ویندوز ۱۰ گوشی از NFC payments پشتیبانی خواهد کرد + ویدیو

نسخه جدید پیش نمایش ویندوز 10 برای گوشی هر ماه منتشر میشود و اخبار بیشتر در مورد ویندوز 10

مایکروسافت میخواهد تا کاربران ویندوز ۱۰ گوشی از NFC payments بهره ببرند و بتوانند پرداخت های خود را بسیار راحتتر انجام دهند، چیزی مشابه Apple Pay که در گوشی های ایفون به چشم میخورد.

اگر در جریان اخبار جهانی ویندوز باشید میدانید که شرکت Softcard نرم افزاری را برای ویندوز فونی ها ساخته بود تا بتوانند بوسیله NFC پرداخت های خود را انجام دهند. البته این قضیه برای ما فایده ای نداشت چون برای اپراتور های Verizon و T-Mobile و برخی دیگر از اپراتور ها بود، جهانی نشده بود ولی همینکه بود پیشرفته قابل ملاحظه ای بود. و اینجاست که گوگل دشمنی هر چه بیشتر خود با ویندوز فون و مایکروسافت را روشن کرد، گوگل این شرکت را خرید و برنامه ان برای ویندوز فون و پشتیبانی ان از ویندوز فون را حذف کرد و ان را در Google Wallet قرار داد.

ویندوز 10 گوشی از NFC payments پشتیبانی خواهد کرد

در کنفرانسی که مایکروسافت در چین برگذار کرد اخبار خیلی خوبی را داد و یکی از انها پشتیبانی ویندوز ۱۰ برای گوشی از HCE یا Host Card Emulation بود. حال Host Card Emulation چیست؟ این ویژگی به گوشی های هوشمند این اجازه را میدهد که با دراه های NFC براحتی ارتباط برقرار کنند بدون اینکه هیچ مبلغی تبادل شود حساب خود را پرداخت کنند. این قابلیت دو خوبی نیز دارد، با این ویژگی شما نه تنها نیاز به هیچ برنامه ای بر روی گوشی همچون Softcard ندارید بلکه دیگر تحت اپراتور و برای برخی اپراتور های خاص نیز نخواهد بود و جهانی میشود.

ویندوز 10 گوشی از NFC payments پشتیبانی خواهد کرد

دو اسلاید شو در این کنفرانس نمایش داده شد که هر دو در مطلب اورده شده است. دومی نشان میدهد که بوسیله این قابلیت میتوان به دستگاه هایی با قابلیت Wi-Fi Direct نیز متصل شد و این میتواند اتصال به دستگاه های دیگر توسط ویندوز ۱۰ گوشی ها را خیلی اسانتر کند. اگر برایتان جالب و مهم است ویژگی HCI از اندروید ۴٫۴ به سیستم عامل اندروید امد و قدمتی در این سیستم عامل ندارد و کاملا جدید است.

دانلود ویدیو

ویدیو این ویژگی را نیز میتوانید در بالا ببینید که به زبان چینی است. مایکروسافت تصمیمات و تغییرات بسیار بزرگی را در ویندوز ۱۰ برای گوشی خود ایجاد کرده است و اگر همینگونه به جلو برویم دیگر سیستم عاملی در برابر کاربرد ویندوز فون یا همان ویندوز ۱۰ برای گوشی قرار نخواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept