نگاهی به ویژگی های اپدیت دوم ویندوز فون ۸٫۱ GDR2

نگاهی به ویژگی های اپدیت دوم ویندوز فون 8.1 GDR2

همانطور که میدانیم اخرین اپیدت برای ویندوز فون ۸٫۱ همین اپدیت دوم یا GDR2 است که هنوز برای گوشی ها منتشر نشده است و انتشار ان در ابهام است. اما دو گوشی جدید مایکرسافت یعنی لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ XL با این نسخه از ویندوز فون ۸٫۱ به بازار عرضه شده اند.

بیایید نگاهی به ویژگی هایی که در اپدیت دوم ویندوز فون ۸٫۱ GDR2 اضافه شده است بیاندازیم و انها را بشناسیم. در حال حاضر این اپدیت فقط بر روی لومیا ۶۴۰ و برادرش XL است و مایکروسافت نیز قول داده که در اینده این اپدیت را برای گوشی های خاصی منتشر کند که لومیا ۸۳۰ و لومیا ۷۳۵ از ان جمله هستند. در حال حاضر خبر دیگری نیست ولی مایکروسافت مشخصا در حال کار بر روی ان است.

دانلود ویدیو

همه برنامه ها All Apps

نگاهی به ویژگی های اپدیت دوم ویندوز فون 8.1 GDR2

تغییرات ویژگی های اپدیت دوم ویندوز فون ۸٫۱ بزرگ و اساسی نیستند و بیشتر تغییرات جزئی را شامل میشوند. فلشی که در پایین صفحه اصلی است و در دایره ای قرار دارد و شما را به لیست برنامه ها هدایت میکند تغییر کده و اکنون با نوشته همه برنامه ها All Apps بهمراه یک فلش در جلو خوداست که شما را به همان لیست برنامه ها میبرد.

تنظیمات Setting

نگاهی به ویژگی های اپدیت دوم ویندوز فون 8.1 GDR2

بخش تنظیمات دوباره بازسازی شده است. در واقع باید به لیست جدید و منظم تری سلام بگویید. جدا لیست کنونی تنظیمات ویندوز فون بسیار طولانی و بدون هیچ نظم و ترتیب و برنامه ایست و بصورت اتفاقی همه تنظیمات مختلف و گوناگون در یک لیست قرار گرفته اندو باید بین لیست عظیمی حرکت کرد.

اما در GDR2 لیست تنظیمات منظم شده است. تنظیمات شخصی در یک دسته بندی قرار گرفته اند و بخش های مربوط به هم همه در دسته بندی مرتب و البته کوتاهی قرار گرفته اند. همچنین شما میتوانید یک تنظیم خاص را بر روی صفحه اصلی پین کنید که این قابلیت خیلی خوبی است و برای دسترسی سریع به تنظیماتی که خیلی با انها سر و کار داریم واقعا کاربردی است.

نگاهی به ویژگی های اپدیت دوم ویندوز فون 8.1 GDR2

یک تغییر کوچک دیگر نیز میتوان در عکس بالا مشاهده کرد و ان اینست که شما مستقیم از داخل تنظیمات میتوانید نام گوشی و در واقع نام بلوتوث خود را تغییر دهید و دیگر نیازی نیست که گوشی را به کامپیوتر وصل کنید و نام ان را در کامپیوتر تغییر دهید.

اجازه دسترسی App Permissions

نگاهی به ویژگی های اپدیت دوم ویندوز فون 8.1 GDR2

یکی دیگر از ویژگی های خیلی خوب و کاربردی گزینه اجازه دسترسی است که شما میتوانید تنظیم کنید برنامه ها به برخی ویژگی های گوشی شما همچون لیست مخاطبین و میکروفون دسترسی داشته یا نداشته باشند. شما میتوانید در برنامه خاصی تعیین کنید که این برنامه به لیست مخاطب دسترسی نداشته باشد و یا اینکه دسترسی به لیست مخاطبی را کلا ببندید تا کلا برنامه ها به ان دسترسی نداشته باشند.

در حالیکه مایکروسافت تایید کرده است که اپدیت دوم ویندوز فون ۸٫۱ به گوشی های بیشتری خواهد امد ولی اکثر کاربران ویندوز فونی این روزها دیگر انتظار این تغییرات کوچک را نمیکشند ومنتظر اپدیت ویندوز ۱۰ هستند.

9 نظرات
  1. محسن کاربر می گوید

    سلام خسته نباشید
    من گوشی لومیا ۹۳۰ دارم وچند روز پیش این آپدیت را دریافت کردم
    بخش Seting خیلی منظم شده

  2. محمد کاربر می گوید

    سلام
    ببخشید بدون ویندوز اینسایدر شدن این آپدیت واسه ۱۵۲۰ میاد ؟؟؟؟

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      سلام
      بله, در اینده میاد
      بدون اینسایدر شدن همه اپدیت ها رسما خواهند امد
      فقط با اینسایدر شدن اپدیت ها را بصورت ازمایشی زودتر میگیرند

      1. محمد کاربر می گوید

        ممنون آقای اکبری

  3. وحید کاربر می گوید

    با سلام
    من لومیا۶۳۰ دارم میخواستم به ویندوز ۱۰ آپدیت کنم اما آپدیت دوم را دریافت کردم چرا؟؟

  4. alii کاربر می گوید

    برای گوشی من ۸۲۰ امروز اومد و اپدیت کردم

  5. behnam shirmard کاربر می گوید

    سلام .
    من گوشیم ۸۲۰ هست update 1 هست چطور یه update 2 برسونم؟

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      سلام
      هنوز براتون نیومده اپدیتش

  6. bayern munchen کاربر می گوید

    سلام . گوشی من ۷۳۵ . آبدیت اومد و اوکی کردم. همه چیز عالی فقط مصرف باطری گوشیم ده برابر شده . با وجود خاموش بودن وای فای و بلوتوث ، مصرف باطری یهو وحشتناک شده . مثلا شب ۷۰ دصد شارژ داره . صب بیدار میشم میبینم ۵درصد مونده. باطری هم سالم سالمه

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept