ویندوز ۱۰ برای گوشی کاشی های انفجاری Mixview Tiles یا Flyout tiles خواهد داشت

ویندوز 10 برای گوشی Mixview Tiles یا Flyout tiles خواهد داشت (2)

وقتی ویندوز ۱۰ برای سیستم های کامپیوتر منتشر شد، کلیت ان برای همه ما اشنا بود. نسخه پیشنمایش ان نیز برای کامپیوتر ها قابل دانلود و نصب است. اگرچه هنوز کاربران از خیلی از ویژگی های جدید این ویندوز اشنا نیستند و راز گونه است و مایکروسافت مطالب بیشتری را راجع به این قضیه تا اوایل سال بعد اعلام خواهد کرد.

نکته نامفهومی که وجود دارد اینست که اگر چه ویندوز ۱۰ برای تمامی دستگاه ها از جمله کامپیوتر و تبلت و لپتاپ و گوشی و حتی ایکس باکس است، چه تغییراتی بر روی صفحه شروع خواهد داشت؟ مخصوصا برای گوشی ها.

این قضیه تایید میشود که در نسخه ویندوز ۱۰ برای گوشی کاشی های انفجاری flyout tiles روبه رو هستیم که به نام Mixview نیز شناخته میشوند.  کاشی هایی که با لمس یک کاشی منفجر میشوند!

این قابلیت را شاید بهتر است بگوییم به ویندوز فون بازمیگردد! چرا که قبلا این قابلیت قرار بود بر روی گوشی McLaren پیاده شود. درست است که این گوشی و قابلیت فوق العاده لمس سه بعدی ان در اب غرق شد و مرد! اما کار بر روی برخی ویژگی های ان هنوز ادامه دارند. جستجو و یافتن رابط کاربری های جدید و عالی چیزی است که مایکروسافت همیشه بدنبال ان بوده است، مایکروسافت کاشی های انفجاری را اکنون دارد، قابلیتی که بدون لمس سه بعدی نیز میتوان ان را داشت.

کاشی های Flyout tiles و Mixview

ویندوز 10 برای گوشی Mixview Tiles یا Flyout tiles خواهد داشت (1)

البته این قابلیت بصورت اصلی و اورجینال هم اکنون بر روی برنامه Zune music دیده میشود، قابلیتی که در عکس بالا میتوانید ان را مشاهده کنید و حالا این قابلیت قرار است بر روی گوشی ها قرار بگیرد. قبلا این قابلیت قرار بود به حالت سه بعدی به ویندوز فون اضافه شود، به این حالت که: با نگه داشتن دست خود بالای کاشی و اوردن انگشت خود به سمت پایین بدون اینکه صفحه را لمس کنید، کاشی مورد نظر منفجر میشد و چیزی حدود ۸ کاشی دیگر باز میشد که هر کدام انتخابی را به شما میدادند و بعد از لمس قسمتی دیگر از صفحه کاشی های مورد نظر دوباره جمع میشدند.

این ویژگی قبلا قرار بود اضافه شود ولی حال این قابلیت را بر روی گوشی خود در سال ۲۰۱۴ تصور کنید. درست است گوشی قابلیت لمس سه بعدی ندارد ولی در حالت های مختلفی میتواند پیاده شود که یکی از ان حالات اینگونه است: شما به لمس قسمتی از کاشی و نگه داشتن ان مثلا برای برنامه فیسبوک، سه کاشی دیگر در بالا باز میشود که نوتیفیکشن و پیام ها و… را به شما نشان میدهد که میتوانید انها را انتخاب کنید. حال اگر قسمت دیگری روی صفحه را لمس کنید. کاشی به حالت اولیه باز میگردد.

این قابلیتی است که تنوع خیلی زیادی را به کاشی های ویندوز میدهد و فیسبوک یکی از مثال هایی است که در مورد این ویژگی میتوان گفت. اگر چه ویندوز ۱۰ حداقل در اواسط سال ۲۰۱۵ منتشر خواهد شد و این قابلیت ممکن است نمونه اولیه باشد و تا عرضه رسمی تغییراتی پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept