حداقل سخت افزار لازم ویندوز ۱۰ برای گوشی توسط مایکروسافت منتشر شد

کاشی شفاف transparent به ویندوز 10 برای گوشی خواهد امد

مایکروسافت در کنفرانس چین حداقل سخت افزار لازم برای اینکه بتوان بصورت موفق ویندوز ۱۰ را بر روی گوشی بوت، اجرا و اپدیت کرد را اعلام کرد.

در لیست حداقل سخت افزار لازم ویندوز ۱۰ برای گوشی که داریم حداقل RAM لازم برای اجرای این سیستم عامل حداقل ۵۱۲ مگابایت است که از ویندوز فون ۸٫۱ تغییری نکرده است. حداقل فضای لازم برای ویندوز ۱۰ چهار گیگابایت است و مایکروسافت اعلام کرد برای گوشی هایی که حافظه داخلی انها تنها همین مقدار است برای دریافت اپدیت های بعدی نیاز به داشتن کارت حافظه خارجی بر روی دستگاه خود هستند.

ویندوز ۱۰ از صفحه نمایش با اندازه ۳ اینچ پشتیبانی میکند تا ۷٫۹۹ اینچ و ممکن است در اینده ما شاهد فبلت های ویندوز فونی باشیم. در مورد رزولوشن، ویندوز از از صفحه نمایش های FHD با QSXGA (2560 x 2048), WXQGA – 2560 x 1600 و  QWXGA – 2048 x 1140 پشتیبانی خواهد کرد و این نشان میدهد که شاید ما شاهد صفحه نمایش هایی برای گوشی های ویندوز فونی با رزلوشن بالا در سال ۲۰۱۵ باشیم.

برای صفحه های QSXGA حداقل چهار گیگ حافظه داخلی و یا بیشتر لازم است، در حالی که برای صفحه های WXQGA و QWXGA سه گیگابایت به بالا نیز کافیست. برای داشتن صفحه نمایش با کیفیت فول اچ دی full-HD حداقل ۲ گیگابایت RAM و برای صفحه نمایش های ۷۲۰p, qHD (960 x 540), WXGA (1366 x 768) و WSVGA (1024 x 600) حداقل ۱ گیگابایت RAM لازم است. برای رزولوشن های پایین تر همچون WVGA (800 x 480) and FWVGA (854 x 480) به حداقل میزان RAM یعنی ۵۱۲ مگابایت احتیاج است.

همچنین مایکروسافت در مورد پردازنده هایی که با ویندوز ۱۰ پشتیبانی خواهند شد نیز صحبت کرد که شامل: کوالکوم اسنپ دراگون ۸۱۰ با ۸ هسته و همچنین جفت شده با Adreno 430 GPU. همچنین اسنپ دراگون ۸۰۸ شش هسته ای – اسنپ دراگون ۶۱۵ – اسنپ دراگون ۲۱۰ (فقط ۳g) و اسنپ دراگون ۲۰۸ نیز شامل میشوند. البته که با پردازنده های شرکت Intel نیز همخوانی دارد. همچنین مایکروسافت اعلام کرد یک برنامه برای سازگاری ویندوز ۱۰ برای شرکا و همکارانش دارد.

منبع: مایکروسافت

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept