طراحی ویندوز ۱۰ برای گوشی برای گالری و Microsoft Edge و Outlook

مشکل اپدیت به پیش نمایش ویندوز 10 برای گوشی باید تمام شده باشد

در کنفرانس Build 2015 که برگذار شد اخبار خوب و مهمی از ویندوز ۱۰ برای گوشی به ما رسید و از ویژگی ها و طراحی جدید ان باخبر شدیم. در مورد ویژگی هایی صحبت شد که در نسخه بعدی این سیستم عامل قرار است اضافه شود.

حال Albert Shum سرپرست طراحی سیستم عامل های مایکروسافت کسی که تیم طراحی ویندوز برای تبلت و کامپیوتر و گوشی ها را هدایت میکند درباره ایده ها و خلاقیت های طراحی در ویندوز ۱۰ برای گوشی می گوید. حال با هم اینجا مهمترین نقل قول های این فرد را در مورد طراحی ویندوز ۱۰ میگوییم.

طراحی کلی Outlook در ویندوز ۱۰ برای گوشی

 

طراحی ویندوز 10 برای گوشی برای گالری و Microsoft Edge و Outlook

در مورد اساس طراحی، ما برخی الگو ها و کنترل های اساسی و رایج را پیاده کردیم. این ویژگی های در این راستا هستند که وقتی شما از قابلیت continuum استفاده میکنید میتوانید بر روی تمام دستگاه ها یک تجربه یکسان را داشته باشید. این قابلیت یه مردم اجازه میدهد وقتی از پلتفرمی به سمت ویندوز ۱۰ برای گوشی می ایند با ان اشنا باشند.

برای همین ما شروع کردیم تا تمام پشنهادات طراحی که به ما شده است یا اینکه تمام کانسپت های موجود، از تند رو ترین انها تا ساده ترین انها را مورد بررسی قرار دادیم و همه ویژگی ها و الگو های طراحی جدید را امتحان کردیم. برخی ویژگی ها و قابلیت ها پررنگ تر بودند ولی ما بدنبال انهایی بودیم که کاربرد خیلی بیشتری داشته باشند و تجربه بهتری را به کاربر بدهند.

طراحی ایمیل Mail در ویندوز ۱۰ برای گوشی

 

طراحی ویندوز 10 برای گوشی برای گالری و Microsoft Edge و Outlook

خب ما فقط میتوانستیم یکی از انها را در گوشی قرار دهیم و وقت انتخاب بود. اینجا سه فهرست در کنار هم داریم که،  وسطی در ورود کلی شما به گوشی نمایش داده میشود و همان لیست ایمیل های شماست. وقتی فهرست همربرگی را با گزینه ای که در گوشه و سمت بالا و راست قرار دارد ضربه میزنید میتوانید به لیست ایمیل ها از جمله پیام های دریافتی و… و پوشه هایی که ساخته اید دسترسی داشته باشید. اما یک صفحه سومی نیز در این میان داریم و ان زمانی است که شما وارد یک صفحه ایمیل میشوید و میخواهید ایمیلی بنویسید و یا یک ایمیل را بخوانید. هر کدام از این سه صفحه دارای طراحی خاص خود و با گزینه های مختلف در پایین و بالا برای کاربردی بودن بیشتر هستند.

طراحی تقویم Calendar در ویندوز ۱۰ برای گوشی

 

طراحی ویندوز 10 برای گوشی برای گالری و Microsoft Edge و Outlook

 

در اینجا میتوانیم برخی تغییرات جزئی را نسبت به تقویم کنونی ویندوز فون ببینیم و ان دید روزها در هفته و ماه است که باعث جستجو راحتتر کاربر میشوند. طراحی طوری ساخته شده که زمانی که مردم از دید روز وارد ماه یا سال میشوند تاریخ را گم نکنند.

طراحی مرورگر اینترنت Microsoft Edge در ویندوز ۱۰ برای گوشی

Microsoft Edge مرورگر اینترنت جدیدی است که در ویندوز ۱۰ قرار است در تمام پلتفرم های ویندوزی جایگزین اینترنت اکسپلورر شود. این مرورگر با موتور جدید خود حرفه ای تر شده و البته یک طراحی ساده با کاربرد بسیار بیشتر را دارد. طراحی مدرن با قابلیت های ویژه ای که کاربر را هر چه بیشتر به خود جذب میکند.

همانطور که گفته شد طراحی در ویندوز ۱۰ به گونه ایست که شما از هر دستگاهی به هر دستگاه دیگر که میروید گیج نشوید و طراحی یکسانی را مشاهده کنید، بنابراین میتوانید شباهت خیلی زیادی بین این مرورگر در ویندوز ۱۰ نسخه دسکتاپ و نسخه گوشی یافت کنید.

طراحی گالری عکس ها Photos در ویندوز ۱۰ برای گوشی

 

طراحی ویندوز 10 برای گوشی برای گالری و Microsoft Edge و Outlook

در مورد طراحی قسمت گالری عکس ها در ویندوز سعی شده تا کاربر بتواند مجموعه راحتتری از عکس های خود بسازد و داشته باشد و همچنین سعی شده عکس ها بصورت خودکار در دسته بندی های خاصی قرار گیرند تا راحتتر و سریعتر بتوان به ان دسترسی داشت.

در کل طراحی ویندوز ۱۰ سعی شده از فهرست بندی همبرگر hamburger استفاده شود و باعث راحتی استفاده از سیستم عامل گردد. اگر با فهرست همبرگری اشنا نیستید؛ همان گزینه بالا و سمت راست در ایمیل که در قسمت بالا گفته شد است که با زدن ان از سمت چپ گوشی یک صفحه جدید (که با توجه به طراحی سیستم عامل ساخته شدهو در هر قسمت فرق میکند) به سمت راست می اید.

در پایان نیز باید گفت طراحی ویندوز ۱۰ طوری ساخته شده تا خیلی ساده تر دیده شود، خیلی راحتتر استفاده شود، دسترسی به همه گزینه ها باشد و در همه دستگاه ها گزینه ها یکسان باشند و با رفتن از ویندوز دسکتاپ به گوشی تفاوتی را حس نکنید.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept