‌اش خارج شده را دارد. ویژگی فعالیت مستمر ویندوز۱۰ نیز از طریق Microsoft Display Dock فراهم شده است. شما می‌توانید از لومیا ۹۵۰XL خودتان خروجی بگیرید و دراینصورت یک صفحه‌زمینه ویندوز۱۰ تمام عیار در نمایشگر خارجی خودتان دارید.

این dock برای خرید قابل دسترس است، و از اتصال موس و صفحه کلید نیز پشتیبانی می‌کند. ویندوز۱۰ روی گوشی لومیا ۹۵۰XL به روانی اجرا می‌شود و درحالی‌که این گوشی، درنگاه اول بسیارشبیه به مدل قبلی‌اش است، اما چیزهای نوی بزرگی وجود دارند که داستان را عوض می‌کنند. با یکی‌سازی Windows Desktop و Windows Phone، بالاخره فکر میکنیم که Microsoft Store باید برای همکاری با این نرم‌افزارها آماده باشد.

ما Windows Continuum را روی گوشی لومیا ۹۵۰XL دیدیم، و این گوشی هم درصورتیکه ازطریق Dock به یک نمایشگر و صفحه‌کلید متصل شود، به یک رایانه تبدیل خواهد شد. چیپ پردازنده Snapdragon 810 باعث شده که عملکرد پردازنده درزمان فعالیت‌های چندوظیفه‌ای،‌ بسیار روانتر بشود، درحالیکه شما همچنان می‌توانید از گوشی‌تان استفاده کنید. همین خصیصه به‌تنهایی باعث می‌شود که خرید لومیا ۹۵۰XL، ارزشش را داشته باشد.

لومیا 950XL از Windows Continuum پشتیبانی می کند

گوشی لومیا ۹۵۰XL تمام خصیصه‌های مثبت را دارد و یک پرچم دار تمام‌عیار به‌حساب می‌آید. خوشبختانه اصرار شرکت مایکروسافت به ساخت این گوشی با همین طراحی‌های قدیمی، باعث نشده که به فروش آن لطمه‌ای وارد شود. شرکت مایکروسافت، فروش گوشی لومیا ۹۵۰XL را از آغاز ماه به قیمت ۶۴۹ دلار آغاز خواهد کرد.

پرچم دار جدید مایکروسافت، لومیا 950XL

نظر شما چیست؟ آیا این پرچمدار شما را هم وسوسه کرده است که امتحانش کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

می خواهید در مورد امکانات و ویژگی های مایکروسافت لومیا ۹۵۰XL بیشتر بدانید؟ حتما این صفحه را نیز بخوانید:

[su_button url=”https://windomag.com/tag/lumia950-950xl” target=”blank” style=”flat” size=”10″ center=”yes” radius=”0″]همه چیز در مورد لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰XL[/su_button]

شما می توانید معرفی گوشی لومیا ۹۵۰ را هم در لینک زیر بخوانید.

[su_button url=”https://windomag.com/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-reviews/%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%84%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%A7-950″ target=”blank” style=”flat” background=”#2DB290″ size=”10″ center=”yes” radius=”0″]معرفی مایکروسافت لومیا ۹۵۰[/su_button]

1 نظر
  1. ramin کاربر می گوید

    با عرض سلام
    cpu این گوشی ۶۴بیتی است یا ۳۲ بیتی من با نرم افزار AIDA64 که نگاه کردم در قسمت Inatruction set : 32bit – ARMv7نوشته شده است آیا به من گوشی بدل فروخته اند یا واقعا مشخصات گوشی همین است

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept