جزئیات اپدیت اول ویندوزفون ۸٫۱ GDR1 منتشر شد – انتشار در هفته بعد برای ویندوزفون نسخه پیشنمایش

جزئیات اپدیت اول ویندوزفون 8.1 GDR1 - انتشار در هفته بعد برای ویندوزفون نسخه پیشنمایش

مایکروسافت تمام جزئیات اپدیت اول ویندوزفون ۸٫۱ Windows Phone 8.1 Update GDR1 را منتشر کرد.

همانطور که انتظار میرفت مایکروسافت جزئیاتی از قابلیت ها و ویژگی هایی که در اپدیت اول ویندوزفون ۸٫۱ می اید را منتشر کرد. این اپدیت بصورت جهانی GDR1 نامیده میشود که مخفف ” general distribution release ” است. این اپدیت یکی از دو اپدیتی است که مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ خواهد داد.

اپدیت اول در برابر اپدیت اصلی ویندوزفون ۸٫۱ کوچک بحساب می اید ولی بنوبه خود ویژگی های جذاب و جالبی را برای کاربران خود بهمراه دارد. برخی از امکانات در هفته پیش لو رفته بود که در مطالب قبلی ان را برای شما قرار دادیم.

با شروع هفته بعد اپدیت اول ویندوزفون برای کسانی که نسخه پیش نمایش Preview For Developer را دارند منتشر میشوند و میتوانند ان را دریافت کنند و از سیستم عامل بروز شده خود لذت ببرند.

جزئیات اپدیت اول ویندوزفون 8.1 GDR1 - انتشار در هفته بعد برای ویندوزفون نسخه پیشنمایش

پوشه های زنده Live Folders

همانگونه که قبلا بصورت تصادفی لو رفته بود در اپدیت جدید قابلیتی به نام “Folders” اضافه میشود که با استفاده از ان میتوانید کاشی های خود را در صفحه اصلی در درون پوشه هایی قرار دهید و در واقع کاشی Tile های خود را پوشه یا فولدر بندی کنید. اکنون مایکروسافت اعلام کرد که این پوشه ها نیز زنده Live خواهند بود. یعنی تمام برنامه هایی که در پوشه Folder قرار میگیرند قابلیت Live بودن خود را حفظ میکنند و بصورت لحظه ای اپدیت و بروزرسانی میشوند. بطور کلی پوشه بندی باعث از بین رفتن قابلیت Live بودن کاشی Tile نمیشود.

البته این قابلیت توسط نوکیا با برنامه App Folder منتشر شده بود ولی این قابلیت اکنون کاملتر و البته سیستمی توسط مایکروسافت منتشر شده است. پوشه یا فولدر ها میتوانند براحتی با کشیدن کاشی ها روی انها ساخته بشوند و قابلیت تغییر اندازه و تغییر نام نیز دارند.

جزئیات اپدیت اول ویندوزفون 8.1 GDR1 - انتشار در هفته بعد برای ویندوزفون نسخه پیشنمایش

ایکس باکس موزیک Xbox Music دارای کاشی زنده Live Tile و پیشرفت عملکرد میشود.

مایکروسافت و تیم ایکس باکس موزیک دائم در حال پیشرفت و بهتر کردن عملکرد برنامه ایکس باکس موزیک هستند. بالاخره بعد از منتشر شدن اپدیت اول ویندوزفون قابلیت کاشی زنده و قابلیت استفاده در ” محل بازی بچه ها Kid’s Corner ” میتوانند اضافه شود.جزئیات اپدیت اول ویندوزفون 8.1 GDR1 - انتشار در هفته بعد برای ویندوزفون نسخه پیشنمایش

قابلیت انتخاب چندگانه پیامک ها برای حذف کردن یا ارسال به دیگران و کاشی زنده برای فروشگاه Store

اپدیت اول همچنین برخی ویژگی ها و پیشرفت های خوبی نیز بهمراه دارد که از ان جمله میتوان به ویژگی SMS merge and forwarding اشاره کرد که اجازه میدهد شما چند پیامک را با هم انتخاب کنید و انها را حذف کنید یا اینکه به شخص دیگری ارسال کنید.

بعلاوه کاشی استور Store Tile در اپدیت زنده Live  میشود.در این حالت اطلاعاتی درباره اخرین برنامه ها و بازی ها در هر شش ساعت در روز را اعلام میکند.

Apps Corner

یکی دیگر از ویژگی های خوب گزینه Apps Corner است که به اپدیت اول ویندوزفون ۸٫۱ اضافه میشود. این قابلیت به کاربر اجازه میدهد تا تعدادی برنامه را انتخاب کند و فقط اجازه دسترسی به ان برنامه ها را به کاربرانی (غریبه ها و دوستان و…) که وارد گوشی میشوند را بدهد.

VPN بر روی Wi-Fi hotspots, شارژ با ولتاژ بسیار بالا, Smart covers, پیشرفت ها و بهتر شدن مرورگر اینترنت اکسپلورر و…

اپدیت اول ویندوزفون ۸٫۱ پیشرفت ها و تنظیمات دیگری همچون وی پی ان برای Wi-Fi hotspot و عملکرد بهتر اینترنت اکسپلورر در مورد باز کردن نسخه موبایل سایت ها.

پشتیبانی از Qualcomm Quick Charge 2.0 برای پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۰ نیز اضافه میشود. به کاربران ویندوزفون اجازه میدهد تا گوشی خود را با ولتاژ های بالا شارژ کنند و مدت زمان شارژ میتواند تا ۷۵% سریعتر شود. در زیر جدول مدت زمان شارژ برای باتری ۳۳۰۰ mAh را میتوانید مشاهده کنید:

جزئیات اپدیت اول ویندوزفون 8.1 GDR1 - انتشار در هفته بعد برای ویندوزفون نسخه پیشنمایش

Smart covers همانگونه که در مطالب قبل گفته شد به سازندگان گوشی های ویندوزفونی اجازه میدهد تا گوشی هایی با کاور های خاص بسازند که هنگام باز شدن کاور قفل صفحه گوشی نیز باز شود و گوشی بحالت اماده بکار در بیاید ویژگی که در گوشی های اندروید فقط بر روی گوشی اچ تی سی با نام Dot View case وجود دارد که البته هنوز کامل نیست.

در پایان نیز رزولوشن های بیشترری برای دستگاه های را داریم که در اپدیت اول ویندوزفون ۸٫۱ اضافه میشوند که شامل رزولوشن های ۱۲۸۰ x 800 WXGA, 540 x 960 native qHD و اندازه صفحه نمایش  ۶٫۰۱″ تا  ۷″  برای رزولوشن ۱۲۸۰ x 768 WXGA است. این امکان برای تولید کنندگان ویندوزفونی مفید است که میتوانند گوشی های جدید با ویژگی های متنوع تر و البته با قیمت های بهتری را تولید کنند.

این چزئیات اپدیت اول ویندوزفون ۸٫۱ ویژگی ها بزرگی را همراه دارد که میتواند کاربران را شگفت زده تر کند. البته هنوز هم کاربران در حال دریافت ویندوزفون ۸٫۱ رسمی هستند و اینکه این اپدیت برای نسخه پیش نمایش منتشر شده است به نوبه خود جالب است.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept