ویندوز ۱۰ برای گوشی از USB 3.1 Type-C و USB Dual Role پشتیبانی خواهد کرد

ویندوز 10 برای گوشی از USB 3.1 Type-C و USB Dual Role پشتیبانی خواهد کرد

مایکروسافت این قضیه را تایید کرد که ویندوز ۱۰ برای گوشی از USB 3.1 Type-C و USB Dual Role پشتیبانی خواهد کرد. البته این قضیه در مورد ویندوز ۱۰ گفته شده یعنی این قضیه هم برای کامپیوتر ها و لپ تاپ خواهد بود و هم برای گوشی های ویندوز فونی کنونی که در اینده ویندوزی خواهند بود. این قضیه توسط توضیح کنفرانس WinHec که در اواسط ماه مارس (ماه اینده) برگذار میشود منتشر شد.

این توضیح کامل متن است که با عنوان Enabling New USB Connectivity Scenarios in Windows 10 مطرح شده است:

Windows 10 introduces support for USB Dual Role and Type-C, which will enable new wired connectivity scenarios such a phone interacting with USB peripherals, or laptops connecting to an external display using the USB Type-C connector. This session will go into detail on how Windows supports these technologies and what you need to do to enable them. Topics include: Overview of the new use cases introduced with USB Dual Role and Type-C, What scenarios are and aren’t supported for Dual Role devices, Using Alternate Modes (e.g. DisplayPort, Thunderbolt, or MHL) over Type-C, Support for Power Delivery, enabling devices to provide/consume up to 100W over USB, Hardware and software architecture changes for Dual Role and Type-C, and Building a Windows system with Dual Role and/or Type-C support. Intended Audience: OEMs, ODMs, IDHs, IHVs, Peripheral Manufacturers, Driver Developers.

یکی دیگر از مشکلات دیگری که کاربران با ویندوز داشتند نیز پشتیبانی از اتصال USB به گوشی ویندوز فونی شان بود که مایکروسافت ان را در اپدیت بعدی حل میکند. شاید ویندوز ۱۰ غولی بزرگ با ویژگیهای برتر و فوق العاده همچون تغییر ویندوز فون ۸ به ویندوز فون ۸٫۱ نباشد اما تغییرات نسخه ویندوز ۱۰ برای گوشی را میتوان اساسی و بسیار کاربردی دانست.

البته این فقط برای نرم افزار نیست که با اپدیت یک سیستم عامل درست شود بلکه سخت افزار نیز باید جوابگو این قضیه باشد. پس باید گوشی شما از لحاظ سخت افزاری نیز این ویژگی را بتواند برطرف کند. این مدل یو اس بی USB همان مدلی است که در حال حاضر در حدود ۹۹ درصد از وسایل دیجیتالی در سرتاسر دنیا در حال استفاده است و البته سرعت بالایی برای انتقال فایل ها نیز دارد.

اکنون زمانی است که به جرات میتوان گفت اگر مایکروسافت همینطور به جلو پیشرفت کند و چند محدودیت دیگر خود از جمله بازی Clan Of Clash و البته پوشه Other در فایل منیجر را هم با روشی حل کند دیگر هیچکس جلوی ویندوز فون حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

منبع: WinHec website

2 نظرات
  1. محمدامین رستمی کاربر می گوید

    یعنی واسه این جماعت متاسفم که ابهت ویندوز فون رو به خاطر یه بازی به یه سیستم عامل داغون میفروشن.

    البته از شما بابت همیشه بروز بودنتون ممنونم. هر روز بهتون سر میزنمو خبرها رو میخونم. مرسی از این همه تلاش.

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      خواهش میکنم شما لطف دارین

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept