مشکلات نسخه ۱۰۱۴۹ ویندوز ۱۰ موبایل: نبود Glance – تاریخچه تماس و ارور ۰x80070003

مشکلات نسخه 10149 ویندوز 10 موبایل: نبود Glance - تاریخچه تماس و ارور 0x80070003

همین هفته پیش بود که نسخه ی دیگری از پیش نمایش ویندوز ۱۰ موبایل برای کاربران برنامه Insider منتشر شد و نسخه ۱۰۱۴۹ در اختیار آنها قرار گرفت. در بین نسخه های پیش نمایش میتوان این آپدیت را بزرگ دانست که تازه این سیستم عامل جدید را نوپا میکند تا بتوان در مصارف روزانه از ویندوز۱۰ موبایل استفاده کرد و البته مثل همیشه نسخه های پیش نمایش مشکلات خاص خود را دارند.

و مثل همیشه اینجا مشکلاتی را داریم که کاربران آنها را مطرح کرده اند و متوجه آنها شده اند. بیایید نگاهی به برخی مشکلات نسخه ۱۰۱۴۹ ویندوز ۱۰ موبایل بیاندازیم.

از دست دادن کنترل قابلیت گلنس Glance

از دست دادن کنترل قابلیت گلنس Glance

خب در حالت عادی شاید بخواهید گلنس Glance را خاموش کنید تا بلکه کمی مصرف باتری شما کمتر شود و بتوانید بیشتر با گوشی کار کنید. اما هنگامی که یکی از کاربران به تنظیمات رفت و بدنبال گزینه Glance گشت چیزی پیدا نکرد و بالاخره متوجه شدیم که این مشکل خیلی از کاربران این نسخه است که این قابلیت را کلا از دست داده اند که بتوانند Glance را تنظیم کنند یا تغییر دهند.

ظاهرا این مشکل زمانی برای کاربران ایجاد شده است که بعد از آپدیت به پیش نمایش ویندوز ۱۰ موبایل گوشی خود را هارد ریست کرده اند و تصور بر این است (برخی کاربران این نکته را گفته اند) که با هارد ریست کرد ویندوز ۱۰ موبایل بهتر کار میکند ولی در این مورد نه و گوشی خود را بعد از اپدیت به این نسخه هارد ریست نکنید. و در حال حاضر هیچ راه حلی برای آن نیست.

تاریخچه تماس Call History را دارید؟

برای برخی کاربران وقتی گوشی خود را به نسخه ۱۰۱۴۹ آپدیت کردند و سپس بر روی کاشی تلفن ضربه زدند، لیست تماس و مخاطبین آمد اما در آنجا گزینه تاریخچه تماس یا Speed Dial وجود نداشت. ولی خب نگران نباشید چون یک راه حل ساده داریم:

  1. کاشی مورد نظر را بردارید.
  2. از لیست برنامه ها، برنامه تلفن تماس Phone را دوباره به صفحه اصلی پین کنید.

اکنون که بر روی کاشی مورد نظر ضربه بزنید و باز کنید میتوانید سه ستون را بصورت کامل مشاهده کنید.

Quiet Hours کار نمیکند؟

Quiet Hours کار نمیکند؟

برخی دیگر نیز مسئله کار نکردن یکی از قابلیت هایی که در بخش اکشن سنتر گوشیخود قرار داده بودند را مطرح کردند که وقتی بر روی قابلیت Quiet Hours ضربه میزنند هیچ اتفاقی نمیوفتد. Quiet Hours بطور کامل کار نمیکند؟ خب البته کار نمیکند ولی برای این کار روش جایگزینی وجود دارد و اینست که بوسیله کورتانا Quiet Hours را فعال کنید:

  1. کورتانا را باز کنید.
  2. بر روی فهرست همبرگری در بالا و سمت چپ کلیک کنید.
  3. گزینه دفترچه یادداشت>ساعات آرامش Notebook > Quiet Hours را انتخاب کنید.

Gabriel Aul مسئول این پیش نمایش ها نیز ما را از باگی مطلع کرد که قرار است در نسخه بعدی برطرف شود.

ارور ۰x80070003 در استور آزمایشی ویندوز ۱۰ موبایل

ارور 0x80070003 در استور آزمایشی ویندوز 10 موبایل

برخی کاربران نیز در هنگام استفاده و دانلود نرم افزار از استور جدید ویندوز ۱۰ موبایل بودند که با مشکل دانلود نرم افزار مورد نظرشان روبه رو شدند که با پیغام اینکه بعد امتحان کنید و یا با ارور ۰x80070003 مواجه شدند.

برخی کاربران خوشبختانه میتوانند با استور قدیمی کار خودشان را راه بیاندازند و برخی با سافت ریست مشکلشان حل شده است ولی بهرحال این مشکل هنوز وجود دارد و قرار است در نسخه بعد برطرف شود.

همه این مشکلات عجیب و غریب هستند و در نسخه های بعدی برطرف خواهند شد و انها را نخواهید داشت ولی اینکه از انها با خبر باشید و بتوانید برخی را برطرف کنید خیلی مفید تر است.

2 نظرات
  1. arash کاربر می گوید

    سلام
    من لومیا ۱۵۲۰ دارم ولی نمیتونم آپدیت ساین رو دریافت کنم
    ایا اکانت خاصی لازم هست ؟اکانت ماکروسافت و outlook فعاله
    یا مشکل از جای دیگست
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    با تشکر

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      سلام
      نه اکانت خاصی لازم نیست
      مشکل جای دیگه است

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept