بررسی و مقایسه دوربین لومیا ۹۳۰ و ایفون ۶ پلاس و نکسوس ۶

مقایسه فیلمبرداری لومیا 930 با ایفون 6 پلاس

سه پرچمدار مختلف از سه دنیای مختلف، ایفون ۶ پلاس از دنیای ای او اس با اخرین اپدیت یعنی ای او اس ۸٫۱، نکسوس ۶ از دنیای اندروید با اپدیت اندروید ۵ و در پایان نیز پرچمدار ویندوز فون لومیا ۹۳۰ با اپدیت لومیا Denim که در مقابل همدیگر قرار میگیرند تا عملکرد دوربین انها مقایسه شود.

خب به بررسی و مقایسه دوربین لومیا ۹۳۰ و ایفون ۶ پلاس و نکسوس ۶ میپردازیم. ابتدا مشخصات دوربین ها را با هم میبینیم و سپس ویدیویی از مقایسه دوربین این سه گوشی و در پایان نیز عکس هایی را از سه گوشی قرار میدهیم که براحتی بتوانید بین این پرچمدار ها خودتان مقایسه کنید و بهترین را تشخیص دهید.

مشخصات عکاسی دوربین لومیا ۹۳۰ و ایفون ۶ پلاس و نکسوس ۶

  • Lumia 930: 20 MP, 4992 х ۳۷۴۴ pixels, Carl Zeiss optics, optical image stabilization, autofocus, dual-LED flash
  • Iphone 6+: 8 MP, 3264 x 2448 pixels, optical image stabilization, phase detection autofocus, dual-LED (dual tone) flash
  • Nexus 6: 13 MP, 4128 x 3096 pixels, autofocus, optical image stabilization, dual-LED (ring) flash

قابلیت های دوربین لومیا ۹۳۰ و ایفون ۶ پلاس و نکسوس ۶

  • Lumia 930: 1/2.5” sensor size, 1.12 µm pixel size, PureView technology, dual capture, geo-tagging, face detection, panorama
  • Iphone 6+: 1/3” sensor size, 1.5µm pixel size, geo-tagging, simultaneous HD video and image recording, touch focus, face/smile detection, HDR (photo/panorama)
  • Nexus 6: Dual recording, geo-tagging, touch focus, face detection, photo sphere, panorama, HDR

مشخصات فیلمبرداری دوربین لومیا ۹۳۰ و ایفون ۶ پلاس و نکسوس ۶

  • Lumia 930: 2160p@30fps, 1080p@30fps, optical stabilization, stereo sound record
  • Iphone 6+: 1080p@60fps, 720p@240fps, optical stabilization
  • Nexus 6: 2160p@30fps, optical stabilization

خب همانطور که در بالا مشخص است در مشخصات سخت افزاری و به اصطلاح بر روی کاغذ لومیا ۹۳۰ قابلیت های برتری دارد و گوشی های دیگر را شکست میدهد. حال خودتان ویدیو را مشاهده کنید و ببینید در عمل و در واقعیت این گوشی ها چه تفاوتی دارند؟

دانلود ویدیو

خب در بالا هم ویدیو این مقایسه را مشاهده کردید. نظرتان چه بود؟ حال با هم به عکس های زیر نگاه کنیم. عکس ها همان عکس هایی هستند که در ویدیو استفاده شده اند و هیچ تغییری در عکس اصلی داده نشده است.

مقایسه دوربین لومیا 930 با ایفون 6 پلاس و نکسوس 6
لومیا ۹۳۰
مقایسه دوربین لومیا 930 با ایفون 6 پلاس و نکسوس 6
نکسوس ۶
مقایسه دوربین لومیا 930 با ایفون 6 پلاس و نکسوس 6
ایفون ۶ پلاس

و این عکس:

مقایسه دوربین لومیا 930 با ایفون 6 پلاس و نکسوس 6
ایفون ۶ پلاس
مقایسه دوربین لومیا 930 با ایفون 6 پلاس و نکسوس 6
نکسوس ۶
مقایسه دوربین لومیا 930 با ایفون 6 پلاس و نکسوس 6
لومیا ۹۳۰

خب مقایسه چطور بود؟ تفاوت ها را دیدید؟ بنظر شخصی من لومیا ۹۳۰ غلظت رنگ بیشتر و بهتری را داشت و هم در روی کاغذ و هم در عمل بر دو گوشی دیگر براحتی غلبه کرد البته برخی جاهای جزئی نیز دو گوشی دیگر بهتر بودند. و همه اینها جاییست که ما قابلیت های فوق العاده ای که در اپدیت لومیا Denim اضافه شده است را نادیده بگیریم. قابلیت هایی که دو گوشی دیگر فعلا فقط ارزوی داشتن ان را دارند. نظر شخصی شما از این مقایسه چیست؟

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept