Continuum ویندوز ۱۰ گوشی به سخت افزار کوالکوم جدید احتیاج دارد

Continuum ویندوز 10 گوشی به سخت افزار کوالکوم جدید احتیاج دارد

یکی از بزرگترین ویژگی هایی که در مورد ویندوز ۱۰ برای گوشی معرفی شد قابلیتی بود به نام Continuum. ویژگی خیلی جالبی که باعث میشود شما با گوشی تان و یک صفحه نمایش بتوانید حالت یک کامپیوتر را داشته باشید.

اگر بخواهیم توضیح ساده ای بدهیم، با این قابلیت میتوانید گوشی خود را به یک صفحه نمایش متصل کنید و گوشی شما میتواند بر روی صفحه نمایش بزرگتر کار کند. این چیزی است کهبر روی اغلب گوشی ها وجود دارد. حال میتوانید از یک کیبرد و موس بلوتوثی نیز کمک بگیرید تا تجربه بهتری داشته باشید و اما چیزی که Continuum را منحصر بفرد میکند اینها نیست. شما وقتی یک برنامه را بر روی ان صفحه نمایش اجرا کنید و قابلیت Continuum را نیز داشته باشید؛ برنامه به گونه ای اجرا میشود که انگار ان را در کامپیوتر اجرا کرده باشید و در واقع تمام برنامه های Universall همچون حالت کامپیوتر خود اجرا میشوند و اینجاست که این ویژگی باعث میشود تا با گوشی تجربه کاری همچون یک کامپیوتر را داشته باشید.

Continuum نیازمند سخت افزار جدید است

در طول کنفرانس Build 2015 خیلی واضح Joe Belfiore این مطلب را بیان کرد که این قابلیت برای همه گوشی های ویندوز نخواهد بود و نیازمند سخت افزار جدیدی است که بتواند در واقع خروجی دو ویدیو همزمان و دو گرافیک متفاوت را داشته باشد.

در واقع این قضیه مشخص میکند که ما به گوشی های جدیدی نیازمندیم و گوشی های کنونی این قابلیت را دریافت نخواهند کرد و حتی اگر دقت کرده باشید این قابلیت در کنفرانس “بیلد” نیز نمایش داده نشد و در یک جلسه شخصی در ویدیویی توسط Joe Belfiore نشان داده شد.

گابریل ائول نیز در توییتر خود در جواب یکی از کاربران این قضیه را تایید کرد که برای اجرای این قابلیت به یک سخت افزار جدید احتیاج داریم.

و در ادامه همین مکالمه گفت:

“No, it will require new hardware for Continuum for phones.”

بیایید ویدیویی که “جو” در ان این قابلیت را معرفی کرده است را با هم ببینیم:

دانلود ویدیو

در ابتدا ویدیو میتوان شنید که “جو” میگوید: یک دستگاه جدید را در جیب خود داشته باشید. و این خبر خیلی امیدوار کننده است که خیلی واضح در مورد یک گوشی جدید سخن گفته شده است. در این گوشی سخت افزاری را نیز خواهیم داشت که در ان پردازنده کوالکوم قابلیت نمایش دو صفحه نمایش مجزا از هم را در کنار یکدیگر دارد.

باز هم برای تاکید میگوییم که قابلیت Continuum در ویندوز ۱۰ برای گوشی موجود است اما گوشی های کنونی سخت افزار مورد نیاز اجرای ان را ندارند و برای داشتن این قابلیت باید منتظر گوشی های جدیدی از مایکروسافت باشیم.

2 نظرات
  1. رهگذر کاربر می گوید

    خوب همینو با چه گوشی اجرا میکنه؟؟

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      اینا یک گوشی های ساختگی هستند که فقط بتونن کار کنن و اون ویژگی رو نشون بدن
      یک گوشی کامل و در حد معرفی کردنی نیستن مثل یکی از فبلت های نوکیا که در یکی از ویدیو ها بود و هیچوقت معرفی نشده بود

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept