خبر: مایکروسافت درمورد ازدسترس خارج شدن اسکایپ در هفته قبل، یک بیانه‌ و یک عذرخواهی ارائه ‌کرده‌ است.

Skype

در روز دوشنبه، خیلی از کاربران اسکایپ به مدت چندین ساعت، هم از طریق کامپیوترها و هم از طریق گوشی‌ها، نتوانستند به این سرویس پیام‌رسانی دسترسی پیدا کنند. مایکروسافت سرانجام مشکل را حل کرد و الان ادعا می‌‌کند که یک تغییر در پیکربندی که نسبت به تغییرات عادی، بزرگتر بود، عامل اصلی مشکلات پیش‌آمده بوده‌است.
بیانیه‌ی مایکروسافت:
” ما در پیکربندی تغییر نسبتا بزرگی داشتیم که بعضی از نسخه‌های اسکایپ، قادر به صحیح پردازش کردن آن نبودند و در نتیجه کاربران از شبکه قطع می‌شدند. زمانی‌ که این کاربران سعی داشتند تا دوباره ارتباط برقرار کنند، ترافیک سنگینی ایجاد شده‌ بود و دیگر کاربران متصل به شبکه نیز، قادر به استفاده از سرویس‌های رایگان اسکایپ از جمله ارسال پیام، وضعیت حضور فرد و مدیریت لیست مخاطبان نبودند. دیگران نیز قادر به خروج یا ورود به اسکایپ نبودند، یا نمی‌توانستند با یکدیگر تماس برقرار کنند. اسکایپ برای حساب‌های تجاری، مشکلی نداشت.”
مایکروسافت گفته‌است که به تعادل رساندن ترافیک عظیم بوجود آمده، بسیار سخت بوده و مشکلات در حوالی نیمه‌شب دوشنبه رفع شد. همچنین افزوده‌است که:
“اینکه چقدر سریع توانستیم مشکل را برطرف کنیم، اهمیت آنچنانی ندارد، در واقع به اندازه‌ی کافی سریع نبودیم. درحال حاضر متوجه شدیم که شما در زمان‌های قطعی اسکایپ نیز به آن نیازمند هستید و فهمیدیم که آنقدرها هم از قطعی این سرویس ناامید نشده بودید. ما به خاطر هرگونه آسیب ناخواسته‌ای که به کاربرانمان وارد شده، آز آنها بسیار زیاد عذرخواهی می‌کنیم و از صبری که در طی زمان حل مشکل نشان دادید، متشکریم.”

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept