طرح مفهومی Active Tile ویندوز فون اجرای چند برنامه در یک صفحه نمایش

طرح مفهومی Active Tile ویندوز فون اجرای چند برنامه در یک صفحه نمایش

در ویندوز میتوان چندین برنامه مختلف را همزمان اجرا کرد و با هر کدام جداگانه کار کرد و خب این کارکرد خیلی خوب و کاربردی است اما اگر ما بتوانیم اجرای چند برنامه بصورت همزمان در ویندوز فون خودمان را داشته باشیم چه میشود؟

این طرحی است که توسط دوست عزیز ایرانی ما احمد شفیعی داده شده که بوسیله این پیشنهاد میشه چندتا برنامه مختلف رو توی یک صفحه از گوشی باز کرد و با هر کدام جداگانه کار کرد و این قضیه رو در ویدیو زیر میتوانید مشاهده کنید:

دانلود ویدیو

در ویدیو نمایش میدهد که شما میتوانید برنامه ها را با کاشی عریض بر روی صفحه نمایش قرار دهید و هر کدام برنامه را در ابعاد کوچک نمایش دهند و قابلیت کار کردن با هر برنامه در داخل آن کاشی وجود داشته باشد. این قابلیت را طراح آن Active Tile یا کاشی فعال خوانده است. در این حالت میتوان در شبکه های اجتماعی چت کرد در عین اینکه میتوانید ویدیو و یا موسیقی را پخش کنید و قابلیت های متفاوت که در ویدیو بالا مشاهده میکنید.

البته مایکروسافت در پی ارائه کاشی هایی که در پس زمینه فعال باشند هست ولی حداقل این ویژگی در ویندوز فون ۸٫۱ نمیشود، چون کاشی ها به خودی خود اجازه فعال کردن قسمتی را ندارند مگر اینکه مستقیم به همان بخش شما را هدایت کنند. کاشی هایی که اکنون چنین کار هایی انجام میدهند مثلا کاشی میانبر قفل صفحه نمایش که با ضربه زدن بر روی آن گوشی شما قفل میشود، شما را ابتدا به قسمت مورد نظر برده، فعالیتشان را انجام میدهند و قسمت مورد نظر را میبندند. پس اینکه مثلا در برنامه ای بتوان تایپ کرد در حالتی که روی صفحه اصلی هستیم حداقل در ویندوز فون غیرممکن است و در ویندوز موبایل امکان آن هست.

مایکروسافت نیز در حال کار بر روی Explosive Tiles است که قبلا در مورد آن توضیح دادیم که برای داشتن هر دو این طرح ها ابتدا باید بتواند در پس زمینه فعالیت برنامه ها را باز کند که اینکار را باید با دقت انجام دهد چون بدین وسیله برنامه های زیاد دیگری نیز خواهند توانست بدون اینکه کاربر متوجه شود در پس زمینه فعالیت کنند و این امنیت ویندوز فون را به خطر می اندازد.

بهرحال دوست عزیزمون برای این طرح عالیشون زحمت خیلی زیادی کشیدند و طرح پیشنهادی خیلی جالبی نیز هست. طرح هایی که رای بالا نیز کسب میکنند توسط مایکروسافت مورد استقبال قرار میگیرند. شما با رفتن به لینک زیر میتوانید در سایت “صدای کاربر” مایکروسافت به این ایده رای بدهید و از این طراح عزیز ایرانی مون پشتیبانی کنید.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept