قابلیت استفاده یک دست در ویندوز ۱۰ موبایل با پایین آمدن صفحه نمایش

قابلیت استفاده یک دست در ویندوز 10 موبایل با پایین آمدن صفحه نمایش

مایکروسافت نسخه ۱۰۱۳۶ از ویندوز ۱۰ موبایل خود را برای کاربران Insider program منتشر کرد و در این نسخه قابلیت ها و ویژگی های مختلفی اضافه شدند که یکی از آنها قابلیت کار با یک دست با این سیستم عامل برای گوشی هایی است که صفحه نمایش آنها برای دست شما بزرگ است.

در این گوشی ها همچون گوشی لومیا ۱۵۲۰ یا لومیا ۶۴۰ XL یا حتی لومیا ۱۳۲۰ با صفحه نمایشی ۵ اینچی یا بیشتر (یا برای افرادی که دستشان کوچک است حتی صفحه نمایش های کوچکتر) که شما براحتی با یک دست نمیتوانید به تمام صفحه نمایش دسترسی داشته باشید؛ برای برخی کاربران کار کردن سخت است. اما در ویندوز ۱۰ موبایل دیگر این سختی وجود ندارد و میتوانید صفحه نمایش را پایین بیاورید و براحتی به تمام صفحه نمایش گوشی خود دسترسی داشته باشید.

دانلود ویدیو

قابلیتی اضافه شده که شما با قرار دادن و نگه داشتن انگشت خود بر روی دکمه ویندوز صفحه نمایش به صورت کلی به پایین آمده بطوریکه بالاترین قسمت صفحه نمایش در وسط صفحه قرار میگیرد و بدین ترتیب به بالاترین قسمت گوشی خود نیز با یک دست براحتی دسترسی دارید. برای رفتن به حالت عادی گوشی و برگشتن صفحه نمایش به بالا نیز لازم نیست کار خاصی انجام دهید؛ کافیست تا چندثانیه کوتاه صبر کنید تا صفحه به بالا بازگردد یا اینکه به قسمت سیاه و خالی بالای صفحه نمایش ضربه بزنید تا صفحه نمایش گوشی به حالت اولیه خود بازگردد.

مایکروسافت اولین شرکتی نیست که از این تکنولوژی استفاده میکند شرکت اپل و سامسونگ و الجی نیز این قابلیت را داشته اند و از این طریق اندازه صفحه نمایش را کوچکتر کرده اند تا بتوان از گوشی های بزرگ با یک دست استفاده کرد.

البته این قابلیت ظاهرا یک باگ دارد و آن صفحه سیاه پشت آن است که مایکروسافت میتوانست آن را همان عکس پس زمینه قرار دهد یا هر چیز دیگری که قسمت بالا خالی و سیاه نشود.

4 نظرات
  1. hamid کاربر می گوید

    چه زمانی ویندوز فون ۱۰ به طور رسمی عرضه میشه که من بتونم دانلودش کنم؟

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      اوایل پاییز

  2. hamid کاربر می گوید

    برای همه ی گوشی های لومیا میاد؟

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      برای گوشی های با صفحه نمایش بزرگ قطعا میاد
      ولی برای همه گوشی ها مشخص نیست

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept