بررسی تخصصی مایکروسافت لومیا ۶۴۰ XL

بررسی تخصصی مایکروسافت لومیا 640 XL

طرفداران گوشی هایی با اندازه صفحه نمایش بزرگ در ویندوز فون هیچوقت عقب نمانده اند و ارزوی خود را فراموش نکرده اند. در گذشته لومیا ۱۳۲۰ و لومیا ۱۵۲۰ در اکتبر سال ۲۰۱۳ در ابو دبی معرفی شد. ولی خب برای خیلی وقت پیش است و در مورد ان صحبت کردن قدیمی است.

لومیا ۱۳۲۰ یک گوشی ویندوز فونی با قیمت مناسب بود که صفحه نمایش بزرگ داشت و هر کاربری که ان را خریداری میکرد از ان واقعاراضی بود. حال بیاییم به سال ۲۰۱۵ و جایی که مایکروسافت کار های جدیدی میکند. مایکروسافت گوشی جایگزین لومیا ۱۳۲۰ را معرفی کرد. گوشی مقرون به صرفه با قیمت خوب و با صفحه نمایشی بزرگ.

در اینجا نه تنها یک گوشی جدید بلکه یک نام گذاری جدید درمجموعه مایکروسافت داریم: XL. لومیا ۶۴۰ XL از خیلی از جهات شبیه لومیا ۶۴۰ است اما بزرگتر و همان چیزهایی را دارد که شما در مورد ان فکر میکنید.

قابلیت های مثبت

  • قیمت مناسب
  • یکسال اکانت رایگان Office 365
  • کیفیت دوربین خوب
  • صفحه نمایش بزرگ با قابلیت Glance screen
  • باتری با ظرفیت بالا

قابلیت های منفی

  • حافظه داخلی خیلی کم است
  • نداشتن قابلیت شارژ وایرلس

حال بیایید بررسی تخصصی مایکروسافت لومیا ۶۴۰ XL را با هم بخوانیم. در این مطلب سعی میکنیم تا تمام مطالب و ویژگی هایی که در مورد این گوشی لازم است بدانید را در یکجا قرار دهیم.

دانلود ویدیو

مشخصات لومیا ۶۴۰ XL

  • ویندوز فون ۸٫۱ با اپدیت دوم با لومیا Denim
  • قابل ارتقا به ویندوز ۱۰
  • رنگبندی: ابی فیروزه ای مات – نارنجی مات – سیاه مات و سفید شیشه ای
  • کوالکوم اسنپ دراگون ۴۰۰ با قدرت ۱٫۲ GHz با چهارهسته
  • صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی HD با رزولوشن ۱۲۸۰×۷۲۰, ۱۶:۹ با قابلیت های IPS LCD, 259 PPI, Glance screen, Corning Gorilla Glass 3, Sunlight readability enhancements
  • ۱ گیگابایت RAM
  • حافظه داخلی ۸ گیگابایت و پشتیبانی از کارت حافظه SD تا ۱۲۸ گیگابایت
  • دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسل با قابلیت های ۱۰۸۰p @ 30 fps video (continuous autofocus), Flash: LED, Lumia Camera 5.0 (with Dynamic Flash, HDR)
  • دوربین جلو ۵ HD با لنز wide angle و فیلمبرداری ۱۰۸۰p
  • باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی امپر و قابل جابه جایی
  • وزن: ۱۷۱ گرم
  • اندازه:

سخت افزار و ظاهر لومیا ۶۴۰ XL

بررسی تخصصی مایکروسافت لومیا 640 XL

لومیا ۶۴۰ برادر کوچکتر این گوشی است و در طراحی میتوان این دو گوشی را دوقلو دانست. اگر دوربین جلو و اندازه بزرگتر این گوشی را در نظر نگیریم به جرات میتوان گفت که این دو گوشی کاملا از نظر ظاهری یکسان هستند. علاوه بر ظاهر وقتی به داخل گوشی نیز نگاه میکنیم سخت افزار یکسانی هم داریم.

در اینجا اسنپ دراگون ۴۰۰ را داریم با ۱ گیگابایت RAM و همچنین کارت حافظه که میتوانید تا ۱۲۸ گیگابایت ارتقا دهید. به غیر از اینها لومیا ۶۴۰ XL صفحه نمایشی ۰٫۷ اینچ بزرگتر است و البته کمی غلظت پیکسلی ان کمتر است. اگر دنبال یک ساید بای ساید میگردید میتوانید این دو گوشی را با اندازه ای متفاوت در کنار هم قرار دهیم.

بررسی تخصصی مایکروسافت لومیا 640 XL

در مورد دوربین در عقب میتوانید دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی با لنز Zeiss و دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی است. پشت گوشی را فراموش نکنیم که یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ mAh داریم. البته دکمه های سیاه گوشی در کناره ها کمی بزرگ هستند. رنگ درخشنده این گوشی کمی در این ابعاد شایسته نیست. یکی از کمبود های این گوشی را شاید بتوان گفت دکمه شاتر دوربین بصورت فیزیکی بر روی گوشی وجود ندارد.

نرم افزار لومیا ۶۴۰ XL

نگاهی کوتاه به مایکروسافت لومیا 640

همانطور که قبلا گفته شد این جدیدترین نسخه لومیا است و با جدیدترین نسخه ویندوز فون نیز منتشر میشود و اپدیت دوم ویندوز فون ۸٫۱ بر روی ان است. این اپدیت ویژگی های خاص خودش را دارد که البته قابلیت های خیلی خاصی نیستند که حسرت انها را بخوریم و در ویندوز ۱۰ همه انها خواهند بود. میتوانید همه چیز در مورد اپدیت دوم ویندوز فون ۸٫۱ را در لینک زیر بخوانید.

در مورد اپدیت های لومیا هم این گوشی اپدیت لومیا Denim را دارد و برنامه عکاسی حرفه ای Lumia Camera 5 بر روی این گوشی است که قابلیت های بسیاری دارند. و در اخبار مختلف در سایت در مورد انها گفته شده است.

ارتباطات و راه های ارتباطی لومیا ۶۴۰ XL

 

یکی دیگر از نکات لومیا ۶۴۰ XL که به فراموشی سپرده شده است در مورد ارتباطات و شبکه این گوشی است که عالی است. این گوشی در دو مدل تک سیم و دو سیم کارت در بازار های جهانی عرضه میشود اما این مسئله عادی است و چیزی که عالی است این است که دوسیم کارت با شبکه LTE هستند. این گوشی یک میان رده با قیمت مناسب است و این قابلیت پیشرفته که هنوز هم همه جا نیست و در اینده خواهد امد عالی است.

در حال حاضر شاید شما از شبکه LTE استفاده نکنید و یا اینکه در منطقه شما این شبکه پشتیبانی نشود ولی نگران نباشید نسخه معمولی این گوشی نیز وجود دارد که میتوانید ان را تهیه کنید.

دوربین لومیا ۶۴۰ XL

بررسی تخصصی مایکروسافت لومیا 640 XL

این گوشی با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت خود است و همچنین لنز های زایس Zeiss به عکاسی بهتر این گوشی کمک میکنند. این لومیا با برنامه Lumia Camera 5 است که در بهترین گوشی های پرچمدار همچون لومیا ۹۳۰ و لومیا ۱۵۲۰ است حتی در حالتیکه قابلیت Pureview را برای دوربین اش ندارد. نمونه عکس های گرفته شده این عکس را در زیر میتوانید ببینید، البته کیفیت عکس ها بدلیل مناسب بودن در سایت کمتر شده است.

بررسی تخصصی مایکروسافت لومیا 640 XL بررسی تخصصی مایکروسافت لومیا 640 XL

وقتی به دوربین جلو نگاه میکنیم نیز یک دوربین خوب با کیفیت ۵ مگاپیکسل است و کیفیت فیلمبرداری ان نیز ۱۰۸۰p است. دوربین جلو در وسط گوشی است و دیگر نیازی نیست که ان را هنگام سلفی گرفتن در حالت افقی به چپ یا راست بچرخانید و جای ان مناسب است.

فیلمبرداری دوربین لومیا ۶۴۰ XL نیز به اندازه کافی خوب است و با رزولوشن ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است و اتوفوکوس auto-focus است. فیلمبرداری دوربین جلو نیز با رزولوشن ۱۰۸۰p است.

باتری لومیا ۶۴۰ XL

شش نکته در مورد گوشی لومیا 640 و لومیا 640 XL که باید بدانید

یکی از مهمترین سائل که همه ما با ان درگیر هستیم باتری و کم یا زیاد بودن ان است. ظرفیت باتری این گوشی ۳۰۰۰ میلی امپر است و برای یک گوشی با صفحه نمایش ۷۲۰p واقعا عالی است. در حال حاضر شاید غیرقابل باور نباشد ولی این گوشی در مصارف عادی میتواند تا دو روز نیز باتری خود را نگه دارد.

جمع بندی نهایی

پک والپیپر ویندوز فون با طعم لومیا 640

اگر بدنبال یک گوشی ویندوز فون با صفحه نمایش بزرگ میگردید، انتخاب زیادی پیش روی شما نیست. میتوانید بین لومیا ۱۳۲۰ یا لومیا ۱۵۲۰ انتخاب کنید ولی دقت کنید که این گوشی ها قدیمی هستند و اگر بخواهید بروز نیز باشید تنها انتخاب شما همین لومیا ۶۴۰ XL است. البته دقت داشته باشید که درست است انتخاب فقط همین گوشی است ولی همین گوشی نیز عالیست و میتواند هرکسی را راضی نگه دارد.

همانطور که دیدید همه چیز این گوشی ایده ال است. کی گوشی میان رده با قیمتی مناسب و ویژگی های عالی؛ دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی با باتری ۳۰۰۰ میلی امپری. قیمت این گوشی در بازار جهانی کمتر از ۲۰۰ دلار است و البته که قیمت ها همیشه متغیر هستند مخصوصا زمانی که در مورد بازار ایران صحبت میکنیم.

با مایکروسافت لومیا ۶۴۰ XL مایکروسافت یک قدم بزرگ در گوشی های میان رده برداشت و میتوان گفت حرفی خوب در این میان با دیگر گوشی ها دارد. این لومیا نیز اگر با اندازه صفحه نمایش ان مشکلی ندارید و یا از طرفداران صفحه نمایش بزرگ هستید میتوان به جرات گفت یک گوشی کاملا مناسب برای شماست.

9 نظرات
  1. milad کاربر می گوید

    سلام,ببخشید فیلمی که گذاشتین واسه گوشی lumia 630 هست

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      سلام
      ویرایش و درست شد
      خیلی ممنون بابت اطلاع رسانیتون

  2. محمد حسین قربانی کاربر می گوید

    سلام
    من تازه این گوشی رو خریدم و تا حدی باهاش آشنا شدم
    اما کیفیت دوربین اصلیش افتضاحه به نظرم ۵ هم نیست در حد ۲ مگا بایت هست
    اولش فکر کردم که تنظیماتش رو کیفیت پایینه بعدش دیدم مثل آندروید قابلیت تنظیم مگا پیکسلی نیست
    اگه تنظیم خاصی داره لطفا کمکم کنید.

  3. علی کاربر می گوید

    یک سال اکانت رایگان یعنی چی؟
    یعنی بعد یک سال چه چیزی پولی میشه؟
    راستی این گیفت کارت هم واسه چیه؟
    میشه یکم برام توضیح بدین؟
    البته ببخشید سوالم خیلی مبتدیه آخه من میخوام تازه به مایکروسافت مهاجرت کنم.
    ممنون

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      یکسال اکانت رایگان برای برنامه office 365 و بعد یکسال این برنامه پولی میشه. یه برنامه است هیچ ربطی به گوشی نداره,یه برنامه است که بعنوان هدیه میتونید یکسال ازش رایگان استفاده کنید
      گیفت کارت برای خرید برنامه و بازی های پولی استور هست

      1. امین فراست کاربر می گوید

        سلام
        نمی خواهید درباره نظری که گفته دوربینش ۲ هم نیست چیزی بگید واقعا درسته گفته ؟
        من می خواستم بخرمش دلم هری ریخت ترسیدم .نمیخوام الان تا بیشتر تحقیق کنم.

        1. علی اکبری کاربر می گوید

          یعنی واقعا بنظر شما دوربینش دو هم نیست؟
          جوابش خیلی واضح بود که جوابی ندادم
          خودتون میتونید برید تو فروشگاه و گوشی رو امتحان کنید قبل خرید که ببینید چجوریه

  4. محمد کاربر می گوید

    سلام
    دو ساله که اندروید دارم و خسته شدم ازش. خیلی لگ و هنگ داره و محیط روونی نداره. مصرف باتری هم افتضاحه
    بررسی هم کردم دیدم فقط ویندوز فون مناسب منه
    نیاز هام طوری بود که دوربین خوب و برنامه عکاسی قوی میخواستم و باتری و صفحه خوب و دوربین سلفی عالی و سیستم عامل روون و بدون لگ
    اهل بازی هم نیستم و فقط برنامه ویرایش عکس میخواستم و طراحی
    خلاصه این گوشی نظرمو جلب کرده . از همه چیزش خوشم اومد Lumia 640 XL LTE Dual Sim رنگ سفید مات
    نظر شما چیه ؟ بنظرتون بخرمش ؟
    فروشگاه محصولات ویندوزفون در اصفهان سراغ دارید؟

  5. alireza کاربر می گوید

    سلام یه سوال

    من چند جا دیدم که این گوشی شارژ وایرلس هم داره ولی اینجا زده نداره میشه یه راهنمایی کنید؟؟؟؟ ممنون

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept