مایکروسافت در طراحی ویندوز ۱۰ چه تغییراتی داده است؟

اسکرین شات هایی از پیش نمایش ویندوز 10 برای گوشی نسخه 10051

سیستم عامل جدید مایکروسافت ویندوز ۱۰ تغییرات خیلی زیادی را در اساس این سیستم و همچنین طراحی ان انجام داده است. یکی از این تغییرات MDL2 نام دارد که اختصاری است و با نام Microsoft Design Language 2.0 بمعنی زبان طراحی مایکروسافت نیز خوانده میشود. این اصطلاح در مورد طراحی کنترل ها – فونت ها – ایکن های سیستم عامل که هم در نسخه ویندوز و هم نسخه گوشی است بکار گرفته میشود.

Martin Anderson شخصی است که به تکنولوژی و البته پلتفرم مایکروسافت علاقه دارد و عکسی را در این زمینه ساخته و منتشر کرده است. در عکس منتشر شده اش این شخص طراحی جزئیات در ویندوز ۱۰ برای گوشی را با ویندوز فون ۸٫۱ مقایسه کرده و تغییرات انها را در کنار هم قرار داده است.

در عکس مقایسه ای گزینه های خیلی مختلفی از جمله: کنترل ها، نوارهای پایینی یا نوار ها، هشدار ها و گزینه های مختلف و جزئی در کنار هم قرار داده شده اند و طراحی دو سیستم عامل با یکدیگر مقایسه شده است.

مایکروسافت در طراحی فونت و زبان ویندوز 10 چه تغییراتی داده است؟
برای نمایش عکس در اندازه کامل روی ان کلیک کنید

 

در یک نگاه کلی وقتی بخواهیم خیلی کلی صحبت کنیم، زبان طراحی ویندوز ۱۰ برای گوشی نسبت به ویندوز فون ۸٫۱ لاغر تر و نازکتر شده است. و ایکن ها خیلی واضح تر شده اند و معنی انها را راحتتر میشه فهمید.

مایکروسافت در طراحی فونت و زبان ویندوز 10 چه تغییراتی داده است؟

مایکروسافت هنوز هیچ صحبتی در مورد اینکه ایا ویندوز ۱۰ همچون گوگل طراحی خاصی خواهد داشت یا نه؟ نکرده است و خبر خاصی نداده است و ممکن است بخواهد در کنفرانس Build که در هفته بعد برگذار میشود صحبتی در اینباره انجام دهد.

همانطور که میدانیم طراحی کنونی مایکروسافت را با سه نام مختلف طراحی Metro/Modern/Microsoft میدانیم که البته جالب هم هست ولی مایکروسافت در مورد ویندوز ۱۰ باید واضح تر صحبت کند. اصطلاح مترو که ممنوع شده است و مدرن هم نمیتواند نام مدلی باشد چون لقب است و معنی نمیدهد نام طراحی مایکروسافت نیز یک نام خیلی کلی است.

منبع: توییتر Martin Anderson

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept