اخبار: انتشار نسخه‌ی آزمایشی ۱۰۵۳۶ ویندوز ۱۰ موبایل

در حال حاضر می‌توانیم مشاهده کنیم که نسخه‌ی آزمایشی ویندوز ۱۰ گوشی برای fast ring نیز موجود است. به معنی آنکه مشکلات و باگ‌هایی ممکن است وجود داشته باشد که بعدا در به‌روزرسانی slow ring برطرف می‌شود. احتمالا متوجه شده‌اید که بیشتر از آنچه که انتظارش را داشتید زمان برد تا این نسخه از ویندوز به دست شما برسد. با خوشحالی می‌توانم بگویم این نسخه نسبت به تمامی نسخه‌های پیشین پیشرفت کرده و هم‌اکنون در اپلیکیشن ویندوز اینسایدرز (Windows Insiders) موجود است.

برای به روزرسانی نسخه‌های ۱۰۵۱۲ به بعد Insiders یا همان نسخه های آزمایشی ویندوز،لازم است که دستگاه‌هایشان را دوبار به‌روزرسانی کنند. نسخه های ۱۰۵۱۴ و۱۰۵۳۶٫۱۰۰۰ را می‌توانید ببینید. این به‌روزرسانی‌ها را انجام دهید و پس از نصب آنها، به روز رسانی دیگری دریافت خواهید کرد که نسخه ۱۰۵۳۶٫۱۰۰۴ خواهد بود. این فرایند ممکن است کمی بیش از معمول زمان ببرد اما این به‌روزرسانی تمام مشکلات مهم نسخه‌ی ۱۰۵۳۶ را برطرف کرده‌است، بنابراین قطعا برای دریافت هردو به‌روزرسانی علاقه‌مند خواهیدبود. اگر شما مشکلی برای عقب‌گرد به ویندوز فون ۸٫۱ ندارید، شما می‌توانید به طور مستقیم به نسخه‌ی ۱۰۵۳۶٫۱۰۰۴ سیستمتان را به‌روز کنید.

در اینجا به چند مورد از مزیت‌های آخرین نسخه اشاره می‌کنیم:

  • ویژگی Insider Hub دوباره اضافه شده‌است!
  • مشکلات عملکرد هات‌اسپات موبایل برطرف شده‌است.
  • ورودی صدا به‌روز شده تا بتواند پشتیبانی تشخیص صدا برای زبان‌های ژاپنی و انگلیسی(مخصوص هند) را نیز انجام دهد.
  • به‌روزرسانی‌های Single hop برای تمام دستگاه‌ها از ویندوز فون ۸٫۱ تا نسخه‌ی آزمایشی ۱۰ موجود است.
  • مشکل احراز هویت دومشخصه‌ای در تنظیم یک دستگاه موبایل برای احراز هویت از هر دو طریق پیامک و تماس، برطرف شده‌است.
  • در عوض مشاهده‌ی “Loading…” تا زمانی‌که دستگاه کاملا بالا بیاید، صفحه‌نمایش آغازین به طور موفق‌آمیزی نمایش داده می‌شود.(همچنان دنبال حل آن مشکل هستیم تا احیانا دوباره شاهد این پیغام حتی برای چندثانیه نباشیم.)
  • مشکلات ویژگی Quite Hours/Do Not Disturb برطرف شده‌است.
  • تاخیر در نمایش تاریخ و زمان بر روی صفحه‌ی قفل گوشی، بهبودیافته‌ و زمانش کمتر شده‌است.
  • قابلیت انتخاب موقعیت و بزرگنمایی در نقشه‌ها به خوبی کار می‌کند.

اپلیکیشن به‌روزشده‌ی Photos: این اپلیکیشن به‌روز شده تا ویژگی‌های درخواستی شما برای بهتر کار کردن با تصاویرتان را در خود جای دهد. این به‌روزرسانی نمایی از یک پوشه را به شما نشان می‌دهد که برای دیدن پوشه‌های کامپیوتر یا درایو مجازی OneDrive درون اپلیکیشن Photos کار را آسانتر می‌کند. همچنین پوشه‌های درون کارت SD خودتان را هم می‌توانید ببینید.

Windows 10 Mobile Photos app

این به‌روزرسانی، اپلیکیشن را قادرساخته است تا در زمانی کمتر، نمایی از تصاویر و منوها را نشان دهد. به‌خصوص برای گوشی‌ها، بزرگنمایی سریعتر انجام می‌شود. برای این‌که تمام این ویژگی‌ها و بهبودها را داشته باشید، مطمئن شوید که آخرین نسخه‌ی این اپلیکیشن را در سیستم خود دارید، یعنی نسخه‌ی ۱۵٫۹٫

Windows 10 Mobile Photos app PC

این به‌روزرسانی هنوز برای کامپیوتر نیامده اما به زودی در آن قرار خواهدگرفت.

حالت استفاده-از-یک-دست: زمانی‌که ما حالت-استفاده‌-از-یک-دست را برای گوشی‌های بزرگتر معرفی کردیم، شنیده شد که خیلی از سیستم‌ها حتی در گوشی‌های کوچکتر نیز به آن علاقه‌مند هستند. در این نسخه، این قابلیت را برای تمام گوشی‌ها فعال کرده‌ایم که تنها با فشار دادن و نگه‌داشتن دکمه‌ی Start فعال می‌شود. بعد از فعال شدن آن، صفحه‌نمایش شما کمی به پایین آمده و شما در بالای صفحه‌نمایش خودتان به اپلیکیشن‌ها دسترسی خواهید داشت.

One-Handed Mode

برای برگرداندن آن، به فضای سیاه بالای صفحه ضربه بزنید، یا با فشار و نگه‌داشتن دوباره‌ی دکمه‌ی Start این کار را انجام دهید. این ویژگی زمان‌دار نیز هست و بعد از مدت‌زمان کوتاهی، صفحه‌نمایش به حالت عادی خود بازمی‌گردد. آن را امتحان کنید، و نظراتتان را برای ما بنویسید.

نشر بازخورد و نظرات خودتان: همانطور که در گذشته در نسخه‌ی آزمایشی ۱۰۵۲۷ برای کامپیوتر اعلام کرده‌بودیم، می‌توانید نظراتتان را که در اپلیکیشن Windows Feedback ثبت کرده‌اید را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

Mobile Share Feedback

در اینجا نکاتی در مورد این نسخه را آورده‌ایم که می‌تواند توجه شما را جلب کند:

  • بعد از راه‌اندازی مجدد گوشیتان، تا زمانی‌که گوشیتان را از حالت قفل درنیاورید، اعلامیه‌ای مانند پیام‌ جدید نمی‌بینید. بعد از آن، طبق همیشه و روال عادی، اعلامیه‌ها را مشاهده خواهیدکرد.
  • “zStorage” در Settings و در زیر System است و کلیک کردن بر روی آن موجب هنگ‌کردن Settings می‌شود.
  • ممکن است در تنظیمات اولیه، قابلیت آپلود از طریق دوربین در OneDrive فعال نباشد. برای رفع این مشکل، مطمئن شوید که از آخرین نسخه‌ی OneDrive استفاده می‌کنید. اینطور که منوی بالا و چپ را باز کرده، تنظیمات را بررسی کرده و مطمئن شوید که آپلود از طریق دوربین، فعال است و آخرین نسخه یعنی ۱۷٫۲ را دارید.
  • Insiders در حال حاضر، موقتا نمی‌تواند از چرخه‌ی دریافت آرام(slow ring) به‌روزرسانی‌ها به چرخه‌ی سریع(fast ring) برود. ما بر روی حل این مشکل کار می‌کنیم، اما برای این‌کار به ابزار بازیابی ویندوز فون نیاز است تا ابتدا بر روی ویندوز فون ۸٫۱ اجرا شود و سپس به fast ring منتقل شود.
  • زبان‌های اضافه‌شده برای صحبت‌کردن و صفحه‌کلیدها تا ۱۵ سپتامبر موجود نخواهد بود و اگر سعی در دانلود آن بکنید، به یک خطا برمی‌خورید. اگر زبان‌های مورد نیاز برای صحبت‌کردن و صفحه‌کلیدها را قبل از این ارتقا دانلود کرده‌اید، آنها همچنان برای استفاده در اختیار شما هستند.

همچنین می‌خواستیم کمی در مورد ویژگی‌های دوربین لومیا ۱۰۲۰ در ویندوز ۱۰ صحبت کنیم. افرادی که این گوشی هوشمند را دارند، عاشق استفاده از دوربین فوق‌العاده‌ی گوشی‌هایشان خواهند شد زیرا که می‌توانند تصاویر و ویدئوهای ماندگاری بگیرند. اگر اخیرا گوشی لومیا ۱۰۲۰ خودتان را به نسخه‌ای آزمایشی از ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی کرده‌ باشید، ممکن است آن چه که انتظارش را دارید را با این دوربین تجربه نکنید. خیلی از ویژگی‌های دوربین لومیا ۱۰۲۰، مانند تصویربرداری ۴۱مگاپیکسلی و فایل‌های DNG تنها در اپلیکیشن Camera لومیا وجود دارند. این اپلیکیشن بعد از پایان پاییز امسال، برای ویندوز ۱۰ گوشی، در فروشگاه مایکروسافت یا همان Store، برای دانلود قرار دارد.
برای دریافت تمام ویژگی‌های دوربین لومیا ۱۰۲۰ می‌بایست اپلیکیشن Cameraی لومیا را بر روی گوشی خود نصب کنید. بهترین راه‌حل منتظر ماندن تا وقتی است که این اپلیکیشن در فروشگاه، موجود شود. اگر نمیخواهید که منتظر بمانید از ابزار بازیابی ویندوز فون گوشی خود استفاده کنید تا به ویندوز فون ۸٫۱ برگردید و سپس بتوانید از اپلیکیشن موجود در آن استفاده کنید.
توجه داشته باشید که موارد گفته‌شده، تنها برای لومیا ۱۰۲۰ هستند. اگر گوشی لومیای دیگری دارید، اپلیکیشن پیش‌فرض Windows Camera در حال حاضر تمامی ویژگی‌های مورد انتظار به جز Living Images را پشتیبانی می‌کند، که آن هم به زودی به گوشی‌های لومیای شما خواهدآمد.

2 نظرات
  1. بهنام شیرمرد کاربر می گوید

    سلام خسته نباشید. چطور میتونیم ببینیم گوشیمون نسخش چنده از کجا میتونیم ببینیم؟

    1. حمید یافتیان کاربر می گوید

      از مسیر زیر میتونید نسخه سیستم عامل گوشیتون رو پیدا کنید:
      Settings > About > More info

      Windows About

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept