تفاوت لومیا ۵۳۰ با لومیا ۵۳۲ با لومیا ۵۳۵ چیست و چه فرقی دارند ؟

تفاوت لومیا 530 با لومیا 532 با لومیا 535 چیست و چه فرقی دارند ؟

اگر شما به یکی از فروشگاه های فروش گوشی های ویندوز فونی بروید و بخواهید یک گوشی ارزان قیمت لومیا خریداری کنید ممکن است کمی سردرگم و گیج شود. چون در زمینه گوشی ها ارزان قیمت شما میتوانید گوشی لومیا ۵۳۰ و لومیا ۵۳۵ را ببینید و البته که لومیا ۵۳۲ نیز برای انتخاب شما وجود خواهد داشت. حال که نام این گوشی ها انقدر بهم نزدیک است ایا ویژگی های انان نیز همینقدر نزدیک است؟ این مشکل را در مورد لومیا ۷۳۰ و لومیا ۷۳۵ نیز خواهید داشت که در مطلبی کامل ان را در مورد لومیا ۷۳۵ و ۷۳۰ توضیح دادیم و این قضیه در مورد لومیا ۶۳۰ و ۶۳۵ هم صدق میکند و اساسا این گوشی ها از لحاظ پایه یکی هستند.

خب در سایت ویندوز فون پرو میخواهیم این تغییرات را کمی واضح تر کنیم. شاید در نگاه اول نام این گوشی ها کمی گیج کننده باشد اما به راحتی و البته با دقت جزئیات را بررسی میکنیم و متوجه خواهیم شد که تفاوت ها چیست و به عبارتی خودمانی میفهمیم این وسط چی به چیه؟

تفاوت لومیا 530 با لومیا 532 با لومیا 535 چیست و چه فرقی دارند ؟

مشخصات خیلی بهم نزدیک هستند، تنها چیزی که لومیا ۵۳۵ را کاملا از بقیه جدا میکند اندازه صفحه نمایش ان است که ۵ اینچ است و کاملا از دو گوشی دیگر بزرگتر است. اگر شما این گوشی ها را کنار هم در یک فروشگاه ببینید این تفاوت خیلی واضحی است اما اگر به دیگر ویژگی ها نگاه کنید، مشخصات روی کاغذ خیلی شبیه هم هستند.

البته لومیا ۵۳۰ در مواردی خود را کمتر کرده است. این گوشی با رم ۵۱۲ مگابایتی که دارد از دو گوشی دیگر جدا شده و در سطح پایینی قرار میگیرد و شما در نصب نرم افزار هایی که حداقل رم ۱ گیگابایت میخواهند با محدودیت روبه رو خواهد کرد. اگر چه حافظه داخلی کمتری نیز دارد ولی بواسطه پشتیبانی از کارت حافظه SD این قضیه زیاد حائز اهمیت نیست.

همه چیز روی اعداد نیست. مایکروسافت لومیا ۵۳۵ از ویژگی های بیشتری بر روی دوربین بهره میبرد که میتوان از ان جمله به فوکوس خودکار و فلش LED flash نام برد که دیگر گوشی ها ان را ندارند. بنابراین درست است که از لحاظ مشخصات نزدیک هم هستند ولی لومیا ۵۳۵ همانطور که دیدیم براحتی برتر از دوگوشی دیگر قرار میگیرد.

بررسی تخصصی مایکروسافت لومیا 535 Microsoft Lumia

بین لومیا ۵۳۰ با لومیا ۵۳۲ با لومیا ۵۳۵ کدام را بخریم ؟

خب اگر شما در منطقه ای هستید که بین هر سه این گوشی ها حق انتخاب دارید و هر سه گوشی موجود هستند به جرات به شما میگوییم که لومیا ۵۳۰ را از بین این سه انتخاب نکنید. چون رم ۵۱۲ مگابایت و حافظه ۴ گیگابایتی کمبود هایی نسب به دو مدل دیگر هستند.

خب بین دو مدل دیگر کمی انتخاب سخت میشود چون شما با افزایش قیمت بین لومیا ۵۳۲ و لومیا ۵۳۵ روبه رو هستید و لومیا ۵۳۵ حدودا ۳۱ یورو گرانتر است. اگر این تفاوت قیمت برای شما مهم نیست، فلش های LED قابلیت اتوفوکوس در دوربین عکاسی و البته صفحه نمایش ۵ اینچی عواملی هستند که من پیشنهاد میکنم لومیا ۵۳۵ را انتخاب کنید.

اگر هم از لحاظ قیمت و ارزان ترین گوشی بخواهیم حساب کنیم درست است که لومیا ۵۳۰ با برداشتن برخی امکانات سعی در کمتر شدن قیمت داشته اما در بین ارزان ترین گوشی لومیا ۵۳۲ در مقابل دو گوشی دیگر برنده است.

 

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept