سفر شگفت انگیز به قله اورست با استفن آلوارز و لومیا

سفر شگفت انگیز به قله اورست با استفن آلوارز و لومیا

در آخرین سفر نشنال جئوگرافیک به یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان اینبار لومیا هم در این سفر همراه نشنال جئوگرافیک بوده است. عکاس نشنال جئوگرافیک استفن آلوارز به نپال رفت برای ثبت زیبایی وشکوه قله اورست، با استفاده از لومیا ۹۳۰ و لومیا ۱۵۲۰٫

این سفر به خاطر سر ادموند هیلاری و تنزینگ نورگی ، اولین کسانی که ۶۱ سال پیش برای رسیدن به قله اورست (۸۷۴۸ متر ) است انجام شد. استفن آلوارز سوار بر سفر حماسی کوه پیمایی خود که تا ۵۶۰۰ متری در شرایط بسیار سرد انجام شده است به چالش گوشی های لومیا و ثبت تصاویر زیبایی از این کوه شده است.

در طول ۱۴ روز بازحمت  فراوان و حرکت کردن در ارتفاع بالا و عبور از طوفانهای برف و درجه حرارت به صورت انجماد،گوشی های لومیا ۱۵۲۰ و لومیا ۹۳۰ ثابت کردند که حتی در این وضعیت آب و هوایی هم غیر قابل توقف هستند و توانستند عکس های بسیار دیدنی و جذاب از یکی از مناظر چشمگیر و زیبای جهان ثبت کنند.

برای مشاهده عکس ها در کیفیت اصلی، بر روی عکس کلیک کنید

https://d3jgkzl5mcxi5w.cloudfront.net/2014/08/Stephen-Alvarez-Everest-11.jpg

سایت conversations مصاحبه ای بااستفن انجام داده است که برای راهنمایی عکس ها و نحوه گرفتن این عکس هااز زبان خود استفن توضیح می دهد .

گالری عکس های اورست به نقل ازاستفن آلوارز 

https://d3jgkzl5mcxi5w.cloudfront.net/2014/08/Stephen-Alvarez-Everest-Panorama1.jpgکالا Patthar، نپال. عکس گرفته شده با لومیا ۱۵۲۰

برخی از صحنه های بسیار بزرگ را نمی توان در یک عکس گرفت . برای گرفتن یک صحنه واقعا گسترده ای مانند کل اورست باید پشت سرهم عکس بگیرید تا یک چشم انداز از آن به وجود آید. در گذشته وقتی من عکس های متوالی میگرفتم مجبور بودم برای تبدیل کردن آن عکس به پانوراما از کامپیوتر استفاده کنم اما الان لومیا این چشم انداز را برای من بسیار ساده می سازد ، فقط کافی است نرم افزار نوکیا پانوراما را از منو انتخاب کنید و عکس های پانورامای خودتان را بگیرید به همین راحتی .

https://d3jgkzl5mcxi5w.cloudfront.net/2014/08/Stephen-Alvarez-Everest-51.jpgGorakshep، منطقه عید پاک، نپال.عکس گرفته شده با لومیا ۱۵۲۰

من زمان زیادی برای گرفتن این عکس وقت سر کردم نور زیاد بود و جان دستیار من سوژه من در این عکس بود . در نهایت من این تصویر را از یک زاویه بسیار کم انتخاب کردم  همکار من در بالای یک تخته سنگ بود و شباهت سنگ در بالا با گستره قوی از اوج در فاصله در برابر ابر و برف. من ب شما توصیه می کنم که زوایای مختلف را برای خلق یک تصویر امتحان کنید .

https://d3jgkzl5mcxi5w.cloudfront.net/2014/08/Stephen-Alvarez-Everest-61.jpgکالا Patthar، منطقه عید پاک، نپال عکس گرفته شده با لومیا ۱۵۲۰

من دو بار عکس از کالا Patthar گرفتم در زمان صبح تصاویر من خوب شده بود واقعا اما با اندازه کافی رمز و رازی برای من نداشت . بنابراین ما دوباره به کالا Patthar صعود کردیم این بار در شب هنگامی که هوا پایدار بود اما واقعا سرد وسخت بودو ابرها زیر تصویر معلوم هستند که جلوه خاصی به عکس من دادند.

https://d3jgkzl5mcxi5w.cloudfront.net/2014/08/Stephen-Alvarez-Everest-21.jpg پایه اورست کمپ نوین در امتداد Imja Khola عکس گرفته شده با لومیا ۱۵۲۰

 استفن می گوید : مشکلاتی در عکاسی وجود داشت به خصوص در آب و هوای بد اورست شما مجبور بودید گوشی خودتان را در شرایط وحشتناک سرد اورست به دست بگیرید اما مشکلی برای گوشی های هوشمند لومیا برای گرفتن عکس ها نبود برف و سرما هم تحت تاثیر قرار نمی داد در عملکرد گوشی که این برای من بسیار شگفتی دارد.

بنابراین برف و یخبندان وسرما من را تحت تاثیر قرار داد بنابراین هنگام عکس برداری من معمولا  ذستکش پشمی در دست داشتم که انگشت های من را در این سرما محافظت کند اما راحت می توانستم با لومیا کار کنم و عکس های خودم را بگیرم که واقعا لذت بردم چون گوشی لومیا با هر دستکشی بدون مشکل راحت کار می کند .

https://d3jgkzl5mcxi5w.cloudfront.net/2014/08/Stephen-Alvarez-Everest-31.jpgآسمان شب در Lobuche، منطقه شرقی، نپال. عکس گرفته شده با لومیا ۱۵۲۰

 عکس ها باید در شرایط نوری خوب گرفته شود بنابراین من این عکس را در صبح زود در هنگام طلوع آفتاب گرفته ام وقتی که نور خورشید داشت بیرون می آمد با این که هوا ابری بود ولی نور بهتر به نظر می رسید.

همیشه نور زیاد لازم نیست یا آفتاب کامل . گاهی اوقات بک نور کوچک در بین ابرها وقتی خورشید در حال غروب یا طلوع است کافی است همچنین ابرها می تواند جلوه زیبایی به عکس های شما بدهد به این تصویر من نگاه کنید ابرکم در سمت چپ که کمک می کند کوه از پیش زمینه جدا شود.

https://d3jgkzl5mcxi5w.cloudfront.net/2014/08/Stephen-Alvarez-Everest-41.jpg

Khumjung، منطقه عید پاک، نپال. شات با Lumia 1520.

من عاشق مناظر و چیزهای مورد علاقه من برای انجام هنگام تیراندازی یک چشم انداز است . وقتی یک نفر در چشم انداز قرار می گیرد احساسات آن فرد در آن شرایط پدیددار می شود . و برای عکاسی بهترین حالت و شرایط است.

من ادعا نمی کنم که شما برای گرفتن یک عکس خوب باید به کوه اورست صعود کنید اگر شما یک سوژه خوب در هنگام صبح مشاهد کردید حتما آن را در شب نیز امتحان کنید تصاویر خوب را باید خلق کرد .

واقعا مهم ترین بخش بودن یک عکاس داشتن یک دوربین خوب در دست هنگامی که بخواهد از یک غروب در اورست و یا لحضه ای خاص با دوستانتان در تعطیلات عکس بگیرد لمیا اینکار را به بهترین صورت در دستان شما اینکار را انجام می دهد.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept