ویژگی Reset Protection باعث جلوگیری استفاده دزد ها از گوشی لومیا شما میشود

شش نکته در مورد گوشی لومیا 640 و لومیا 640 XL که باید بدانید

اپدیت دوم ویندوز فون ۸٫۱ یک قابلیت جالب دیگر را به گوشی ها اضافه میکند و اسم ان قابلیت Reset Protection mode نام دارد که از استفاده دزد ها از گوشی شما جلوگیری میکند. زمانی که این گزینه فعال باشد اجازه دسترسی دزد ها به گوشی شما را نمیدهد و حتی اگر دزد بخواهد گوشی شما را ریست فکتوری یا هارد ریست کند و یا حتی گوشی را با رام جدید فلش کند نمیتواند این کار را انجام دهد.

قابلیت Reset and reactivation protection ویژگی است که وقتی که گوشی بخواهد فلش بشود و یک رام جدید روی ان نصب شود یا اینکه بخواهد ریست های مختلف از جمله هارد ریست یا فکتوری ریست یا… بر روی ان انجام شود، دستگاه از شخص اطلاعات اکانتی که وارد ان گوشی شده را از شخص مورد نظر میخواهد و بدون ان هیچ عملیاتی را انجام نمیدهد.

اگر این حدس را میزنید که اگر این گزینه در گوشی فعال بود و خود شما رمز و اطلاعات را فراموش کردید، چه؟ میتوانید اطلاعات بیشتری به اکانت خود وارد کنید. مثلا وارد اکانت خود شوید و یک شماره تلفن و یک ایمیل به ان بدهید و اینگونه با یک ارتباط با مایکروسافت یا گزینه فراموشی رمز، براحتی میتوانید کار خود را انجام دهید.

خب این یک ویژگی محافظتی خیلی عالی است. اما در برخی موارد همچون خرید و فروش میتواند باعث دردسر شود. ممکن است فروشنده ان را روشن کند و به خریدار بفروشد و خریدار به صورت رسمی یک گوشی غیرقابل استفاده را خریده است چون نمیتواند با ان هیچ کاری را انجام دهد. حال اگر بخواهیم بفهمیم که این گزینه در یک گوشی خاموش یا روشن است و ایا میتوان ان را با خیال راحت خرید؟ مایکروسافت یک ابزار خیلی ساده به ما داده است.

با رفتن به ادرس زیر و وارد کردن شماره سریال گوشی IMEI یا MEID براحتی متوجه خواهید شد که این قابلیت در گوشی مورد نظر خاموش است یا روشن؟ و در صورتی که خاموش بود با خیال راحت گوشی را بخرید و دقت کنید که اگر روشن بود، حتما قبل از خرید از فروشنده بخواهید ان را خاموش کند وگرنه خیلی راحت سرتان کلاه رفته و یک گوشی غیرقابل استفاده خریده اید.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept